Thuisnetwerkje XP & Server 2003 EE

Pagina: 1
Acties:

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 09:50
Hallo,

Door gebrek aan Windows XP (ik wacht op mijn gegevens van ma3d.com) heb ik een Windows Server 2003 EE geïnstalleerd op mijn pc. Ik ben er eigenlijk heel tevreden van, heb de tweakguide al gedaan om het als desktop OS in te stellen.

Mijn probleem, waar ik nergens een specifieke oplossing voor kan vinden, is dat ik de share's op de pc van mijn zus (XP Pro SP2) niet kan benaderen. Ik heb mijn pc lid gemaakt van de werkgroep 'Thuis' (zoals ervoor) en ik kan in 'Windows Network' mijn en mijn zus haar pc zien staan. Als ik dubbelklik op de pc van mijn zus krijg ik '\\Tahnee is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Acces is denied'.

Ik ben zelf ingelogd als Administrator op de 2003. Ik heb ook geprobeerde of het met de Win XP Thuisnetwerkwizard wou lukken, maar ik vind niks. Ook google en GoT reiken me de oplossing voor mijn prangende probleem niet aan, misschien één van jullie wel?

Dus: mijn pc: 2003 Server EE verbonden met die van mijn zus via gewoon LAN en zij draait XP Pro SP2.

Verwijderd

Ik vraag me af waarom je de PC van je zus niet lid maakt van je domein. Dan maak je van die server een domain controller, en kun je heel wat makkelijker centraal zulke rechten regelen.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

share machtigingen goed ingesteld op XP pc?

ook al geprobeerd de share te benaderen via > start > run > \\ip.van.de.pc ?

[Signature]

• cocico
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:20:
Ik vraag me af waarom je de PC van je zus niet lid maakt van je domein. Dan maak je van die server een domain controller, en kun je heel wat makkelijker centraal zulke rechten regelen.
Ik hou het liever op een werkgroep, zodat ik niet te veel moet gaan aanpassen aan haar pc.

• cocico
woest85 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:21:
share machtigingen goed ingesteld op XP pc?

ook al geprobeerd de share te benaderen via > start > run > \\ip.van.de.pc ?
Share's draaiden voorheen als een zonnetje.

En als ik via IP probeer, krijg ik dezelfde foutmelding :/

Verwijderd

is dit niet gewoon een rechtenkwestie? log eens onder een andere account in op je server en maak een gebruiker met dezelfde naam en wachtwoord aan op je xp machine.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

@ miessie dat is niet nodig.

@cocico heb je misschien op de XP bak een firewall aanstaan? (misschien dat die door een update opeens meer tegenhoudt)

[Signature]

• cocico
woest85 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:11:

@cocico heb je misschien op de XP bak een firewall aanstaan? (misschien dat die door een update opeens meer tegenhoudt)
De standaard XP firewall staat aan, maar die stond ook aan toen ik de shares nog via mijn XP-bak kon bekijken...

• cocico
Hallo,

Een week verder maar vanuit 2003 de XP shares benaderen lukt nog altijd niet. Omgekeerd lukt wel, dan krijg ik een login venster en zo kan ik vanop de XP bak wel de 2003 benaderen. Het kan technisch dus wel, maar 'iets' in 2003 houdt het tegen, enig idee wat?
Pagina: 1