Ik zit met een probleem dat ik enige tijd geleden ook al heb ondervonden en toen niet opgelost heb op deze test-server. Ik heb nu dezelfde configuratie alleen log ik met Squirrelmail in via een andere bak, wat opzich het probleem niet is.
Ik heb een COURIER-IMAP icm met Postfix. Ik heb een apt-get upgrade gedaan op deze machine en kom weer tot de conclusie dat de authenticatie na deze upgrade niet goed gaat wanneer ik in wil loggen via Squirrelmail.
Ik krijg dan deze error(s):
Veel mensen hebben deze error als ze een systeem opzetten. Dit is dan logisch omdat zaken niet geconfigureerd zijn. Dit kom ik dus vaak tegen als ik op google hierop zoek.
Wat heb ik herstart:
- courier-imap
- courier-authdaemon
- courier-pop3
- mysql
Wat heb ik gezocht ? Google op de "imaplogin: LOGIN FAILED" en dergelijke.
Waar het mij eigenlijk om gaat is waarom het na een upgrade niet meer zou kunnen werken. Ik kan me voorstellen dat services niet goed gestopt en gestart zijn maar aan de config-files kan het niet liggen wanneer deze gewoon behouden zijn toch ?
Hebben meer mensen hier last van toevallig ?
Ik heb een COURIER-IMAP icm met Postfix. Ik heb een apt-get upgrade gedaan op deze machine en kom weer tot de conclusie dat de authenticatie na deze upgrade niet goed gaat wanneer ik in wil loggen via Squirrelmail.
Ik krijg dan deze error(s):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Jun 4 19:06:20 server-02 imaplogin: Connection, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx] Jun 4 19:06:20 server-02 imaplogin: LOGIN, user=naam@domeinnaam.nl, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx], protocol=IMAP Jun 4 19:06:20 server-02 imaplogin: LOGOUT, user=naam@domeinnaam.nl, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx], headers=0, body=0, time=0 Jun 4 19:06:20 server-02 imaplogin: Connection, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx] Jun 4 19:06:25 server-02 imaplogin: LOGIN FAILED, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx] Jun 4 19:06:25 server-02 imaplogin: DISCONNECTED, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx], time=5 Jun 4 19:06:25 server-02 imaplogin: Connection, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx] Jun 4 19:06:30 server-02 imaplogin: LOGIN FAILED, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx] Jun 4 19:06:30 server-02 imaplogin: LOGOUT, ip=[::ffff:xxx.xxx.xxx.xxx] |
Veel mensen hebben deze error als ze een systeem opzetten. Dit is dan logisch omdat zaken niet geconfigureerd zijn. Dit kom ik dus vaak tegen als ik op google hierop zoek.
Wat heb ik herstart:
- courier-imap
- courier-authdaemon
- courier-pop3
- mysql
Wat heb ik gezocht ? Google op de "imaplogin: LOGIN FAILED" en dergelijke.
Waar het mij eigenlijk om gaat is waarom het na een upgrade niet meer zou kunnen werken. Ik kan me voorstellen dat services niet goed gestopt en gestart zijn maar aan de config-files kan het niet liggen wanneer deze gewoon behouden zijn toch ?
Hebben meer mensen hier last van toevallig ?
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)