Toon posts:

Beste voor profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, maar ik zit nog een beetje vast met de processor. Ik wil er games op spelen, maar ook dvd's mee kopieeren/omzetten. Eerst had ik de Intel P4 550 (3,4 GHz 800FSB 1MB LGA775) gekozen vanwege zijn 3.4 GHz zodat de PC lekker vlug is bij het omzetten. Maar iedereen zei dat ik toch nog beter een AMD kon pakken. Ik had de AMD Athlon 64 3500+ Socket-939 in gedachten. Want die AMD is maar 2.2 GHz is, wat volgens mij tegenvalt bij dat DVD gedoe. Of is dat niet zo?

Welke kan ik beter nemen?

Bij voorbaat dank,
Dhr. de Jong.

PS. Ik weet niet of dat van belang is, maar de games zullen vooral shooters zijn, zoals Battefield 2 en Brothers in Arms.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 20:41 ]

Verwijderd

Een ding is zeker een Intel Ghz kan je niet vergelijken met een AMD Ghz ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een AMD processor doet meer werk per MHz. Dat betekent dat je een 3500+ kunt vergelijken met een Pentium4 3,5GHz (als die zou bestaan).

Een Pentium4 is trouwens iets sterker in videobewerking, een AthlonXP of 64 is sterker in spellen. Ook kan een Pentium4 profijt hebben van programma's die HyperThreading ondersteunen. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je processor/moederbord/geheugen moet uitzoeken :)
PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

Dit topic is gesloten.