Aangezien ik steeds meer klanten moet gaan monitoren (ivm support contracten) wil ik graag hun server uitgebreid gaan monitoren, nu is het zo dat een taak zoals Microsoft Exchange, IIS, RPC en SQL geen built-in SNMP hebben, zeer vervelend dus. Nu is het zo dat er een tool op de markt is die WMI naar SNMP omzet, lijkt mij zeer interessant omdat in WMI wel alle info beschikbaar is.
Het tooltje wat ik gevonden heb heet snmp informant, (www.snmp-informant.com)
heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, waar is dit in toegepast, MRTG? Cacti? of iets anders?
Of hebben jullie misschien iets heel anders in gebruik om deze server te monitoren?
Ik ben zeer benieuwd, let wel, ik ken pakketen zoals monitor magic maar daar heb ik geen interesse in! prijs technisch niet echt interessant
Het tooltje wat ik gevonden heb heet snmp informant, (www.snmp-informant.com)
heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, waar is dit in toegepast, MRTG? Cacti? of iets anders?
Of hebben jullie misschien iets heel anders in gebruik om deze server te monitoren?
Ik ben zeer benieuwd, let wel, ik ken pakketen zoals monitor magic maar daar heb ik geen interesse in! prijs technisch niet echt interessant