Toon posts:

Ook een vidkaart-prob?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC; AMD athlon 64 3400+, 2x 512 mb en een Nvidia Geforce 600 gt videokaart (Club 3d). Alles loopt lekker vlot, alleen zodra ik games draai, crasht het beeld en geluid na een sec. of 20... koelprobleem, of heeft iemand een idee?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zonder exacte specs van hard- en software, nee :). Geef die dus even en vermeld dan ook meteen je voltages en temperaturen. Zo is het gokken en daar wordt je niet mee geholpen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:03:
Ik heb een nieuwe PC; AMD athlon 64 3400+, 2x 512 mb en een Nvidia Geforce 600 gt videokaart (Club 3d).
Welke videokaart bedoel je nu precies :? .
Alles loopt lekker vlot, alleen zodra ik games draai, crasht het beeld en geluid na een sec. of 20... koelprobleem, of heeft iemand een idee?
Mja, probeer eens de tempraturen te checken in de bios nadat de pc uitvalt.

En idd zoals AtleX al zegt, meer info en specs. zonder dat kunnen we niet echt veel doen dan zoeken naar een speld in een hooiberg.

[ Voor 13% gewijzigd door Just_I op 04-06-2005 20:10 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zoals AtleX al aangeeft is er te weinig info, we weten niet eens om welke videokaart het gaat want 6x00 GT kan een 6800 zijn of een 6600

het zou kunnen dat de kaart te heet word als je niet genoeg airflow hebt, maar het kan ook iets anders zijn zoals een te zwakke voeding

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een progje waarmee ik alle specs in 1 keer zie?

-update- van belarc:

Operating System:
Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600)

Processor:
2,20 gigahertz AMD Athlon 64
128 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache

Drives:
40,05 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
27,65 Gigabytes Hard Drive Free Space

SONY CD-RW CRX230ED [CD-ROM drive]:
Diskettestation

SAMSUNG SP0411C [Hard drive] (40,06 GB) -- drive 0

Memory Modules:
1024 Megabytes Installed Memory
Slot 'A0' has 512 MB
Slot 'A1' has 512 MB

Main Circuit Board:
Board: nForce
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 01/05/2005

Ik zal ook eens de temperaturen bekijken in de bios. En als er nog iets is dat ik moet nakijken, plz post. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 20:23 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Je videokaart info mist nog. Mocht je de bios niet vertrouwen kan je altijd nog zelf aan het koelblok voelen en dan kan je gelijk kijken of deze nog wel steeds op hun goede plek zitten.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Processor:

Type / Model AMD Athlon 64
Aantal processoren 1
Prestatie-index 3400+
Kloksnelheid 2.4 GHz
Contactdoos processor Socket 754
Grootte Level 1-cache 128 KB
Ontwerpfuncties Streaming SIMD-extensies 2, MMX-instructieset, HyperTransport technologie, AMD64-technologie, ingebouwde geheugenregelaar, Enhanced Virus Protection
Cachegeheugen
Grootte geïnstalleerd L2 Cache - 512 KB
Uitbreiding / Aansluiting
Uitwisselbare slots 1 x processor - Socket 754
Diversen
Pakkettype AMD Processor in a Box (PIB)
Meegeleverde accessoires Koeler (ventilator)

Videokaart:

Type apparaat Grafische adapter
Type bijvoegsel Insteekkaart
Interfacetype AGP 8x
Compatibiliteit PC
Processor / Geheugen
Grafische processor/leverancier NVidia GeForce 6600 GT
RAMDAC-kloksnelheid 400 MHz
Videogeheugen geïnstalleerd 128 MB
Technologie GDDR3 SDRAM 128-bit
Snelheid geheugenklok 900 MHz
Video-uitgang
Max. resolutie (extern) 2048 x 1536 / 85 Hz
Ondersteunde grafische weergave VGA (640x480), XGA (1024x768), SVGA (800x600), SXGA (1280x1024), UXGA (1600x1200), HDTV (1920x1080), QXGA (2048x1536), 1152x864, 1920x1200, 1920x1440
Ondersteuning voor API DirectX 9.0, OpenGL 1.5
Max. aantal ondersteunde monitoren 2
TV Interface TV-uit
Analoge video-indeling RGB
Digitale videonorm Digitale Visuele Inerface (DVI)
Uitbreiding / Aansluiting
Interfaces 1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
1 x DVI-I - 29-pens gecombineerde DVI
1 x TV-uitgang
Uitwisselbare slots 1 x AGP
Software / Systeemvereisten
Benodigd besturingssysteem Linux, Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows 98/ME, Microsoft Windows XP
Randapparaten/interfaceapparaten Cd-rom, 350 W voeding
Detailgegevens systeemvereisten - RAM 128 MB

Voeding:

Productbeschrijving FSP FSP400-60THN - voeding - 400 Watt
Type apparaat Voeding
Formfactor Intern
Naleving van specificatie ATX12V 2.0
Afmetingen (BxDxH) 15 cm x 14 cm x 8.6 cm
Ingangsspanning 115/230 Volt wisselstroom V
Uitgangsspanning +3.3, ±5, ±12 V
Geleverde energie 400 Watt
Uitgangsconnector(s) Krachtige 24-pins hoofduitgang

Zal morgen de kast eens openmaken en de koeling bekijken ;(

Verwijderd

Topicstarter
Koeling bekeken: alles zit goed naar mijn idee. Ik heb de kast open gelaten tijdens het runnen van 'World of Warcraft' en het duurde nu beduidend langer voordat ik een vastloper kreeg. Dus waarschijnlijk koeling? En is het dan de koeling voor de kaart of de processor waar het aan ligt? Hoe kan ik trouwens de temperaturen in mijn BIOS zien, want als het vastloopt moet ik mijn PC heropstarten door de PC uit te zetten met de aan- en uitknop...

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik heb het idee dat je het probleem bij je voeding moet zoeken (ja alweer de voedig :p) omdat het eigenlijk alleen gebeurd als je je videokaart laat presteren.

De videokaart zou dan stroom tekort kunnen komen en het systeem resetten.

Aan de andere kant zou 400 watt normaal gesproken wel genoeg moeten zijn (mits van een fatsoenlijk merk)