[java] Applet laadt niet

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 23:33

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
-edit: zie onderaan draadje voor een nieuw probleem :P -

Daar ben ik weer met m'n java. :/

Ik heb m'n project zo goed als af. Het compiled en draait goed. Nu alleen de grote truck; het draaien in een HTML file ipv binnen JBuilder 2005. En dat werkt nou net niet.

Ik heb een HTML-filetje in de projectmap met classfiles gezet met deze inhoud:

code:
1
<APPLET CODE="AppletClient.class"  HEIGHT="600" WIDTH="800"></APPLET>

Als ik deze file open in IE dan krijg ik de melding (onderaan in de statusbalk): Applet AppletClient notinited.
Als ik rechtsonder in de taakbalk op het koffiekopje klik en ik open de console dan staat er dit:

java.lang.NoClassDefFoundError: AppletClient (wrong name: veiling_srv/AppletClient)
at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(Unknown Source)
at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source)
at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(Unknown Source)
at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source)
at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want het is toch wel redelijk belangrijk dat dit probleem getackeld wordt..... :)

Kleine toevoeging: Na een tijdje zegt ie (statusbalk wederom): Loading Java Applet failed. En dan verschijnt er een mooi grijs vlak van ongeveer 800x600 pixels in het browservenster met een eng rood kruisje.

[ Voor 13% gewijzigd door FaceDown op 05-06-2005 13:15 . Reden: kleine toevoeging ]

Groetjes, FaceDown.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

volgens mij is er iets met de plaats waar je applet staat. Want Java kan op een of andere manier de Applet niet vinden

ben je zeker dat je packages etc goed staan? evt zal je
codebase="..." nodig hebben of zo

[ Voor 29% gewijzigd door H!GHGuY op 04-06-2005 17:21 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nouja alles compileert en runt gewoon (op dezelfde pc) dus lijkt me dat dat wel in orde is. Wat kan ik met codebase doen? Moet ik de map van de classfiles (of een andere projectmap?) misschien in het classpath opnemen?

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Een stapje verder!

Ik heb de HTML file aangepast:

code:
1
<APPLET CODEBASE="." NAME="AppletClient" CODE="veiling_srv.AppletClient.class"  HEIGHT="600" WIDTH="800"></APPLET>

Hij laadt nu wel de applet maar ik krijg nog weinig zinvols te zien.

Er treedt nu een exception op: java.security.AccessControlException: access denied (java.net.SocketPermission www.thijsadriaans.nl resolve)

En dat terwijl ik dat adres over in m'n code weggecommentarieerd heb.... weird..

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ahw ik moest de cache clearen in de console van het koffiekopje. 't Is wat. Kan ik weer mooi verder. Wel weird om te zien dat m'n applet er totaal anders uit ziet uiteindelijk dan in jbuilder. :P

Groetjes, FaceDown.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

als codebase "." is hoeft ie er niet te staan. standaard is die namelijk dezelfde als waar de html file staat.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FaceDown, als je iets toe te voegen hebt aan je topic en je bent zelf de laatste poster, edit dan je laatste post in plaats van een nieuwe te plaatsen. Je topic onnodig kicken is ongewenst hier op GoT. Als er 24 uur verstreken zijn na de laatste post in je topic, dan mag je je topic wel opnieuw aan de aandacht brengen door het omhoog te schoppen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nou het is gelukt. Alleen nou wil ik de server-app die we hebben gemaakt ook op een andere pc kunnen laten draaien. We maken in de server app gebruik van nog een aantal andere packages, zoals een Dataset. Deze staat in de imports van het project. Als ik de server echter op een andere pc probeer te starten, dan krijg ik de melding dat hij die class mist (NoClassDefFoundError). Is het niet mogelijk om de imports mee te compileren, zodat je meteen alles compleet hebt?

Hoe is dit het beste op te lossen? Heel JBuilder installeren op elke pc waarop we een server willen draaien is nogal overkill.

Groetjes, FaceDown.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Die packages staan meestal in losse libraries, deze zul je dus toe moeten voegen aan het library path.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1