Toon posts:

erg goedkope beamer/projector?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.318 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze aanbieding die ik vond op Ebay?

Staan vrij weinig specs bij, maar op het eerste zicht ziet het er wel vrij goed uit. Zelfs met ingebouwde TV-tuner.

http://cgi.benl.ebay.be/w...8272&item=5777785644&rd=1

Iemand hiermee bekend?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11
hij zal 640x480 zijn, verder ziet het er wel leuk uit, maar verwacht geen wonderen

• TheVisitoR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

Is ook te koop op : www.mijnbeamer.nl

Verder zag ik hem toevallig pasgeleden ook bij de Mediamarkt in Rijswijk (zh).

Stond weliswaar niet aan, maar als je interesse hebt kan je best een bezoekje
aan een Mediamarkt wagen.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk zouden de "betere" (lees bekendere) merken ook wel zo een beamer mogen uitbrengen met lange levensduur van de lamp en ingebouwde TV-tuner.
Zou heel handig zijn...

Zouden er trouwens A/V-receivers uitkomen met naast radio-tuner ook TV-tuner in? Iemand daar al iets over opgevangen?

Verwijderd

Volgens mij heeft dat ding geen vga ingang, kan lastig zijn om een pc aan te sluiten op die beamer.

bij mijnbeamer staat er op de site NEW!!! met vga, en dan kijk ik naar de specificaties, en dan zie ik alleen vga out?

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu je het zegt... er staat enkel VGA out
8)7
Ik kan eigenlijk niet zo goed bedenken wat je daarmee kan aanvangen dan?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Dat moet haast wel een typefout zijn.
Een beamer met VGA-out, geloof je dat nou echt ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 10:39

Adonias

Oe! Buttons :9

[ongenuanceerd]
Deze heeft een resolutie die lager is dan je gemiddelde telefooncamera
[/ongenuanceerd]

Deze projector is veel aangeboden geweest op marktplaats. Hij is heel groot, geeft heel weinig licht (lamp gaan wel lang mee(!), en heeft een resolutie van 320x240 oid. Hij zal wel 800*600 aankunnen, maar dat schaalt hij naar beneden. Verder zal hij niet echt een contrastrijk plaatje tonen gok ik.

Gewoon niet doen, tenzij je niet zulke hoge eisen hebt, je goed kunt verduisteren en/of je er "slechts" TV op wilt kijken of er een oude gameconsole op wilt aansluiten (nieuwe kan ook, maar die zijn een betere projector waard imho).

oops, da's het oudere broertje van deze.... nou ja... 640x480 is leuk om mee te beginnen. Ingebouwde Tuner is erg handig, maar zal niet van de beste kwaliteit zijn. Die vga-out zou een doorlus kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Adonias op 04-06-2005 23:10 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Adonias schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:07:
Die vga-out zou een doorlus kunnen zijn.
Dan zouden er 2 VGA aansluitingen op moeten zitten.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Op die ebay website staat: "VGA aansluiting voor uw PC", dus dan zullen ze wel vga in bedoelen.

Verwijderd

Let wel he, je betaalt nog altijd 1000 gulden voor dat ding op ebay...

Dan vind ik dat je nog wel even verder kan sparen om 650 euro te betalen voor een beamer die tenminste 800*600 ondersteund...

Maarja, hij stond ook te koop bij kruidvat voor 6xx euro (weet ik niet meer precies).
Maar ik denk dat het om tv kijken in een donkere ruimte wel de moeite waard is..

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-02 20:46
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 21:42:
Eigenlijk zouden de "betere" (lees bekendere) merken ook wel zo een beamer mogen uitbrengen met lange levensduur van de lamp en ingebouwde TV-tuner.
Zou heel handig zijn...
Mwah, ik heb een Epson TW10H beamer, gekocht in september 2004. Ik heb nu 9 maanden later 300 uur op de lamp staan. De lamp gaat 3000 uur mee in de theatre black mode (eco stand met de beste prestaties), oftewel 90 maanden = 7,5 jaar. Tegen die tijd ga ik echt geen nieuwe lamp meer kopen maar dan koop ik een beamer met hogere resoluties...

Over de beamer uit de topicstart, de contrast ratio is vrij laag, het aantal lumen is goed.. Meer dan 1000 lumen heb je niet nodig als ht beamer. Maar de resolutie zelf is wel laag, 640 x 480. Mijn TW10H is met 854 x 480 nou ook niet echt een hoogvlieger qua resolutie, maar dit is dan tenminste wel 16:9. En ik weet bijna zeker dat mijn TW10H een beter plaatje geeft qua kleur.. Daarnaast heeft mijn TW10H een component ingang, hierop kan een progressive scan dvd speler (of een omgebouwde NTSC Xbox) aangesloten worden. Dit maakt de kwaliteit nog een stuk beter.

[ Voor 32% gewijzigd door Toewan op 05-06-2005 13:55 ]

Verwijderd

Deze beamer is onlangs in het Kruidvat in België verkocht geweest (ongeveer €550). Iemand die ik ken (en totaal geen verstand heeft van projectoren) heeft zo een gekocht en er tot hier mee gekomen om het eens te bekijken.

De lichtopbrengt is gewoon slecht te noemen. De lens heeft geen zoomfunctie. Dus de afstand waarop wil/kan projecteren is dan ook de groote van het scherm. Het toestel maar nogal veel lawaai, dit vooral door resonanties van de plastic behuizing van slechte kwaliteit. Er is ook vrij veel leklicht aan de achterkant van het toestel. Er is wel een gewone VGA aansluiting. Maar ik kreeg de pc niet op 640*480, 800*600 was het minste dat ik kon instellen. Het panel kan met een draaiknop gedraaid worden voor als het beeld moet gecorrigeerd worden omdat het toestel hoger of lager staat.

Al bij al zou ik niemand aanraden om zo een toestel te kopen. Maar ja, als je niet wil luisteren :Y)

Even doorsparen voor een beter toestel lijkt me beter

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-02 20:46
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:52:
De lichtopbrengt is gewoon slecht te noemen. De lens heeft geen zoomfunctie. Dus de afstand waarop wil/kan projecteren is dan ook de groote van het scherm. Het toestel maar nogal veel lawaai, dit vooral door resonanties van de plastic behuizing van slechte kwaliteit. Er is ook vrij veel leklicht aan de achterkant van het toestel. Er is wel een gewone VGA aansluiting. Maar ik kreeg de pc niet op 640*480, 800*600 was het minste dat ik kon instellen. Het panel kan met een draaiknop gedraaid worden voor als het beeld moet gecorrigeerd worden omdat het toestel hoger of lager staat.
Wat betreft de lichtopbrengst, wanneer de beamer in een verduisterde kamer wordt gebruikt zou het voldoende moeten zijn. Maar het zou me niks verbazen wanneer het aantal lumen een beetje optimistisch wordt voorgesteld in de specs (dat is btw bij veel fabrikanten zo hoor).

Wat betreft de resolutie, dat is dus gewoon echt slecht, want 800 x 600 wordt dus niet pixel perfect weergegeven omdat de native resolutie 640 x 480 is.
Maar is het ook niet dat XP niet lager dan 800 x 600 kan worden ingesteld btw ?

Het ontbreken van een zoomfunctie is ook crap, wil je projecteren op een beetje fatsoenlijk scherm dan moet je je projector buiten hangen. :)

Verwijderd

ik vermoed dat het hetzelfde merk is maar een model dat een stukje beter is dan deze:

http://inkoopacties.net/ia/jtd9bvjl
deze is niet zo een bijster goede namelijk (you get what you pay for)

iig, beetje lage lichtopbrengst en een niet instelbare lens en zo....

iig, ik vind de prijs niet ongelooflijk uitzonderlijk, goedkoop misschien wel, maar niet heel speciaal

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 15:15
Resolutie kun je makkelijk wijzigen met quickres (http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_quickres.zip)

Ook naar 640x480.

Verwijderd

gewoon een suant beamer kopen, die zijn redelijk goedkoop en de lamp kan 6000 uur mee...
kwalliteit is redelijk.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 18:05

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:47:
gewoon een suant beamer kopen, die zijn redelijk goedkoop en de lamp kan 6000 uur mee...
kwalliteit is redelijk.
Kunnen we ophouden met reclame maken?

Daarnaast ben je 4 jaar te laat met je opmerking.

Systeempje

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Lekker zinloze replies ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.