Toon posts:

degelijkheid van verschillende merken laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals zovelen in deze periode ben ik op zoek naar een laptop, omdat ik na de zomer op kamers ga. Nou vindt ik een van de belangrijkste dingen dat de laptop lang meegaat zonder al te veel problemen. Maar hoe zit het precies bij de degelijkheid van verschillende merken?. Dan bedoel ik dingen als stevigheid, behuizing, levensduur en noem maar op. Via dit forum ben ik er al achter gekomen dat IBM zeer degelijke laptops maakt, met lange garantie en goede service. En over acer (en andere 'goedkopere' merken) hoor je weer hele wisselende verhalen. Ik kreeg het idee dat merken als asus, sony en apple kwa kwaliteit ook wel goed zijn. Maar hoe verhouden die zich onderling? Is bijvoorbeeld een sony wat betreft degelijkheid beter dan een asus? Of andersom? Of is dit echt per model weer verschillend?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sony valt voor zover ik weet meer in de IBM klasse, net als Apple. Asus mag je daar eigenlijk niet mee vergelijken qua afwerking en degelijkheid. Sony is dan meer, net als Apple, het designmerk, terwijl Asus zich meer op een goede laptop voor een krapper budget richt.

Overigens raar dat je Apple erbij zet, ik weet niet wat je gaat studeren, maar een hoop van de software die _ik_ nodig heb, draait niet op een Apple :)

Acer hoor ik alleen maar ellende van: lange reparatietijden, slechte behuizingen, slechte betrouwbaarheid. Ik zou mijn heil ergens anders zoeken, tenzij je hier op GoT een topic vindt over een model dat wel goed werkt.

Een huisgenoot van me had een Jewel notebook en die kwam erg degelijk op me over: metalen behuizing en display cover, lekker licht en plat, echt een mooi model.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ben ook erg benieuwd naar NEC (vanwege: [rml][ TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550[/rml])

Life is not about specs, it is about joy!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Wat grommie zegt.

Sony is maar net iets minder dan IBM.

M'n baas is igg pas op zijn PGZ-Z1 gaan staan, en niks aan de hand ;) (en nee, hij weegt geen 50 kilo ;)) dat doe je niet met een asus ;)

Verder heeft de laptop echt zeeeer goede scharnieren, bijna op het zelfde niveau als IBM.
Eens een keertje getest, en het scherm dus echt zwaar mishandeld.. maar het scherm + scharnieren gaven geen krimp :)

Dus ja, sony en ibm mag je wel in 1 zin noemen. (zolang je ibm maar als eerste zegt :P)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:26

rapture

Zelfs daar netwerken?

[rml]rapture in "[ Laptop] Sony Vaio A-series; een goede k..."[/rml]
Daar heb ik nog een hele post over laptops geschreven.

[rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml]
Hier specifiek over Toshiba.

De laptop van levenbelang of dient het maar om wat te typen of gamen? Wordt de laptop dagelijks naar school gesleurd? Dit bepaalt veel in je laptopkeuze.

En nee, Sony haalt geen IBM niveau. IBM is bestendig tegen smijten, laten vallen en erop gaan staan. Bij ons op de hoge school komen de IBM-mensen de volgende werkdag langs om je laptop te herstellen.

[ Voor 83% gewijzigd door rapture op 04-06-2005 23:50 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
het zal er ook vanaf hangen of je het type bent die zn telefoon minstens 1x per week laat vallen of niet... :P

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

marteltor schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:13:
het zal er ook vanaf hangen of je het type bent die zn telefoon minstens 1x per week laat vallen of niet... :P
http://www.csd.toshiba.co...c_dtlView.jsp?soid=950322
Dit is ook niet de bedoeling.

• Roberto
rapture schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:58:
[rml]rapture in "[ Laptop] Sony Vaio A-series; een goede k..."[/rml]
Daar heb ik nog een hele post over laptops geschreven.

De laptop van levenbelang of dient het maar om wat te typen of gamen? Wordt de laptop dagelijks naar school gesleurd? Dit bepaalt veel in je laptopkeuze.

En nee, Sony haalt geen IBM niveau. IBM is bestendig tegen smijten, laten vallen en erop gaan staan. Bij ons op de hoge school komen de IBM-mensen de volgende werkdag langs om je laptop te herstellen.
Zulke dingen kun je met de meeste high-end sony's ook doen hoor, die Z1 is echt enorm degelijk.
En ja, alles kan kappot, ik kan mijn T42 ook met gemak slopen... als ik mijn best doe tenminste.

Sony gebruikt gewoon goede materialen... de laptops zijn zeg maar niet van plastic ;) (ik zeg ook niet dat sony beter is dan IBM, maar sony is gewoon niet slecht. Punt :))
Dat is wel _ERG_ fout 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 04-06-2005 23:45 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

RS_003 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:44:
Zulke dingen kun je met de meeste high-end sony's ook doen hoor, die Z1 is echt enorm degelijk.
En ja, alles kan kappot, ik kan mijn T42 ook met gemak slopen... als ik mijn best doe tenminste.

Sony gebruikt gewoon goede materialen... de laptops zijn zeg maar niet van plastic ;) (ik zeg ook niet dat sony beter is dan IBM, maar sony is gewoon niet slecht. Punt :))
Met degelijkheid bedoel ik dat ze tegen een stootje kunnen, uiteraard goeie materialen gebruiken en niet achteraf tot conclusie komen dat er een hoop ontwerpfouten inzitten. Een hoge school die 350 à 400 laptops per jaar aankoop is een goeie uitdaging voor de laptopfabrikanten. Van deze hoop laptops mag er niet meer dan 5% uitvallen en herstellen horen binnen de week gedaan te zijn. Tussen weinige Vaio's in onze hoge school zitten er DeadOnArrivals tussen, zolang de RMA-afhandeling klasse is, dan is het nog ok.

http://www.academicshop.be/pih
Na 2 uiterst slechte jaren met Toshiba en een uiterst goed jaar met IBM is het nu laptop-Temptation in de hoge school. Toshiba laptop met meer specs en performance (grafische kaart, processor en ram :9~ ) dat je van een Centrino-laptop kan verwachten en prijs dat lager ligt dan Acer. De fabrikanten worden tegen elkaar uitgespeeld, volgend jaar moet IBM met nog lagere prijzen afkomen.

[ Voor 44% gewijzigd door rapture op 04-06-2005 23:56 ]

• Roberto
Een ezel stoot zich niet een 2e maal aan de zelfde steen ...

Wanneer zien mensen nou eens in dat je beter kwaliteit kunt kopen van kwantiteit

Slaat op het verhaal hierboven, 1 jaar erg goede ervaring met IBM... en dan terug naar toshiba ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 05-06-2005 11:17 ]

Pagina: 1