Toon posts:

Erro code 7F (clear 8042 interface)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand deze code ook gehad bij een nieuw moederbord. Ik heb gegoogled en tweakers gezocht. Waarschijnlijk probleem met keyboard chip. Is dit op te lossen of moet ik moederbord nu terugsturen ( is namelijk al de tweede die terug moet). :?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

Eerste hit op google bij 'Error code 7F':

http://bioscentral.com/postcodes/amibios.htm

Verwijderd

Topicstarter
Jah dit had ik zelf ook reeds gevonden met veel meer andere links. En als je alle andere links lees kan je concluderen dat het aan je toetsenbord of aan de toetsenbord chipset ligt. Dat is nou precies de vraag. Daarom vraag ik ook of mensen dit hebben gehad en hoe ze dit hebben opgelost.

:?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:52

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik kan uit je posts niet opmaken of je al een ander toetsenbordje geprobeerd hebt op je nieuwe moederbord :?
Het lijkt me namelijk erg onwaarschijnlijk dat je met 2 moederborden hetzelfde probleem hebt, en het dan aan het moederbord moet liggen.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Op het oude systeem doen beide toetsenborden het goed. Op nieuwe systeem doen geen van beide toetsenbord het. Op nieuwe moederbord zit een 80 port debug led (fout codes aan). Deze geeft een fout code weer 7F ( als je kijkt in legenda geeft dit aan clear 8024 interface en initialize 8042 self test). Komt er op neer dat er iets is met toetsenbord of chip die toetsenbord aanstuurd. Nu is mijn vraag of iemand dit heeft gehad en hoe dit heeft opgelost ( en dan bedoel ik niet opsturen naar leverancier). Mijn vorige moederbord had conflict met mijn videokaart waardoor ik deze ook al heb teruggestuurd. :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Kom op zeg, beetje logica mag ook wel:

a: je krijgt een foutmelding die aangeeft dat probleem bij toetsenbord of toetsenbordcontroller ligt
b: je constateert dat toetsenborden het prima doen in ander systeem

a+b=c

c: je keyboard controller (geintegreerd in het moederbord) is brak :z

Wat zou je daaraan kunnen doen?...

Verder:

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Vragen over Processors, Moederborden en Geheugen horen in het gelijknamige subforum (kun je niet missen, staat bovenaan lijst subfora...) thuis :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.