Toon posts:

Simpele css based mouseover loopt fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik wou ff snel 2 knopjes aanmaken om te zien welke dat het mooiste was...
heb het systeem gebruikt van de sliding achtergrond zodat de image niet moet herladen bij mouse-over...
nu stoot ik op 3 problemen 2 problemen:
1) Werkt van geen kanten (logisch als ge uwen :visited niet invult)
2) als het werkt, werkt enkel de :link en :hover, maar als je op de link klikt, gebeurt de :active niet :s
3) normaal gezien zouden de 2 divs mooi NAAST elkaar moeten komen te staan wat ze hier duidelijk niet willen....

http://cvision.be/TEMP/ is ons probleemkind

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 17:00 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Waarom ga je niet voor een list structuur ipv de divs?? Waarbij je gebruik maakt van float een geen display:block;.

leeg.gif lijkt op een andere benaming voor spacer.gif... Je kunt je anchors ook opmaken met CSS en die trans. gif laten vallen... Verder zou ik gebruik maken van een inline element als span, strong of em met display:none; om in je anchor de tekst mee te geven die ook in de afbeelding staat...

[ Voor 5% gewijzigd door faabman op 04-06-2005 17:03 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar dan snap ik nog altijd niet waarom mijn :active niet wilt werken, das zowat het belangrijkste dat ik wil weten :s is het omdat er in de link enkel een afbeelding zit?
o, over die div's ipv list, was gewoon om ff te checken wat het mooiste was hoor! toch al bedankt!

Verwijderd

Hij knippert altijd bij IE als je de cache niet op automatic hebt staan, dus een hoop verspilde moeite voor niets.

hier nog een voorbeeld van mij van een paar topics terug

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 20:51 ]

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:00
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:55:
3) normaal gezien zouden de 2 divs mooi NAAST elkaar moeten komen te staan wat ze hier duidelijk niet willen....
Volgens mij niet, want DIV is een block level element en er kunnen volgens mij geen 2 DIVs op 1 regel staan. Dan moet je geen DIV maar SPAN gebruiken.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
AxiMaxi schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:36:
[...]

Volgens mij niet, want DIV is een block level element en er kunnen volgens mij geen 2 DIVs op 1 regel staan. Dan moet je geen DIV maar SPAN gebruiken.
Er kunnen wèl twee divs op 1 regel staan. Echter pas nadat er een bepaalde opmaak aan toe is gevoegd. Standaard is div een blocklevel element en zal idd niet inline renderen... Aangezien span een inline element is zal deze wel naast andere inline elementen worden geplaatst...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:50:
Hij knippert altijd bij IE als je de cache niet op automatic hebt staan, dus een hoop verspilde moeite voor niets.

hier nog een voorbeeld van mij van een paar topics terug
ik gebruik een methode waarbij er niet mag geknippert worden aangezien alles al geladen staat op de pagina, dit is mijn image die als achtergrond van de knop dient en die verschuift:
Afbeeldingslocatie: http://cvision.be/TEMP/1.jpg

dus het is niet mogelijk om bij de :active de achtergrond te laten verschuiven???

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:31:
[...]
ik gebruik een methode waarbij er niet mag geknippert worden aangezien alles al geladen staat op de pagina, dit is mijn image die als achtergrond van de knop dient en die verschuift:
[afbeelding]

dus het is niet mogelijk om bij de :active de achtergrond te laten verschuiven???
misschien is het mogelijk door alleen met background-position te werken, ipv de url(), met cache niet op automatic gaat ie die weer opnieuw ophalen, met als resultaat dat ie knippert.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:28:
[...]

misschien is het mogelijk door alleen met background-position te werken, ipv de url(), met cache niet op automatic gaat ie die weer opnieuw ophalen, met als resultaat dat ie knippert.
is aangepast, maar nog altijd geen antwoord op mijn :active vraagje :-)

*edit: ik kan het natuurlijk nog altijd met javascript oplossen, maar dan krijg je zowieso toch ook een reload van die achtergrondafbeelding?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 13:22 ]

Pagina: 1