[2600+ koeler] stil en krachtig

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe koeler voor mijn Athalon XP 2600+je...
De standaard koeler die er nu op zit zorgt ervoor dat de CPU hier op mijn zolderkamer idl rond de 70 graden celcius hangt :/ wat af en toe tijdens spellen wel eens wil resulteren in een reboot als de temp oploopt :/

Nu zou ik graag wat user info willen hebben over CPU koelers voor een 2600+
De info die op sites staat kunnen nog zo zeggen dat ie goed werkt en stil is, maar dat zijn voornamenlijk verkoop praatjes uiteraard :+
Ik wil graag een erg stille maar toch ook erg krachtige koeler, en zou t er op prijs stellen als jullie me wat user feedback zouden kunnen geven over verschillende (betaalbara :+ ) koelers :P

K wil het wel graag gewoon air cooled houden, water-koeling lijkt me niks.. veel te veel rotzooi enzo :P

Google gaf me voornamenlijk verkoop praatjes, en GoT gaf niet veel zoekresultaten :?

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 04-06-2005 22:08 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zalman 7000-serie denk ik, ook de 6000, en natuurlijk Thermalright SP-97 :) Allemaal koper én stil. Maar of je ze nog vindt, dat is een andere zaak. Heb zelf ook al zitten zoeken om er een op een P!!! te zetten, en dat is geen sinecure, nog niks gevonden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ben naar de winkel gegaan voor een oude athlon xp doos waarvan de koeler kapot was, en het goedkoopste dat ze hadden liggen was een Coolermaster koelertje van 15 euro, met een grote 60mm fan erop.. Ding erop geklikt, en die pc werkte weer prima.. En die koeler is redelijk stil, houdt hem volgens mij rond de 50.. kan altijd koeler, maar ach.. voor 15 euro..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kijk eens naar de Zalman CNPS7000 series

Ze zijn in verschillende soorten in maten en ze zijn stil en koelen krachtig.

Naar mijn mening 1 van de betere coolers, heb ze zelf op 2 amd64 system geinstalleerd en die komen met moeite boven de 40 graden uit. De mijne is op dit moment 33 graden. (let wel amd64 worden zowiezo niet erg warm).

Hopelijk komen wat mensen die amdxp processors hebben, zodat je een nog completer beeld krijgt.
Of zoek op got even naar deze cooler ik denk dat je wel resultaten krijgt.

Tweakers Discord

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dus een koeler uit de Zalman CNPS7000 serie zal een goede zijn?
Zal het type eens door de GoT search halen :)
Thanks sofar :) en idd hopen dat er wat mensen met een athalon xp hun belevenisen komen delen :P

Humankind… be both.

Verwijderd

Zoek gewoon wat op de Pricewatch van tweakers naar een Socket A/462 cooler.
En de Zalman 7000 series zijn goed en stil.....*heeft ervaring*

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 22:24 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:16

Thandor

SilverStreak

Zalman CNPS700BAlCu is een fijne, stille koeler :).
Kijk wel op de Zalman site of jouw moederbord in de compatibility list staat ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:23:
Zalman CNPS700BAlCu is een fijne, stille koeler :).
Kijk wel op de Zalman site of jouw moederbord in de compatibility list staat ;)
Ziet er idd als een leuk koelertje uit... alleen staat mijn Syntax SV400 bordje niet in de lijst :'(

Humankind… be both.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb hier een 2500+ op 3200+ draaien, stock voltage, en die blijft ook goed koel. Onder de 40° idle in de winter, in de zomer komt daar wel 5° bij :(. Is met een SP-97, erg tevreden over! Daarnaast Zalman flower heatsink op P!!! 666 Mhz (Socket A-koelers passen ook op de P!!!-socket), en die wordt nauwelijks warm (is passief gekoeld).

Airflow in je case is natuurlijk ook van belang... Als die er niet is haalt de beste heatsink/fan niks uit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:16

Thandor

SilverStreak

Spike_wolf schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:28:
[...]

Ziet er idd als een leuk koelertje uit... alleen staat mijn Syntax SV400 bordje niet in de lijst :'(
Dat betekent dus dat de koeler nog nooit getest is op jouw (onbekende :P) moederbord.
Heb je 4 gaten rondom het socket ?, die heb je nl. nodig.
Overigens moet je aardig veel ruimte rond om het socket hebben. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Thandor schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:31:
[...]

Dat betekent dus dat de koeler nog nooit getest is op jouw (onbekende :P) moederbord.
Heb je 4 gaten rondom het socket ?, die heb je nl. nodig.
Overigens moet je aardig veel ruimte rond om het socket hebben. :)
Dat valt bij de 7000 wel mee.
Bij de 7700 heb je meer ruimte nodig (logisch :9 )
Maar die past toch niet op Socket A/462 dus maakt het niks uit :+
Hier een plaatje van mijn CNPS7000 Alcu:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/zalman.bmp

Hier zie je dat het wel meevalt met de ruimte ;)
(Dat vind ik tenminste :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 22:37 ]

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

eigenlijk had je dit zelf eigenlijk ook zelf kunnen opzoeken door middel van reviews te gaan lezen maar om je toch te helpen. http://www.tomshardware.com/index.html dit is altijd een site met veel vergelijking . zelf heb ik een thermalright sp-97 gehad als lucht cooling in combinatie met een led fan heel gaaf of met een papst super stil. er zijn tegenwoordig ook genoeg nieuwere versies van dit merk dus :D.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
gakkethijs schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:48:
eigenlijk had je dit zelf eigenlijk ook zelf kunnen opzoeken door middel van reviews te gaan lezen maar om je toch te helpen. http://www.tomshardware.com/index.html dit is altijd een site met veel vergelijking . zelf heb ik een thermalright sp-97 gehad als lucht cooling in combinatie met een led fan heel gaaf of met een papst super stil. er zijn tegenwoordig ook genoeg nieuwere versies van dit merk dus :D.
Tomhardware! :D hoe kon ik die idd vergeten? 8)7
Wat het grote probleem is met de verhaaltjes op internet.. vaak zijn deze van fabrikanten zelf of van gasten die willen patsen met wat ze hebben en alls veel hoger aanschrijven dan dat het is..
Op deze manier denk ik dat ik toch veel meer eerlijke antwoorden krijg :)

[edit]
Die thermalright sp-97 ziet er ook leuk uit.. heeft alleen dus ook 4 gaten in je mobo nodig... die ik dus niet heb met mijn cheap-ass mobo :'(

[edit2]
En hoe zit het met de CoolerMaster Jet 7?
Iemand hier ervaring mee?
Ziet er op tomsHardware ook aardig uit geloof ik...

[ Voor 20% gewijzigd door Spike_wolf op 04-06-2005 23:26 ]

Humankind… be both.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

ikzelf vind die 7000 serie e.d. gebaseerde coolers nog echt veel te veel herrie maken.

heb nu een coolermaster pipe tower 7 op mijn 2800 barton. vrij stil. de fan heb ik vervangen door een krachtiger exemplaar op mijn fancontroller. de normale fan is wel vrij stil.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:55:
[...]

Tomhardware! :D hoe kon ik die idd vergeten? 8)7
Wat het grote probleem is met de verhaaltjes op internet.. vaak zijn deze van fabrikanten zelf of van gasten die willen patsen met wat ze hebben en alls veel hoger aanschrijven dan dat het is..
Op deze manier denk ik dat ik toch veel meer eerlijke antwoorden krijg :)

[edit]
Die thermalright sp-97 ziet er ook leuk uit.. heeft alleen dus ook 4 gaten in je mobo nodig... die ik dus niet heb met mijn cheap-ass mobo :'(

[edit2]
En hoe zit het met de CoolerMaster Jet 7?
Iemand hier ervaring mee?
Ziet er op tomsHardware ook aardig uit geloof ik...
........... :? :? :?
Dus dat wil zeggen dat je geen Socket A hebt.... :?
Het verschilt niet per mobo wat hoeveel gaten je op welke plaats hebt maar dat verschilt per socket ;)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 08:57:
[...]

........... :? :? :?
Dus dat wil zeggen dat je geen Socket A hebt.... :?
Het verschilt niet per mobo wat hoeveel gaten je op welke plaats hebt maar dat verschilt per socket ;)
huh :?
Die gaten die rondom je socket zitten?
Het boekje van het mobo noemt het een Socket 462... maar nergens gaten te bespeuren.. ook in het boekje niet..

Humankind… be both.

Verwijderd

een thermalright sl97 is ook goed ding, die heb ik ook, is met heatpipes.

2800+ @ 3200+ draait 32 idle...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:08:
een thermalright sl97 is ook goed ding, die heb ik ook, is met heatpipes.

2800+ @ 3200+ draait 32 idle...
klinkt ook aardig...

Hoe zit dat precies met die heatpipes? hoe werkt dat nou?
En hoe maakt je dat ding vast op je CPU? :?

Humankind… be both.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb een probleem gehad met een Sempron 3000 SckA die met de standaard fan lekker aan het blazen was. Ik heb een Spire Whisperrock IV gepakt(6 euro) en de fan vervangen voor een Nexus 80*80mm fan(4 euro) en voor 10 euro heb je een fan die geen 20 db(zoals de verpakking zegt) herrie maakt. De processor blijft keurig 40 graden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou heb een beetje rond lopen neuzen.. denk dat dit ook wel een goede oplossing is voor mij:

Als ik nu een Asus A7V8X-X mobo (42 euro) koop, en een Thermalright SI-97 Cooler (39 euro) 3 Thermal take head spreaders DDR Coolers ( 3x 6 euro = 18 euro)... dan heb ik voor 100 eruo een (als het goed is) koeler systeem, waar ik 256 MB geheugen meer in kan prikken (heb nog een strippie liggen wat ik niet in dit mobo kwijt kan).

Is dit een beetje een slim plan?

Humankind… be both.

• stevenP
  • Nu online
Ik heb hier een 2600+ op een Abit NF7-S draaien, met een Arctic Copper Silent 2 erop, heerlijk ding! Is echt gewoon _niet_ te horen, ik draai nu rond de 50 graden, maar als ik uit deze kamer ga (staan nog 4 pc's onder het zelfde bureau te blazen) dan gaat er nog wel wat vanaf!

//edit:
Dit idee, alleen is dit de light versie met een veel kleinere heatsink, mijn heatsink is een stuk hoger dan dit model!

[ Voor 29% gewijzigd door stevenP op 05-06-2005 10:59 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik kan je wel vertellen, dat je aan de "koudheid" op je Asus A7V8X-X dan niet zoveel hebt...
Als je toch van plan bent om dit bordje te gaan gebruiken, zou ik idd ook gaan voor de Arctic-Cooling Copper Silent 2. Dit is idd een heerlijk koelertje die gewoon echt zijn specs nakomt.
Je hebt bijzonder goede oren nodig om deze van een afstandje te horen :)

• stevenP
  • Nu online
Precies wat Peddro zegt, als ik alleen mn cpu cooler en voeding stroom geef (ik heb zo'n Aopen voeding met een 120mm fan onderin @ 700rpm ofzo :9) hoor je gewoon niks, dan mijn VF700Cu erbij @ videokaart, hoor je m een beetje en dan mn harde schijf maakt nog wel een takke herrie... :r

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... toch zijn er hier op GoT al verschillende draadjes over welke koeler nou het beste is enzo :)

Ik noem maar een voorbeeld:
[rml][ Cooling] Ervaringen met AMD koelers[/rml]

Vandaar dat dit draadje dus ook op slot gaat :)

[ Voor 11% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-06-2005 12:48 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.