[DVDLab] Volgorde chapters wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik ben een beetje aan het stoeien met DVDLab omdat ik binnenkort een DVD met oude super8-opnames van mijn ouders opnieuw wil monteren (lees: volgorde van scenes aanpassen). Het is mij o.a. met de search en de guide op doom9.org gelukt om de originele DVD zodanig te rippen dat ik een .m2v en een .ac3 (met alleen achtergrondmuziek) krijg die ik in DVDLab kan bewerken. Ik kan een DVD branden met zelfgemaakte chapters op logische volgorde (bijv. 1, 2, 3 en 4), maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik bij het branden bijvoorbeeld de volgende volgorde aan kan houden: Ch. 4, ch. 2, ch. 1, ch. 3 ? Ik wil dus daadwerkelijk met scenes gaan schuiven. Hoe doe ik dat? Ik kan er eerlijk gezegd niets over vinden. Okee, ik kan met knippen en plakken alles in verschillende movies op gaan delen, maar of dat nu de eigenlijke manier is.....

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Ik weet alleen niet of dit ook in DVDlab "gewoon" zit...maar in DVDlab pro is het vrij eenvoudig:
re-muis op de movie en kiezen voor -add -chapter playlist , dan krijg je een nieuw soort menutje waarin je de volgorde van de chapters kun wijzigen. Je kunt dan dus eindeloos varieren met hetzelfde filmpje.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb de trial van DVDLab pro (1.5 build 050428) en ik heb me lam gezocht naar die optie, totdat ik er achter kwam dat ik dit moest doen in "connections" i.p.v. in het venster waarin je de daadwerkelijke chapterpoints plaatst. (De trial loopt nog 28 dagen, dus ik ben echt een newby op dit gebied) :)

Hiermee ben ik al een heeeeeel eind geholpen. Overigens zat ik gisteravond laat nog ff te zoeken en toen kwam ik op het videomontageforum. Al zoekende vond ik daar niet direct het antwoord op mijn vraag, maar ik kwam wel iets tegen over "editing software" (terwijl DVDLab op Doom9.org als "authoring software" wordt aangeduid).

Is mijn probleem niet simpeler (beter?) op te lossen met een stukje software waarbij ik de movies fysiek ik stukjes hak en dan weer in de juiste volgorde aan elkaar plak? Daarna kan ik chapters toevoegen en de zaak branden. Kan mij zo voorstellen dat de zaak zo krom op die DVD staat, dat ik tussen twee scenes misschien wel helemaal geen chapter wil, maar hooguit een schermpje met een aankondiging of zo (hoe ik dat het beste kan maken, wil ik eerst zelf ff uitzoeken....)

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Mja....in stukjes hakken is ook een mogelijkheid, maar ik zou ze dan niet meer aan elkaar plakken maar allemaal afzonderlijk in dvdlab met de connections aan elkaar hangen, op die manier kun je aan ieder filmpje een menutje hangen met een leuk intro ofzo iets. Of je kunt de volgorde willekeurig wijzigen in ieder menu of submenu.
En idd DVDlab is author software, je kunt namelijk niets met de film doen qua effecten, maar wel gigantisch veel met de menustructuur van de dvd, succes verder met authoren, :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !