Toon posts:

[Bittorrent] Veel geprobeerd; toch geen maximale snelheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet dat er heel vaak hierover geplaatst is, maar ik kan echt geen oplossing vinden.

Ik heb een speedlinq verbinding van 8064/1024 kb/s, en heb de volgende clients geprobeerd:
- ABC
- Azureus
- Bitcomet
- Bittornado

Alleen geven zij geen hoge snelheden. Ik zit altijd rond de 50kB/s. Het snelste wat ik gehaald heb bij een enekel torrent is 160kB/s bij een java-file die ik nodig had voor Azureus. De max. totale snelheid die ik heb gehaald is +/- 300 kB/s, dat was dan inclusief die java-file en een naruto (populaire japanse anime). Dat was enkel bij die java-file. Met die java-file haal ik dus altijd hoge snelheid, maar met andere dingen nooit.

Ik heb geprobeerd met en zonder router, maar maakt niks uit. Dus ligt het niet aan mn forwarding van mn poorten denk ik. Wat ik vaak zie is dat er bij een torrent 1XXX peers zijn, maar ik maak maar connectie met 50 daarvan. Is dat normaal? Ik kan ook zien dat andere client gebruikers bv. 200kB/s haalt met die torrent-file en ik maar 10kB/s of zo.

Bij www.speedtest.nl haal ik altijd boven de 600 kB/s. Heeft dat uberhaupt wel iets te maken met de download (Ik snap wel dat een torrent veel seed en peers nodig heeft)?

De volgende specs:
- Sweex router
- Xyzel Prestige 623 modem
- Windows XP Chinese versie ( maar dat doet er niet toe, want mn broertje heeft nederlandse verisie, is hetzelfde verhaal)

Ik ben echt ten einde raad. Kan iemand mij helpen? Wat hebben jullie nog meer nodig om mij te kunnen helpen, vertel dat en zet a.s.a.p. een reply.

bijlage:
http://www.jay.speedlinq.nl/1.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/2.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/3.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/4.jpg

Verwijderd

oh ik zie dat je 30 kb maximum upload hebt dat is wel goed.

misschien maakt die teveel maximale connecties? kan je dat niet ergens instellen?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 19:16 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; voor de rest is je topicstart heel netjes :)

Bittorrent > [Bittorrent] Veel geprobeerd; toch geen maximale snelheden? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je de juiste poorten geforward? Welke dit zijn bij Bitcomet zijn weet ik niet, bij azureus is dat 6881. Probeer uit te vinden welke port dat voor Bitcomet is en forward die even, misschien is dat het probleem.

Edit: bij je plaatjes staat bij die IP's onderaan NAT travel... als je client Bitcomet is. Dus je hebt een NAT probleem, dat is het bovengenoemde probleem met de poorten.

[ Voor 30% gewijzigd door KappuhH op 04-06-2005 19:21 ]

Verwijderd

KappuhH schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:18:
Heb je de juiste poorten geforward? Welke dit zijn bij Bitcomit zijn weet ik niet, bij azureus is dat 6881. Probeer uit te vinden welke port dat voor Bitcomit is en forward die even, misschien is dat het probleem.
Ik heb geprobeerd met en zonder router, maar maakt niks uit. Dus ligt het niet aan mn forwarding van mn poorten denk ik
hihi ik zou ook proberen je upload te limiten

Verwijderd

Bij azureus hoef je toch geen poorten te forwarden?

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:23:
Bij azureus hoef je toch geen poorten te forwarden?
Misschien niet iedereen maar ik moest het wel. Poort 6881.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 21:15

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet als upnp in de router uigeschakeld is.
Probeer trouwens een andere poort dan de default. Veel trackers vinden default poort nl. niet liev. :>
Draai je toevallig sp2? Dan is het nl. aan te raden om de tcpip.sys te vervangen middels een patch die je max. verbindingen opkrikt. Daarnaast met max. verbindingen in de clients spelen. Zelf heb ik zowat alles op 0 (infinite), behalve upload ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Blisterin_Bull op 04-06-2005 19:28 ]

Systeem specs

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:34
probeer eens andere poortnummers
ik had eerst ook niet zoveel download/upload maar nadat ik de poortrange had veranderd naar 18000-19000 ging het echt veel sneller

(Ik heb ABC)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Grmbl... heel verhaal getypt, sluit ik het verkeerde window...

Anyway, je moet je porten forwarden, dat doe je nu fout. Je kan die hele 6881-6889 regel wissen. Wat je moet doen is kijken onder het kopje "Virtual Server". Daar moet je tevens je lokale IP invoeren.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Als aanvulling op msteggink, beetje offtopic mss maar goed; er zijn veel providers die de bekendere p2p protocollen "cappen" (denk hierbij aan kazaa, bittorrent, dc(++), ...)

dus probeer idd eens met totaal andere & willekeurige poorten .. 40000 tot 50000 bv

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat SvenPost ook al zei, probeer je upload ietwat te beperken. Als je ongeveer 50% van je max upload instelt als limiet voor je BT client dan zou je wat dat aangaat toch wel het maximale moeten kunnen halen. Stel je hem namelijk te hoog in dan zit je upload je download snelheid in de weg.

• KappuhH
  • Niet online
Blorgg schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:46:
Wat SvenPost ook al zei, probeer je upload ietwat te beperken. Als je ongeveer 50% van je max upload instelt als limiet voor je BT client dan zou je wat dat aangaat toch wel het maximale moeten kunnen halen. Stel je hem namelijk te hoog in dan zit je upload je download snelheid in de weg.
Dan hebben jullie de bijgevoegde pictures niet bekeken. Daarop is te zien dat zowel de down én upload snelheid heel langzaam zijn, rond 1kb/s! Ik denk zelf dat het een NAT probleem is. Porten forwarden dus.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de juiste poorten geforward? Welke dit zijn bij Bitcomet zijn weet ik niet, bij azureus is dat 6881. Probeer uit te vinden welke port dat voor Bitcomet is en forward die even, misschien is dat het probleem.

Edit: bij je plaatjes staat bij die IP's onderaan NAT travel... als je client Bitcomet is. Dus je hebt een NAT probleem, dat is het bovengenoemde probleem met de poorten.
Bij Azureus beginnen ze je poorten te detecteren of zo iets, maar daar geeft hij met alle poorten een NAT-probleem aan. Ik heb 6881-6889 geprobeerd en daarna paar willekeurige poorten. Met en zonder router.
hihi ik zou ook proberen je upload te limiten
Heb ik gedaan naar 30kB/s
Niet als upnp in de router uigeschakeld is.
Probeer trouwens een andere poort dan de default. Veel trackers vinden default poort nl. niet liev.
Draai je toevallig sp2? Dan is het nl. aan te raden om de tcpip.sys te vervangen middels een patch die je max. verbindingen opkrikt. Daarnaast met max. verbindingen in de clients spelen. Zelf heb ik zowat alles op 0 (infinite), behalve upload
Ik heb nu dat UPNP op disable staan, moet 'ie op enable? Btw, ik heb zojuist bitspirit geprobeerd, daar hadden ze zo'n UPNP detector en kon niks vinden.
probeer eens andere poortnummers
ik had eerst ook niet zoveel download/upload maar nadat ik de poortrange had veranderd naar 18000-19000 ging het echt veel sneller
Ik heb al verschillende geprobeerd, helaas............
Mijn max. upload is 128kB/s. Hij staat nu op 30kB/s = 25%
Dan hebben jullie de bijgevoegde pictures niet bekeken. Daarop is te zien dat zowel de down én upload snelheid heel langzaam zijn, rond 1kb/s! Ik denk zelf dat het een NAT probleem is. Porten forwarden dus.
Heb ik gedaan ( www.jay.speedlinq.nl/3.jpg ). Of is het niet goed gedaan? En zoals ik al zei, het maakt niet uit of ik met of zonder router doet, snelheid blijft helzelfde. In zo'n geval heeft het toch niks met mn forward te maken?
Ik pas je topictitel nog even aan; voor de rest is je topicstart heel netjes
Dank je hahahaha. Complimentjes altijd leuk. Ik wilde al veranderen, maar wist niet hoe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 20:03 ]

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:55:
-snip-

Heb ik gedaan ( www.jay.speedlinq.nl/3.jpg ). Of is het niet goed gedaan? En zoals ik al zei, het maakt niet uit of ik met of zonder router doet, snelheid blijft helzelfde. In zo'n geval heeft het toch niks met mn forward te maken?
Nee, heb je niet goed gedaan. Lees mn post nog eens: [rml]The_Surfer in "[ Bittorrent] Veel geprobeerd; toch geen ..."[/rml]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 20:13
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de fout ook al eens eerder op een ander forum gezien bij iemand. De poorten moeten bij Virtual Server worden opgegezet.

[ Voor 9% gewijzigd door EricJH op 04-06-2005 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo goed?

http://www.jay.speedlinq.nl/5.jpg

Maar dit had al ik staan..... En nogmaals, met of zonder router is the same, dus ligt toch niet aan mn forwarding?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 22:49 ]

• EricJH
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:33:
zo goed?

Maar dit had ik staan..... En nogmaals, met of zonder router is the same, dus ligt toch niet aan mn forwarding?
Ik zie een andere fout nu. Je hebt voor het lokale IP adres dat van de router zelf opgegeven, nl: 192.168.2.1. Je moet een ander intern IP adres invullen, bv 192.168.2.2, op je router en dat IP adres moet je ook in Windows nog instellen. Weet je niet hoe dat moet? Lees deze reactie van mij bij de buren van Tweakzone er even op na: http://forum.tweakzone.nl/singlepost/802658 .

Succes

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik dan invullen bij standaard gateway en bij DNS? Er staat de adressen van mn provider, maar waar kan ik die vinden? Sorry, ik ben een supernewbie................

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 23:01 ]

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

wat ik meestal doe
de poorten in je router zetten poort *** < tot > *** de gene die in het torrent programma staan in gesteld

upload op 80 % van wat je maximaal kan dus als je 100 kan doe 80 kb
1 file per keer
het aantal seeders per file moet aardig hoog zijn zoals je bij elite had 800 seeders >:) haalde soms 400 kb/s 8)
maar het licht ook aan de hoeveelheid seeders per leechers veel leechers weinig seeders betekent al snel dat je een trage snelheid hebt

misschien voor het uittesten van je instellingen linux downloaden volgens mij zijn die goed geseed
fedora en al die meuk ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• EricJH
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:55:
wat moet ik dan invullen bij standaard gateway en bij DNS? Er staat de adressen van mn provider, maar waar kan ik die vinden? Sorry, ik ben een supernewbie................
Voor de standaardgateway neem jehet login adres van je router: 192.168.2.1.

De DNS servers kun je vinden op de website van je provider. Ik akn ze zosnel niet vinden op de site van Speedlinq trouwens. Je kunt ook proberen ze niet bij Windows in te vullen. Bij de Speedtouch Modem/router die ik gebruik worden die door de Speedtouch zelf gevonden en ik dacht dat Windows ze dan van de modem krijgt.

Een andere vraag die bij mij opkomt is of de Zyxel zelf al niet ook een router is. Ik kan het type nummer zo snel niet op de site terugvinden. Als je twee routers hebt dan verandert dat de situatie.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH,

volgens mij heb je gelijk. What to do now then?

http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1021873638

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Toen ik nog bittorrent gebruikte, had ik, met hetzelfde abo'tje wat jij hebt, altijd het maximale uit mijn verbinding :)

Gemiddeld een kleine 500kb/s download :)

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je je sources vandaan haalde, maar aangezien ik alleen bij een paar NL boards zat, had je dus altijd wel een snelle nederlandse lijn tegenover je :) Upload stond op 55kb/s, max connections op 15, voor down en up :) en alles ging perfect :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon +/- 4km van de centrale, dus je kan wel bijna zeggen er bovenop. Dus als het goed is, hoort 'ie heel snel te zijn. Ik haal verschillende dingen, dus er zitten wel wat NL tussen denk ik.

Eerder heb ik geprobeerd met mn neefje samen een zelfde file te dl-en. Hij heeft een Demon 2mb-abbo. Hij haalde 200kB/s en ikke 50kB/s of zo. Dus ligt niet aan sources denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 11:36 ]

Verwijderd

Probeer anders die router er even tussenuit te halen, als dat tenminste makkelijk kan. Bittorrent vraagt nogal wat connecties, en een goedkope router zoals die sweex van jou kan er na 50 connecties wel eens mee ophouden.

Verwijderd

Topicstarter
Power Pinguin,
Ik heb geprobeerd met en zonder router, maar maakt niks uit. Dus ligt het niet aan mn forwarding van mn poorten denk ik.

• EricJH
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:43:
Power Pinguin, Ik heb geprobeerd met en zonder router, maar maakt niks uit. Dus ligt het niet aan mn forwarding van mn poorten denk ik
Heb je toen wel de poorten op je Zyxel opengezet en de uPnP?

Verwijderd

Topicstarter
192.168.1.1 = modem

192.168.2.1 = sweex router

Die eerste kan ik niet binnen komen, ik weet ook neit waarom. Eerst lukte dat wel.

btw. weten jullie wat voor soort speedlinq is? Zo eentje met vaste IP of wat anders? Ik weet eigenlijk nooit welke ik moet kiezen. :P

Kreeg ook in januari ergens een mail dat ik een vaste IP hebt of zo. Ik snap die mail eigenlijk niet eens. Want ik heb nooit instelling bewerkt, waar is die IP dan voor?Grr............. Ik word er echt gek van.

www.jay.speedlinq.nl/6.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 23:38 ]

• EricJH
Ik gok dat je in de router de ppppoe moet nemen. Dat ligt het dichtste bij wat je nu hebt; een username en password.

Bij de FAQ van Speedlinq staat:
Bij Speedlinq heb je standaard 1 vast IP adres. Deze wordt dynamisch uitgegeven. Dit betekent dat elke keer dat er verbinding met het internet gemaakt wordt, hetzelfde IP adres door de DHCP server wordt uitgedeeld aan je modem / route
Je kunt proberen om de Sweex te bereiken door de gateway detectie van Universal Plug and Play uit te zetten in Windows. Met XP SP 2 is deze quirck in de wereld gekomen. Je vind dat hier: Configuratiescherm --> Software --> WIndow onderdelen toevoegen\verwijderen --> netwerk services --> als de uPNP hier aanstaat vink dan de gateway detectie af.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, met die ppppoe kan ik geen eens internet krijgen, dus heb ik die 4e gekozen. Alleen die doet het,

En ik zie nergens
uPNP, maar heb wel die gateway detector uitgezet, blijft het zelfde. Weet je waarom ik mijn modem niet in kan? Ik heb router tussenuit gehaald, maar lukt ook niet.

De problemen stapelen zich steeds meer op man

• Cabo
  • Laatst online: 25-05 13:58
Probeer dit eens

NatCheck - check your port forwarding and BitTorrent setup
http://btfaq.com/natcheck.pl

Verwijderd

Topicstarter
This is the result.....

www.jay.speedlinq.nl/7.jpg

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Dat probeer ik je nou de hele tijd uit te leggen |:(

Je _moet_ je porten goed forwarden bij "Virtual Server" (eerst de oude configs weggooien, ook bij "Special Applications") naar je interne IP adres van je client. Als je dat hebt gedaan zal alles goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik toch al gedaan? Zoals ik al zei ik ben een newbie, snap niet alles. Wat is een interne IP? Dat is toch die 192.168.2.1? Das die van die router, dan ben ik toch 192.168.2.2 en mn broertje 192.168.2.3 of zo? Wil je duidelijker uitleggen alsjeblief, want anders wordt het heen en weer gereply.

Dit heb ik nu en had ik ook voordat jij gepost had

www.jay.speedlinq.nl/8.jpg

Misschien is dit ook van belang bij jullie hulp?

www.jay.speedlinq.nl/9.jpg
www.jay.speedlinq.nl/10.jpg
www.jay.speedlinq.nl/11.jpg

p.s. ik heb dus die private IP veranderd naar 192.168.2.102. Help geen zak

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 10:13 ]

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Als ik het zo zie heeft je eigen PC het ip 192.168.2.102. In http://www.jay.speedlinq.nl/8.jpg moet je dus die 2 in 102 veranderen en dan zou het moeten werken :)

Werkt het nog niet, dan zit er een firewall in de weg. Deze kan zowel op je router als op je eigen PC geinstalleerd zijn. Probeer deze te disablen en kijk of het dan werkt.

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Ik heb dit topic ff doorgelezen en al wat geprobeerd maar mijn bittorrent (ABC) komt meestal niet boven de 2 kb/s uit. Ik heb soms pieken van 30 kb/s maar dat komt niet vaak voor.
Waar ligt dit nu aan.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
Mn upload gelimiteerd
mn poorten wat verandert in ABC

niet geholpen.

Verder kom ik niet. Ik heb chello light kabel, ik weet niet de preziece snelheden maar het is een normaal abbonnement. Ik ben geen ster op dit gebied dus ik hoop dat jullie t enigzins ene btje kunnen uitleggen. Want wat ik hier voor gemiddelde snelheden zie is wel erg hoger dan die van mij.

BF2 stats

• EricJH
@Jay Jay

Is het laatst nog gelukt met het instellen van het vaste IP adres in Windows? Het is handig om buiten de DHCP address pool te blijven met het interne IP adres. In jouw geval dus liever niet instellen tussen 192.168.2.100 en 192.168.2.199.

Nadat je op de router hebt ingesteld op 192.168.2.102 zou het moeten werken Heb je getest of via de poorten de bittorrent client bereikt kan worden. Verder sluit ik me voor nu aan bij de adviezen van The_Surfer.

• EricJH
TrippleSix schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:51:
Ik heb dit topic ff doorgelezen en al wat geprobeerd maar mijn bittorrent (ABC) komt meestal niet boven de 2 kb/s uit. Ik heb soms pieken van 30 kb/s maar dat komt niet vaak voor.
Waar ligt dit nu aan.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
Mn upload gelimiteerd
mn poorten wat verandert in ABC

niet geholpen.

Verder kom ik niet. Ik heb chello light kabel, ik weet niet de preziece snelheden maar het is een normaal abbonnement. Ik ben geen ster op dit gebied dus ik hoop dat jullie t enigzins ene btje kunnen uitleggen. Want wat ik hier voor gemiddelde snelheden zie is wel erg hoger dan die van mij.
Heb je in Windows een vast IP adres ingesteld? Zie een eerdere reactie van mij in deze draad hierover.

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:27
[b]EricJH schreef op maandag 06 juni 2005 @ 05:04

Een andere vraag die bij mij opkomt is of de Zyxel zelf al niet ook een router is. Ik kan het type nummer zo snel niet op de site terugvinden. Als je twee routers hebt dan verandert dat de situatie.
Kheb even snel gegoogeld naar ZyXEL Prestige 623 en daar kwam ik tegen dat dit een adsl modem/router is. Dus volgens mij heeft de TS te maken met 2x een router achter elkaar.

Je moet eerst de poorten 6881 t/m 6889 van je modem naar je sweex router forwarden.
Dan nog een keer diezelfde poorten van je sweex naar je Lokale IP adres nummer.
Ik gebruik zelf ook een soortegelijke setup (speedtouch en sweex router) en dit werkt perfect hier.
Wel heb ik de instelling in bit torrent clients een max connections van 100 gegeven. Bij meer connections willen die sweex dingen nog wel s gaan flippen.

Zorg er dus wel voor dat je een statisch (vast) IP hebt op je computer, zodat je port forwarding wel zin heeft bij een volgende keer dat je je computer opstart.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Verwijderd

Topicstarter
Is het laatst nog gelukt met het instellen van het vaste IP adres in Windows? Het is handig om buiten de DHCP address pool te blijven met het interne IP adres. In jouw geval dus liever niet instellen tussen 192.168.2.100 en 192.168.2.199.

Nadat je op de router hebt ingesteld op 192.168.2.102 zou het moeten werken Heb je getest of via de poorten de bittorrent client bereikt kan worden. Verder sluit ik me voor nu aan bij de adviezen van The_Surfer.
Nee, Als ik IP kiest, MOET ik DNS invullen, en die heb ik niet.
Je moet eerst de poorten 6881 t/m 6889 van je modem naar je sweex router forwarden.
Dan nog een keer diezelfde poorten van je sweex naar je Lokale IP adres nummer.
Ik gebruik zelf ook een soortegelijke setup (speedtouch en sweex router) en dit werkt perfect hier.
Wel heb ik de instelling in bit torrent clients een max connections van 100 gegeven. Bij meer connections willen die sweex dingen nog wel s gaan flippen.
Als ik het zo zie heeft je eigen PC het ip 192.168.2.102. In http://www.jay.speedlinq.nl/8.jpg moet je dus die 2 in 102 veranderen en dan zou het moeten werken
Ik ben heel erg blij met jullie hulp, en waardeer dit ook zeer zeker. Maar willen jullie alstjeblief mijn mssg's doorlezen.

* ik heb al veranderd naar 102, maar helpt dus geen zak
* Ik kan mijn modem niet in, waarom weet ik ook niet waarom
* Wat is mijn vaste IP adres? Die 192.168.2.102 of die 84.41.144.10? (zie http://www.jay.speedlinq.nl/7.jpg)
* Ik weet niet waar ik die DNS info kan vinden
1. Selecteer het volgende IP adres gebruiken
2. IP adres: 10.0.0.10 bijvoorbeeld
3. Subnetmasker: 255.255.255.0
4. Standaard Gateway: 10.0.0.138
5. Vul bij de DNS server adressen de adressen van je provider in. Die kun je misschien ook weglaten maar ze zijn ook in de Speedtouch te vinden: System Information --> Systen Info.
1) Mijn IP is dus 192.168.2.102
2) Subnetmask = same
3) Gateway = ?
5) Nee kan niet weglaten. IP aan = DNS aan. Waar staat system information?

Moet ik nu wel 6881-6889 gebruiken of tussen 10000 en 60000? Sommigen zeggen wel standaard poort sommigen zeggen weer van niet.

Ja ik weet het, als het over computer en internet gaat voel ik me zelf soms ook dom. :P

New Problem: IK KAN MIJN MODEM NIET IN. Waar zou dat aan kunnen liggen? Door mn instellingen verandert naar een andere IP en geen 192.168.1.1 meer? Of is dat niet mogelijk?

Dit is nu toch wel goed? www.jay.speedlinq.nl/12.jpg

www.jay.speedlinq.nl/13.jpg Dit is niet echt leesbaar voor jullie, dat weet ik, maar wel herkenbaar denk ik. Zoals je ziet kan ik, als ik IP zelf wil invullen, niet meer de DNS op automatisch zetten.

Kunnen jullie alles nog op een rijtje zetten? Ik ben de draad een beetje kwijt. EricJH, kan je jouw tips nog een keertje op een rijtje zetten en wat ik precies moet doen en intypen? 1000x thanks

p.s. No hard feelings

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 04:17 ]

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
EricJH schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 01:56:
[...]

Heb je in Windows een vast IP adres ingesteld? Zie een eerdere reactie van mij in deze draad hierover.
dat heb ik geprobeerd maar ik liep vast op het volgende: waar vind ik mn standaard gateway, en mn dns vookeur server en mn alternatieve server. En als ik dit gedaan heb wat moet ik nog meer doen dan?

Ik heb een belkin draadloze router, en daar kan ik gewoon in komen.

BF2 stats

• EricJH
TrippleSix schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 07:20:
[...]

dat heb ik geprobeerd maar ik liep vast op het volgende: waar vind ik mn standaard gateway, en mn dns vookeur server en mn alternatieve server. En als ik dit gedaan heb wat moet ik nog meer doen dan?

Ik heb een belkin draadloze router, en daar kan ik gewoon in komen.
Het adres waarmee je de router ingaat is het gateway adres.

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 03:50:

Ik ben heel erg blij met jullie hulp, en waardeer dit ook zeer zeker. Maar willen jullie alstjeblief mijn mssg's doorlezen.

Kunnen jullie alles nog op een rijtje zetten? Ik ben de draad een beetje kwijt. EricJH, kan je jouw tips nog een keertje op een rijtje zetten en wat ik precies moet doen en intypen? 1000x thanks

p.s. No hard feelings
Ik ben ook even de draad kwijt. Zit je nu in de situatie met enkel de Zyxel modem/router? Zoniet gooi de Sweex er tussenuit. Twee routers zijn niet nodig tenzij de Sweex werkt als Accesspoint voor een Wireless verbinding.

Het volgende is voor de situatie met enkel de Zyxel en ik raad aan hiermee te beginnen. En dan later eventueel de Sweex er tussen zetten.

Nog een keer de drill (de draad wordt idd rommelig):
1. Vul een intern IP adres in, liefst buiten de DHCP address pool, neem even 192.168.2.50
2. Subnetmasker: 255.255.0.0
3 Standaardgateway: 192.168.1.1? (in ieder geval het adres waarmee je inlog op de Zyxel. Ik dacht dat 192.168.1.1 het adres van de Zyxel was en 192.168.2.1 van de Sweex)
4. De DNS adressen van je provider gebruiken. Je kunt ook proberen ze niet in te vullen. Ik heb de indruk dat dat ook kan werken. Als dat werkt dan blijkt dat omdat je nog steeds kunt surfen. Ik kan de adressen van de DNS servers wederom niet vinden op de site van Speedlinq. Kun je de IP adressen niet vinden op de Zyxel of eventueel de Sweex? Bij de Speedtouch, die ik gebruik, staan ze vermeld.

In het kort iets over (interne) IP adressen. Wegens een gebrek aan IP adressen zijn er een paar IP adresranges gereserveerd die enkel gebruikt worden voor lokale netwerken, de zogenaamde interne IP adressen. Die ranges zijn:
1. 10.0.0.0 - 10.255.255.255. De Speedtouch modem/router die bij het KPN netwerk wordt geleverd werkt in deze range.
2. 172.16.0.0 - 172.31.255.255
3. 192.168.0.0 - 192.168.255.255

Als je een vast intern IP adres instelt dan neem je een adres uit de range die jouw router ondersteunt.

Waarom is het handig het vaste interne IP adres buiten de DHCP address pool te kiezen? De DHCP server geeft IP adressen uit aan iedere gebruiker. Die adressen zijn dynamisch. Dus je kunt een ander IP adres krijgen als je op een ander tijdstip inlogt. Dan klopt dus het adres niet meer wat je hebt ingesteld bij Virtual server.

Test nu de instellingen met de link die hier eerder gegeven is.

Ik hoop dat dit wat meer helderheid verschaft.

[ Voor 25% gewijzigd door EricJH op 08-06-2005 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, alweer niet. Als ik die IP heb ingevuld zoals je zei, dan valt mijn internetverbinding gelijk uit. Misschien heb jij de oplossing gevonden. Misschien inderdaad 2 routers, maar nu heb ik probleem dat ik niet in mn router kan.

www.jay.speedlinq.nl/14.jpg

Je zei dat ik router ertussen uit moet halen, maar dan kan ik toch internet niet delen met PC2? Want op die zogenaamde router zit helemaal niks op zoals bij die sweex om verbinding te delen.

Btw, nog wat bij vertellen (ik neem aan dat het niks mee te maken heeft). Ik heb een straight cable en heb een stukje tussen zitten om het crosscable te maken. Niks mee te maken toch?

• EricJH
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:42:
Helaas, alweer niet. Als ik die IP heb ingevuld zoals je zei, dan valt mijn internetverbinding gelijk uit. Misschien heb jij de oplossing gevonden. Misschien inderdaad 2 routers, maar nu heb ik probleem dat ik niet in mn router kan.

www.jay.speedlinq.nl/14.jpg

Je zei dat ik router ertussen uit moet halen, maar dan kan ik toch internet niet delen met PC2? Want op die zogenaamde router zit helemaal niks op zoals bij die sweex om verbinding te delen.

Btw, nog wat bij vertellen (ik neem aan dat het niks mee te maken heeft). Ik heb een straight cable en heb een stukje tussen zitten om het crosscable te maken. Niks mee te maken toch?
Een kleine verbetering op wat ik zei. Ik heb nu de PDF van de Zyxel er eens bijgehaald en je kunt de volgende twee dingen wijzigen:
  • subnetmasker naar 255.255.255.0 (dat raadt de handleiding aan maar is niet erg van belang)
  • je vaste IP adres in Windows naar 192.168.1.2 (de verandering van de twee naar de vetgedrukte 1 is cruciaal.
Sorry voor de fout in deze.

Verwijderd

Topicstarter
eerst was het toch als vb. 192.168.2.50 dus nu is het 192.168.1.50?

Dus nu zo?

1. 192.168.1.50
3 Standaardgateway: 192.168.1.1

??

• EricJH
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:57:
eerst was het toch als vb. 192.168.2.50 dus nu is het 192.168.1.50?

Dus nu zo?

1. 192.168.1.50
3 Standaardgateway: 192.168.1.1

??
Houdt voor vast IP adres 192.168.1.2 aan. Dat is buiten de standaard instelligen voor de DHCP address pool. De DHCP address pool loopt, las ik, van 192.168.1.33 t/m 192.168.1.65. Dus 192.168.1.50 ligt in de DHCP address pool.

Sorry dat ik met de adressen van de twee routers die je gebruikte de mist in ging. Op de ene log je in via 192.168.2.1 en bij de andere 192.168.1.1.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
The_Surfer schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:22:
Als ik het zo zie heeft je eigen PC het ip 192.168.2.102. In http://www.jay.speedlinq.nl/8.jpg moet je dus die 2 in 102 veranderen en dan zou het moeten werken :)

Werkt het nog niet, dan zit er een firewall in de weg. Deze kan zowel op je router als op je eigen PC geinstalleerd zijn. Probeer deze te disablen en kijk of het dan werkt.
waar is die 53258 port voor, is die ook voor azureus?? Ik zit namelijk met zelfde probleem, dus probeer nu ook een oplossing te vinden.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
Dus zo EricJH?

1. 192.168.1.50
3 Standaardgateway: 192.168.1.2

Dus mijn ip adres van mijn Sweex router ( 192.168.2.102) heeft hiermee niks mee te maken?

Alleen rust er nu nog steeds dat probleem, ik kan die fckin` router niet in. :'(

Verwijderd

ik haal ook hele lage snelheden 22 kb, zonder router en met me router.
me router is goed ingesteld, want ik heb het getest op http://btfaq.com/natcheck.pl en dat was goed.
en ik download nogwel san andreas en nog zo traag.
met gewone speed is 475 op speedtrest en met normale downloads.
ik heb alle download clients al geprobeerd maar niks werkt goed.
kan iemand mij helpen want ik wacht al zo lang op me download.

• EricJH
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:11:
Dus zo EricJH?

1. 192.168.1.50
3 Standaardgateway: 192.168.1.2

Dus mijn ip adres van mijn Sweex router ( 192.168.2.102) heeft hiermee niks mee te maken?

Alleen rust er nu nog steeds dat probleem, ik kan die fckin` router niet in. :'(
1. Voor het vaste interne IP adres van je computer: 192.168.1.2.
2. Subnetmasker 255.255.255.0
3. Standaardgateway 192.168.1.1

Ik ga ervan uit dat de Sweex er niet tussen zit. Hij is niet nodig aangezien de Zyxel ook een router is en de Sweex de situatie enkel complexer maakt. Dus haal de Sweex er tussenuit als je bovenstaande gegeven invoert. Dan zou het moeten kunnen werken.

Waarom heb je de Sweex er eigenlijkt tussen zitten? Ik vermoed dat de Zyxel meer gelijktijdige verbindingen kan managen dan de Sweex. Veel gelijktijdige verbindingen is wel zo fijn met p2p programma's.

Haal voor nu de Sweex er tussenuit.....

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

wat kan ik tegen mijn probleem doen?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:49:
me router is goed ingesteld, want ik heb het getest op http://btfaq.com/natcheck.pl en dat was goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:47:
wat kan ik tegen mijn probleem doen?
[...]
die zie ik in een log van mij

Default tracker optimization rules file loaded.
IP rules file: ipfilter.dat loaded, 0 entries.
Start Listening at TCP Port:40000
Start Listening at UDP Port:40000
Windows XP ICF Status: Firewall port is opened.
Update Local IP: 192.168.123.119
Windows XP ICS Status: cannot find working ICS.
Windows XP UPnP Status: device not found!
UDP tracker report: WAN IP = 80.57.222.65

• EricJH
Het idee achter de Sweex er tijdelijk tussenuit te halen is om te kijken of de Sweex een rol speelt bij het probleem met het p2p programma. Het kan zijn dat de Sweex belangrijk veel minder gelijktijdige verbindingen kan managen dan de Zyxel en in de kramp gaat liggen met een p2p programma. Het surfen zou dan ook een stuk trager moeten zijn ten gevolge van het verkrampen van de Sweex.

Check het als je broer er niet is. I.p.v. de Sweex volstaat een switch (de Sweex draait nu als switch anyway) om de verbinding te delen.

Verwijderd

Topicstarter
In mn eerste post had ik al gezegd dat het geen verschil uitmaakte, maar ik zal het nog een keer proberen. Ik heb ook geprobeerd om zonder die Sweex en dan in mijn modem te komen, maar dat lukte dus ook niet. Mijn internet wordt er niet veel slomer van, alleen als hij boven de +/- 150-200 kB/s komt. Bij 100kB/s of zo merk ik er weinig van.

Wat ik heb gemerkt is, dat ik de hoge snelheden wel haalt, alleen moet ik bv. 20 a 30 torrent-files openen. Dan haal ik 200 a 300 kB/s. Dat komt dus neer op een gemiddelde van 10 kB/s per file. Echt heel vreemd........

Ennuh... wat is een switch? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 09:56 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van computerwoorden.nl:
Een apparaat voor de netwerkcommunicatie dat gegevens rechtstreeks van de ene poort naar de andere poort kan sturen, waardoor de responstijd verbetert en de kans op botsingen afneemt. Ethernet switches zijn het meest bekend, deels omdat het voor botsingen gevoelige Ethernet het meest profiteert van switching. Een standaard Ethernet switch zorgt ervoor dat de volledige bandbreedte tussen de poorten beschikbaar komt en loopt daarna de rest van de verbindingen door, waardoor deze allemaal de volledige bandbreedte om de beurt krijgen toegewezen.
:)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
KLeine tip: Ik zie dat je veel bestanden tegelijk downloadt. Volgens de maker van Bittorent
Why can't I run more than three torrents at the same time?

In the vast majority of cases, running more than one torrent at the same time is less efficient than running just one. And clients which stay connected to a torrent without uploading or downloading anything hurt performance for everyone else on that torrent. For these reasons, BitTorrent's default behavior is to download only one torrent at a time. In rare cases (such as when you are on more than one very slow torrent), it makes sense to be connected to multiple torrents simulataneously. For this reason, BitTorrent allows up to three simulataneous torrents, however, running BitTorrent this way all the time is not recommended and will likely hurt BitTorrent's overall performance.
Probeer het orignele programma op Bittorrent.com ook eens uit. Werkt bij mij een stuk beter als Bitcomet, ik haal veel hogere snelheden. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 12-06-2005 11:49 ]

Verwijderd

Misschien niet direct de oplossing voor jouw probleem, maar laat ik hier toch maar een stukje posten uit de faq van een bepaalde site (linkje laat ik maar even achterwege). Werkte voor mij wel verhelderend toen ik voor het eerst met bittorrent in aanraking kwam:
Why do I get a "rejected by tracker - Port xxxx is blacklisted" error?

Your client is reporting to the tracker that it uses one of the default bittorrent ports (6881-6889) or any other common p2p port for incoming connections.

.............org does not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).

The blocked ports list include, but is not neccessarily limited to, the following:

Direct Connect 411 - 413
Kazaa 1214
eDonkey 4662
Gnutella 6346 - 6347
BitTorrent 6881 - 6889

In order to use use our tracker you must configure your client to use any port range that does not contain those ports (a range within the region 49152 through 65535 is preferable, cf. IANA). Notice that some clients, like Azureus 2.0.7.0 or higher, use a single port for all torrents, while most others use one port per open torrent. The size of the range you choose should take this into account (typically less than 10 ports wide. There is no benefit whatsoever in choosing a wide range, and there are possible security implications).

These ports are used for connections between peers, not client to tracker. Therefore this change will not interfere with your ability to use other trackers (in fact it should increase your speed with torrents from any tracker, not just ours). Your client will also still be able to connect to peers that are using the standard ports. If your client does not allow custom ports to be used, you will have to switch to one that does.

Do not ask us, or in the forums, which ports you should choose. The more random the choice is the harder it will be for ISPs to catch on to us and start limiting speeds on the ports we use. If we simply define another range ISPs will start throttling that range also.

Finally, remember to forward the chosen ports in your router and/or open them in your firewall, should you have them. See the Why am I listed as not connectable? section and links therein for more information on this.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
MTU settings wat hoger zetten in de Zyxel en m zelf laten routen wil soms ook wel eens helpen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

willen jullie mij ook antwoord geven:)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:41:
[...]
die zie ik in een log van mij

Default tracker optimization rules file loaded.
IP rules file: ipfilter.dat loaded, 0 entries.
Start Listening at TCP Port:40000
Start Listening at UDP Port:40000
Update Local IP: 192.168.123.119
UDP tracker report: WAN IP = 80.57.222.65

• Cabo
  • Laatst online: 25-05 13:58
De tracker kan ook nog weleens verschil geven in snelheid. Ooit daar aan gedacht?

Verwijderd

nou ik heb gedownload met een van de beroemste torrent,s die anwezig was op torrentspy.
Caboman schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:50:
De tracker kan ook nog weleens verschil geven in snelheid. Ooit daar aan gedacht?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 02:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje niks laten horen, maar mn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nu een Nederlandse versie van XP geinstalleerd zodat jullie hulp wat makkelijker kan worden.

Het volgende is al gedaan bij de voorgaande tips:
• Sweex poorten forwarden onder Virtual server
• Vaste IP adres. Nadat ik dit gedaan heb, heb ik helemaal geen internet verbinding.

Nadat ik de Nederlandse versie van windoxs XP heb geinstalleerd heb ik het volgende bijgekregen.

http://www.jay.speedlinq.nl/15.jpg

Ik kom nog steeds mijn modem niet in, hoe dat komt weet ik ook niet. Alleen ben ik achter gekomen dat mijn modem volgens mij geen modem/router is, zoals eerst werd gedacht. Het heeft alleen een USB-poort , een poort voor de internet kabel en een poort voor de telefoonkabel.

Zouden jullie mij verder/opnieuw kunnen helpen met mijn probleem.

Mijn dank is groot.

Hier zijn nog links van de voorgaande plaatjes, misschien dat ze nuttig zijn.

http://www.jay.speedlinq.nl/6.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/7.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/8.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/9.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/10.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/11.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/12.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/13.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/14.jpg

Verwijderd

Topicstarter
nothing?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 22:54

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik maak gebruik van BitComet ... die opent zelf de benodigde poorten in je router (indien upnp aan staat) .. .werkt als een tierelier (80 kb/s upload limiet, download gemiddeld z'n 50 kb/s per torrent en piek op 1 torrent rond de 250 kb/s)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:49:
Je moet kijken naar de seeds/leech verhouden. Veel leechers op weinig seeders = trage download. Trage upload van seeder = trage download van jou.

Het ligt dus niet altijd aan je instellingen maar gewoon aan je torrent. Probeer met een vriend zelf een torrent te maken en dat jij hem dan leecht. Als jij dan niet zijn volle upload gebruikt of gelimiteerde upload zit er iets niet goed, maar meestal ligt het gewoon aan je torrent.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje niks laten horen, maar mn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nu een Nederlandse versie van XP geinstalleerd zodat jullie hulp wat makkelijker kan worden.

Het volgende is al gedaan bij de voorgaande tips:
• Sweex poorten forwarden onder Virtual server
• Vaste IP adres. Nadat ik dit gedaan heb, heb ik helemaal geen internet verbinding.

Nadat ik de Nederlandse versie van windoxs XP heb geinstalleerd heb ik het volgende bijgekregen.

Ik kom nog steeds mijn modem niet in, hoe dat komt weet ik ook niet. Alleen ben ik achter gekomen dat mijn modem volgens mij geen modem/router is, zoals eerst werd gedacht. Het heeft alleen een USB-poort , een poort voor de internet kabel en een poort voor de telefoonkabel.

Zouden jullie mij verder/opnieuw kunnen helpen met mijn probleem.

Mijn dank is groot.

Hier zijn nog links van de voorgaande plaatjes, misschien dat ze nuttig zijn.

http://www.jay.speedlinq.nl/6.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/7.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/8.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/9.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/10.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/11.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/12.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/13.jpg
http://www.jay.speedlinq.nl/14.jpg

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

JayJay: je doet ergens iets fout. Wat ik je aanraad:
• Gooi alle rules in je router leeg. Dus alle special apps/virtual server/address mappings/etc
• Set je BitTorrent client op een niet-default poort, bijv 10000
• Ga in je router naar "Virtual Server" en stel die poort in als zowel public als private port (TCP) met als IP adres je lokale ip
• Double check of je lokale ip klopt met de zojuist ingevoerde setting in je router

Ik vermoed dat je ergens rules in je router hebt die een collision met elkaar hebben. Ik heb al eens eerder een soortgelijk probleem gezien wat hierdoor werd veroozaakt.

Als het echt niet lukt moet je me ff toevoegen op MSN.

Verwijderd

Topicstarter
The Surfer,

Heb al een tijdje gedaan, maar je hebt me nog steeds niet geadd.

Verwijderd

Topicstarter
Surfer,

mijn e-mail is jayjayb18@hotmail.com

Jij kan mij ook adden

Thanx

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 11:06

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:13:
Alleen ben ik achter gekomen dat mijn modem volgens mij geen modem/router is, zoals eerst werd gedacht. Het heeft alleen een USB-poort , een poort voor de internet kabel en een poort voor de telefoonkabel.
Niet direct een oplossing, maar een opmerking tussendoor: dat is al 1 poort meer dan noodzakelijk voor een router. Een router is geen switch! Er wordt vaak router tegen een switch gezegd, maar dat is niet terecht.
Een router verbindt twee netwerken met elkaar (bijvoorbeeld het internet en jouw LAN), een switch verbindt apparaten binnen een netwerk met elkaar.
Simpel gezegd, je switch is een stekkerblok, je modem is je hoofdstop, en je router is de draad van je stop naar je stekkerblok :P

Sommige modems kunnen ook als router fungeren, dan hoef je er alleen een switch achter te hangen.

Sommige routers kunnen ook als switch fungeren, dan hoef je er alleen een modem voor te hangen.

Dan heb je nog "multi-pc modems", dat zijn combinaties van modem/router en switch. veel mensen vergeten dat die switch erin zit en noemen het hele ding een router.

disclaimer: e.e.a. is bewust her en der wat vereenvoudigd, en ik garandeer geen 100% juistheid.

Wat betekent mijn avatar?

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-07 11:01
hmmm...

ik gebruik zelf bittornado. dit omdat ik het een erg makkelijk te gebruiken client vind.

je kan in bittornado de upnp aanzettenop type1 werkt harstikke goed als je router dat ondersteunt. de mijne ondersteunt dat en ik hoef geneens meer poorten te forwarden. ik heb zelf in bittornado de poorten 50000 tot 60000 ingesteld en laat deze randomizen door bittornado.

ten tweede als je idnerdaad sp2 hebt google effe naar "sp2 connection fix" je krijgt dan een klein progje waarmee je dit kan veranderen heb het zelf geloof ik nou op 100 staan.

daarnaast zou ik zeggen neem een goede tracker. veel public trackers hebeng ewoon neit genoeg seeders. ik zit zelf bij torrenbytes.net maar daar binnenkomen is gewoon hel maar als je er eenmaal bent is het fantastisch. ik max mn verbinding bijna altijd. zo tot 480 kb/s.
met dezelfde instellingen en client haal ik op een public tracker vaak neit eens 100.

maar oals ik uit jou post begreep heeft het bij jou vooral temaken met de tcpip limit van sp2.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer weer leven in te blazen in deze topic, want ik ben helaas nog steeds niet in staat om te met hoge snelheden te downloaden. Mijn probleem is dus nog steeds niet opgelost. Ik vind het erg zonde om zo;n dure abbo te nemen zonder daar gebruik van te kunnen maken.

Inmiddels heb ik al de router al een week of eruit gehaald, ook dit heeft niet geholpen. Maar dat had ik in mijn eerders posts gemeld dat dat niet het geval was.

Zojuist heb ik Azureus gedownload om het nogmaals te proberen daarmee. NAT-teest ok. Maar ik zie mensen dl-en met een snelheid van 500-700kb/s. Zelf kom ik niet hoger dan 40kb/s. De gezichtjes staan ook gewoon op groen.

Zijn er mensen met meer tips die mij kunnen helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 22:03 ]

• KappuhH
  • Niet online
Je hebt ook niet toevallig een uploadlimiet ingesteld? Je kunt het beste geen download én geen uploadlimiet instellen.

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen download limiet

Verwijderd

Kijk eens op

http://www.bitwiseim.com/...=Using_UPnP_on_Windows_XP

Ik denk dat uPNP wel goed geconfigureerd is in je router, maar dat het niet aanstaat in Windows XP.

Lees het vooral het stukje "Enabling UPnP in Windows XP".

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 07:48:
Kijk eens op

http://www.bitwiseim.com/...=Using_UPnP_on_Windows_XP

Ik denk dat uPNP wel goed geconfigureerd is in je router, maar dat het niet aanstaat in Windows XP.

Lees het vooral het stukje "Enabling UPnP in Windows XP".
Ter aanvulling op wat ik net geschreven heb...

Voordat je meteen UPnP aan gaat zetten, vraag je dan eerst af of je het nodig hebt. Volgens mij niet.

Lees het volgende artikel eens:

http://www.grc.com/UnPnP/UnPnP.htm

Ik denk dat je zowel ICS (internetverbinding delen) en UPnP niet nodig hebt en dat ze geen invloed hebben op de downloadsnelheid van een torrent client.

Zorg dat UDP niet geblokkeerd wordt door je router en dat je Torrent client niet geblokkeerd wordt door je firewall. Meer kan je niet doen.

Of toch?

• EricJH
Het bekende stukje van Gibson Research. Die hebben daar toen een boel poehaa overgemaakt. Er is nog nooit een UPNP exploit aangetroffen.

De UPNP fillipica van Steve Gibson werd door de veiligheidswereld gezien als wat buitensporig. Dus neem het stuk met een korrel zout.
Pagina: 1