Toon posts:

Veel verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de vorige topic gesloten werd voordat ik nog een laaste ding wilde vragen, doe ik het maar hier.

Ik zag dit in de FAQ staan:
Plaatjes, Audio en Video bewerkingen (photoshop, encoden, decoden, etc): Pentium4
Zware games op hi-res (Quake/Doom3/Unreal/etc): Athlon64
Comprimeren en decomprimeren: Athlon64
Multitasken (veel programma's tegelijk draaien): Pentium4 (of Dual CPU/Dual Core)
Tikken, IRC'en, chatten, surfen en Gotten: kies de goedkoopste CPU

Neem bijv. Multitasken. Verschilt het veel met de Athlon64? Of gewoon maar ietsiepietsie minder?

Dit is alles wat ik nog ff wil weten.
Bij voorbaat dank.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Tip lees reviews. Bijvoorbeeld hier.

[ Voor 72% gewijzigd door Just_I op 04-06-2005 21:05 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

waarom denk je dat je vorige topic gesloten is?
Maak ten eerste eens een degelijke topictitel en ten tweede bestaat er iets als google!
Daarmee kun je erg gemakkelijk revieuws zoeken. De search van GoT staat hier overgens ook al bomvol van dus dit kan je echt makkelijk vinden.
als ik naar je postgeschiedenis kijk, vraag ik me af: ga je voor elk onderdeel in je pc een "loopt dit goed" topic starten?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat denk je zelf? AMD zal heus geen cpu uitbrengen die in multitasken heel slecht presteert en in games plots heel goed :+
Zoek wat reviews op enzo, dan weet je het direct ;)

March of the Eagles

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik moet even denken aan de baas van m'n broer die XEON HT server's draaien heeft:
"als 1 van de server processen blockt, heb'k nog altijd de andere virtuele processor die kan verder werken. een Athlon kan dit niet"

niet voor de volle honderd procent juist imo, maar het feit is wel dat multi-tasking wat soepeler draait en aanvoelt.

maar met de dual-cores in opkomst zal dit voordeel van HT in het niet verdwijnen

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
maar het feit is wel dat multi-tasking wat soepeler draait en aanvoelt.
Inderdaad, maar dat kan je toch evengoed met AMD, dunno waarom er P4 staat in de FAQ.
"als 1 van de server processen blockt, heb'k nog altijd de andere virtuele processor die kan verder werken. een Athlon kan dit niet"
:? Wtf is een server proces? Of bedoelt ie processor? In dat geval kapt die virtuele cpu er ook mee als de cpu ermee stopt :)

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon zo nergens vinden hoe duur die dual-cores worden... weet iemand het?

Verwijderd

Eerste hit op Google @ "Athlon X2 Prices"

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Hacku schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 21:13:
Inderdaad, maar dat kan je toch evengoed met AMD, dunno waarom er P4 staat in de FAQ.
het multitasken gaat ook, en zonder probleem natuurlijk... maar door de hyperthreading worden de momenten waarop 1 thread (van een proces(=programma)) nix te doen heeft opgevuld met dingen die een andere thread wel te doen heeft.
[...]
:? Wtf is een server proces? Of bedoelt ie processor? In dat geval kapt die virtuele cpu er ook mee als de cpu ermee stopt :)
een server proces is gewoon het programma... bvb een web-server-programma als apache of zo

als de ene logische processor ermee kapt(en niet de hele processor in beslag neemt) kan een ander proces alle cycles innemen op de andere logische processor.
(dat is toch wat hij bedoelt)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ahzo :) Die zin was me niet duidelijk :p
het multitasken gaat ook, en zonder probleem natuurlijk... maar door de hyperthreading worden de momenten waarop 1 thread (van een proces(=programma)) nix te doen heeft opgevuld met dingen die een andere thread wel te doen heeft.
Ah, maar HT staat er niet bij, enkel dual cpu/core, en dat heeft AMD dus ook.

[ Voor 81% gewijzigd door XWB op 04-06-2005 21:31 ]

March of the Eagles

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 21:16:
Ik kon zo nergens vinden hoe duur die dual-cores worden... weet iemand het?
Je gaat waarschijnlijk van de 500+ euro prijzen achterover vallen, je krijg wel performance van een Tyan-mobo + 2 Opterons en een hoopje Registered ECC ram (dit geheel kost meer dan 1000 euro) terug. En die performance kan op een gewoon desktopbordje, dat scheelt heel wat in prijs.

Eigenlijk perfect voor web/game-servers, met wat desktop materiaal haal je server performance, zeker als er meer goeie PCI-Express-sloten (4x) op de mobo's komen.

Voor de rest, veel lezen, googlen, searchen,... GoT is geen helpdesk en vele vragen zijn al in 't verleden gevraagd.

[ Voor 31% gewijzigd door rapture op 04-06-2005 21:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie: BalusC in "Beste voor profiel"

Als je niet eens bent met een slotje, mail modje in kwestie. Maar in dit geval was het een volledig terecht slotje. Voor je op GoT post hoor je zelf op zoek te gaan en als je er niet uitkomt eerst logisch nadenken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.