Snmp informant, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
Aangezien ik steeds meer klanten moet gaan monitoren (ivm support contracten) wil ik graag hun server uitgebreid gaan monitoren, nu is het zo dat een taak zoals Microsoft Exchange, IIS, RPC en SQL geen built-in SNMP hebben, zeer vervelend dus. Nu is het zo dat er een tool op de markt is die WMI naar SNMP omzet, lijkt mij zeer interessant omdat in WMI wel alle info beschikbaar is.

Het tooltje wat ik gevonden heb heet snmp informant, (www.snmp-informant.com)

heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, waar is dit in toegepast, MRTG? Cacti? of iets anders?

Of hebben jullie misschien iets heel anders in gebruik om deze server te monitoren?

Ik ben zeer benieuwd, let wel, ik ken pakketen zoals monitor magic maar daar heb ik geen interesse in! prijs technisch niet echt interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je enkelt Microsoft producten wilt monitoren, zou'k gewoon MOM gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
ik monitor ook 25 PIX firewall's en nog een berg rand apparatuur, daarnaast moet je wel rekening houden met het feit dat het zo'n 20 losse forests zijn, werkt mom dan ook nog?

daarnaast denk ik dat MOM een te dure oplossing is, daarbij komt nog eens een paar honder euro per te monitoren device/server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29913

Wij zijn ook van plan om snmp-informant aan te schaffen om onze windows servers met SQL server 2000 te gaan monitorren. Ik vind het spijtig dat MS hier weer de standaard laat vallen om voor een eigen oplossing te gaan.

Snmp informant wordt ook goed ondersteund in onze monitor tool OpenNMS, een open source network monitoring oplossing. Hiermee monitorren we ook onze oracle en sybase servers. Sommige bedrijven snappen het nut van een standaard dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 15:47

BFS

Rude awakening

Wij gebruiken het met grote regelmaat als extra laag boven op What's Up Professional omdat deze (nog) geen plugins voor SQL en Exchange heeft.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

En dan Zabbix om te monitoren :D Very handy !

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
Anoniem: 29913 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:31:
Wij zijn ook van plan om snmp-informant aan te schaffen om onze windows servers met SQL server 2000 te gaan monitorren. Ik vind het spijtig dat MS hier weer de standaard laat vallen om voor een eigen oplossing te gaan.

Snmp informant wordt ook goed ondersteund in onze monitor tool OpenNMS, een open source network monitoring oplossing. Hiermee monitorren we ook onze oracle en sybase servers. Sommige bedrijven snappen het nut van een standaard dus wel ;)
het is inderdaad ronduit kl*te om weer een betaalde monitoring oplossing van MS te moeten gebruiken, ik weet wel dat het via WMI ook kan maar liever via een SNMP - standarisatie

op welke termijn gaan jullie dit toepassen? ik zou graag jullie ervaringen willen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Misschien dat je Solarwinds kunt gebruiken, het is wel prijzig maar je kunt bijna alles monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 29913 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:31:
Wij zijn ook van plan om snmp-informant aan te schaffen om onze windows servers met SQL server 2000 te gaan monitorren. Ik vind het spijtig dat MS hier weer de standaard laat vallen om voor een eigen oplossing te gaan...
Alsof WBEM geen standaard is 8)7
richardkraal schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:43:
[...]het is inderdaad ronduit kl*te om weer een betaalde monitoring oplossing van MS te moeten gebruiken, ik weet wel dat het via WMI ook kan maar liever via een SNMP - standarisatie...
Al vanaf Windows NT 3.1 zit er in de Resource Kit een SNMP service.
OK, je moet je eigen MIBjes schrijven, maar verder is-ie gratis.

Als je wil flamen op Microsoft, doe dat dan op basis van de juiste feiten,
en niet omdat je gewoon slecht geïnformeerd ben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
Brahiewahiewa schreef op maandag 06 juni 2005 @ 08:54:
[...]
Alsof WBEM geen standaard is 8)7

[...]
Al vanaf Windows NT 3.1 zit er in de Resource Kit een SNMP service.
OK, je moet je eigen MIBjes schrijven, maar verder is-ie gratis.

Als je wil flamen op Microsoft, doe dat dan op basis van de juiste feiten,
en niet omdat je gewoon slecht geïnformeerd ben
alsof ik veel op microsoft flame, als er eentje veek ms verdedigd dan ben ik het.......

mja, zelf mibs schrijven..... lijkt me geen probleem, als je een goed idee hebt, brand maar los, bedoel ben niet te beroerd om zelf iets uit te zoeken hoor, integendeel

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
anybody else experience?
Pagina: 1