Toon posts:

telefoon + computer op utp

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraag.
Ik heb namelijk een utp kabel van 20 M naar boven geleid zodat ik internet heb op mijn pc, maar nu heb ik een mooie telefoon gekregen. is het nu mogelijk, om met alléén die utp kabel, de telefoon en de computer aan te sluiten?
want ik dacht in eerste instantie dat ik dan nog zo een speciale kabel voor telefoon nodig had, maar mischien kan het ook anders, vandaar deze vraag

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
In de UTP kabel zitten 8 draadjes.
Hiervan gebruik je er vier voor ethernet. Van de andere vier kan je er twee voor POTS gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door Vunzz op 04-06-2005 20:13 . Reden: typo ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Yep,

Lijn 1,2,3 en 6 zijn voor ethernet als men geheugen me niet in de steek laat.

Pak dus 4 en 5 of 7 en 8 voor telefoon.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 13:18

DaRoot

Some say...

Vunzz schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:45:
In de UTP kabel zitten 8 draadjes.
Hiervan gebrui je er vier voor ethernet. Van de andere vier kan je er twee voor POTS gebruiken.
Ter bevestiging, dit heb ik ook thuis.
8 aders, waarvan 4 (wel in 2 aderparen nemen!) voor Ethernet, 2 aders (1 aderpaar) voor telefonie, en 2 aders (1 aderpaar) voor mijn ADSL modem.
Werkt perfect, al 3 jaar.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
dus dit kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-clan.nl/thuis.JPG

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
en als het kan, hoe doe je het dan?

Verwijderd

Topicstarter
er bedankt, als iemand nog een duidelijkere nederlandse omschrijving weet met een aantal plaatjes, graag

Verwijderd

Engels mag voor een beetje tweakert geen probleem zijn toch? ;) en beschrijving is redelijk duidelijk, Over de ongebruikte aders het telefoon signaal laten lopen. Heb zelf gebruik gemaakt van wat handig geknutselde split en toeveog blokjes, zodat ik later zonder veel gedoe terug kan stappen... Dus een RJ45 en RJ11 vrouwtje-vrouwje koppelstuk (modulair koppelstuk heten ze geloof ik)- een iedere kant, en dan de draadjes vanuit RJ11 naar de RJ45 plug leiden- over de ongebruikte adertjes. Andere kant dito, et voilla...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 20:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wil je ook nog dat je handjes vastgehouden worden soms? :?

Duidelijker kan niet lijkt me...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
even overnieuw, volgens mij heb ik het verkeerd uitgelegd:
zo is mij systeem:

ik heb eerst een stekker in de muur
daarvan gaat een kabel naar de splitter
dan heb je 2 kabels
1 gaat naar modem en 1 gaat naar telefoon
van de modem gaat er een utp kabel naar mijn pc
kan ik die kabel splitten ?

Verwijderd

Zie verhaaltje hierboven, geupdate toen jij dit neerkwakte :Y)

/edit - niet om je te bashen, maar ik zie dat je tot nu toe aardig wat slotjes hebt gescored op GoT...

GoT is een gaaf forum, met veel info. mensen willen je ook graag helpen. Maar we verwachten OOK dat je zelf veel doet. Je probleem hier op tafel kwakken is not-done. Als je informatie van iemand krijgt, pluis het ZELF eerst uit, voor vragen te stellen. Verder is enig inzicht een vereiste- daarmee kunnen wij je niet helpen, dat is ervaring die je in dit geval door wat geknutsel moet opdoen =) succes

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
gooi maar dicht:z

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14

Korakal

Up up up!

Niet omdat je er nou zo om vraagt, maar wel omdat het topic niet is wat we graag hier zien, gooi ik 'm dicht. Als je de Policy - Network Troubleshooting doorneemt was je al genoeg informatie tegengekomen om je probleem zonder hulp op te kunnen lossen, je bent namelijk niet de eerste die hierom vraagt.
Verder zien we graag wat meer inzet van jouw kant, daarmee zorg je ook voor goodwill van de andere tweakers om jou te helpen met iets waar je écht niet uitkomt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.