Toon posts:

[XP] com&lpt poort werkt pas na 1 minuut(windows opstart)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een erg vervelend probleem, mijn com/lpt poorten doen het pas na ongeveer 1 minuut waneer windows is opgestart. Hoe zo erg? Ik heb een smart kaart lezer op de com poort en zo lcd schermpje op me LTP. Elk keer waneer windows start krijg ik een fout melding van me lcd programma (waar ik niet eerder op moet klikken dan na 1 minuut) en waneer ik te vroeg me kaartlezer per ongeluk gebruik dan moet ik windows opnieuwestarten omdat anders me kaartlezer niet te bereiken is (programma kan ik nu niet gebruiken in me startup :( ).

Specs.
Windows XP sp2
port95nt.exe (com/lpt hack voor me lcd programma)
nForce 2 mobo met de com&lpt poorten.

Oplosingen die ik zou willen;
com&lpt direct bereikbaar
Delay van 1 minuut op me startup folder(zonder extra progamma op de achtergrond).

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 15:07
ik heb dit probleem met mijn lcd schermpje soms (niet altijd) ook, maar ik zou geen oplossing weten. hopelijk weet iemand anders dat wel :) .

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik jij ook de port95nt.exe poorten hack ?
Ik vermoed dat het een typsche xp of server pack 2 probleem is.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 15:07
Ja, ik gebruik ook dat port95nt.exe. Volgens mij heeft iedereen met een lcd schermpje dat nodig. (toch?)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, voor win 2k/xp/nt, maar mischien is er een andere progje waarmee het ook kan (maar heeft alleen nut waneer port95nt de schuldig is). Ik ge even kijken of ik op google er wat over kan vinden.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Kan dit niet komen doordat windows nog (stiekem, op de achtergrond) aan het opstarten is, na het inloggen?
Ik denk dan ook niet dat je hier veel aan kunt doen, behalve een batchfile te schrijven die een pause van 1 min uitvoert en daarna de programmatjes start. :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat ? Bij scheduled tasks kaan je geen delay instellen waneer je kiest om een programma na opstarten/logan te laten starten.
Of bestaat er een dos command waarmee je een pause kan instellen van 1 minuut ?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 23:38 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk ([google=sleep.exe]) eens naar sleep.exe - afhankelijk van de versie kan je hier een delay van seconden danwel milliseconden opgeven en op die manier 1 minuutje slapen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, probleem opgelost _/-\o_ (ik had gezocht op pauze's windows maar daar kreeg ik geen goeie hits)
Pagina: 1