Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zelf rpm draad maken.

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik zit met het volgende probleem.

Heb een aantal fans liggen die maar 2 draden hebben en dus geen rpm draad.
Als ik kijk naar waar de draden vast gesoldeerd zitten zie ik wel een derde soldeer eiland.

Mijn vraag is nu of het gaat werken als ik daar een draadje op aansluit om te werken als rpm draad?

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 13:20
Ik denk van niet. Er zal nl. ook nog een sensor aanwezig moeten zijn welke de rpm kan meten.

En ik denk dat ze om kosten te besparen gewoon een standaard 3 pins connector hebben genomen ivm de prijs.

Maar, ik zou zeggen, probeer het uit? Werkt het niet, soldeer je hem weer los ;)

Wanna play?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
De enigste manier om daar achter te komen is om het te proberen volgens mij :P

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
of de multimeter erop en kijken of je stroompulsen ontvangt :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• eltinio
Hmm ff geprobeerd en hij doet het dus niet, moet ik dus toch nog opzoek naar fans die wel een rpm draad hebben.

Verwijderd

laurens0619 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:50:
of de multimeter erop en kijken of je stroompulsen ontvangt :)
zul je toch een scoop moeten pakken
omdat je een pulse niet kunt meten met een multimeter

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik dacht, nee weet bijna zeker, dat hij de 'grond' gebruikt om aan te geven dat er een puls is. Dat maakt het meten dan lastiger ;)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Jup, hij trekt hem twee keer per omwenteling naar massa. De sensor zit er altijd in, dit is namelijk de zelfde waar ook de motor mee aangestuurd wordt

Dat eilandje is 90% zeker de RPM draad ...

[ Voor 32% gewijzigd door Sine op 04-06-2005 20:57 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

kopt dat de sensor er elktijd in zit omdat die anders niet kan draaien, maar meestal werkt het niet waneer je een draadje verbindt op dat eilandje omdat ze meestal een paar onderdeeltjes hebben weg gelaten op de print. Al snap ik niet waarom er zo veel fans worden gemaakt zonder een rpm draad, maar het zal wel die 1 cent zijn op miljoenen fans.

• eltinio
Er moet wel wat ontbreken want anders had hij het gewoon moeten doen.

Maar welk onderdeel kan er dan missen zijn?

Verwijderd

Als alleen paar weerstandjes en transistor ontbeken dan is mischien wel te doen, maar je moet dan wel de fan open slopen en hopen dat die nog wel goed draait waneer je hem in elkaar zet zonder extra geluiden. Maar als er meer ontbreekt dat wordt het helemaal erg moelijk.
Ik denk dat het niet gaat lukken, maar zo erg is het och niet zonder een rpm draad ?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
En wat kost een simpel coolertje nu in de winkel, waar je er zo een rpm draadje bijkoopt ;)

Verwijderd

$_$ Zonder rpm, 1cent meer winst per fan * miljoen = 10.000,- euro winst. Met rpm 1 euro duurder 99cent meer winst * duizend = 99.000 $_$!!
(Sorry kon het niet laten om te laten zien hoe je op simpele verkoop startegien erg veel winst kan maken :p .)

Oja, pas na de tiende fan die ik geloopt heb lukt het me wel eens om eentje weer heel in elkaar te krijgen, maar percentage ligt zo tussen de 50% bij mij. Ik hoop dat je er eentje met rpm goedkoop op de kop kan tikken ;-) .

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 23:51 ]

• eltinio
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:48:
$_$ Zonder rpm, 1cent meer winst per fan * miljoen = 10.000,- euro winst. Met rpm 1 euro duurder 99cent meer winst * duizend = 99.000 $_$!!
(Sorry kon het niet laten om te laten zien hoe je op simpele verkoop startegien erg veel winst kan maken :p .)

Oja, pas na de tiende fan die ik geloopt heb lukt het me wel eens om eentje weer heel in elkaar te krijgen, maar percentage ligt zo tussen de 50% bij mij. Ik hoop dat je er eentje met rpm goedkoop op de kop kan tikken ;-) .
Ik denk dat ik voor me 80 en 92mm fans voor nexus fans ga en de 120mm's moet ik nog kijken.

Maar ik moet een rpm draad hebben omdat me cooldrive 6 de fans anders niet kan aansturen.

Verwijderd

F-Tim schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:28:

En ik denk dat ze om kosten te besparen gewoon een standaard 3 pins connector hebben genomen ivm de prijs.
Ehh, ik denk dat ze een 3 pins connector hebben genomen omdat je het anders nergens op aan kan sluiten zonder het connectortje los te halen :9

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gewoon draadje solderen en proberen!
Doet hij het -> :D
Doet hij het niet -> 8)7 en weer losmaken.
Makkelijker kan ik het niet maken ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hier anders kijk je in dit topic wat je met je oude fans kan doen...

Oude hardware -> leuke speeltjes

Ik ben ook al aan het knutselen

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Pagina: 1