Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3] iAudio M3L/X5, iRiver H320SE of Sony NW-HD5?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe mp3-speler en dan wel ééntje met veel ruimte. De belangrijkste eisen zijn eigenlijk dat ie zeer goed geluid moet geven, grote opslagcapaciteit en een goede accu. Films en/of foto's erop bekijken is leuk, maar de speler z'n hoofdtaak is dat hij muziek afspeelt. Nou heb ik er 4 gezien die mij wel interessant lijken. Ik zou aan jullie willen vragen welke van de vier jullie aanraden. Ik heb veel informatie uit de verschillende topics kunnen halen, maar dit topic gaat vooral over de vergelijking van die vier types. Dit kan ik wel in elk topic afzonderlijk vragen, maar dit lijkt me handiger. Als dit niet mag, dan mag dit topic gesloten worden, maar dan wil ik wel graag weten waar ik dan wél het antwoord op mijn vraag kan vinden.

De vier spelers.

- Cowon iAudio M3L
Afbeeldingslocatie: http://img.idealo.de/folder/Product/247/2/247295/produktbild_gross.gif
Voor meer info klik hier.

- Cowon iAudio X5
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/News/0_avril/x5.jpg

- iRiver H320SE
Afbeeldingslocatie: http://www.unbeatable.co.uk/resources/images/products/0030700/0030718_04_max.jpg

- Sony NW-HD5
Afbeeldingslocatie: http://www.lordpercy.com/nw-hd5-1.jpg

Welke speler is het gebruiksvriendelijkst? Welke speler is het handigst om bestanden op te zetten? Welke speler biedt het beste geluid? En tussen de iAudio X5 en M3L zit qua prijs ongeveer 80 euro verschil. Ik ben nog een arme scholier, dus is die 80 euro het echt waard met mijn eisen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 12:17 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ie hoofdzakelijk muziek moet afspelen, dan denk ik dat de M3L de beste keus is.
De X5 is duurder, en heeft geen voordelen als het je hoofdzakelijk om muziek gaat.

Verwijderd

Tja, ik vraag me af wat je met een kleurenscherm moet als je gewoon muziek wilt luisteren 8)7

http://www.mp3man.nl/product/12647 <-- Dit leuke apparaatje lijkt me voor jou een veel betere keuze, niet al te duur en dat ding doet gewoon precies waar ie voor gemaakt is. Ik heb zelf ervaring met zijn kleinere broertje en ik vind hem zijn geld dubbel-en-dwars waard. Qua gebruiksvriendelijkheid springt hij eruit (vind ik tenminste). Bovendien is het zo dat Creative de MP3-speler practisch heeft uitgevonden, dat is een niet te onderschatten gegeven. Ze hebben inmiddels veel ervaring opgedaan en zijn in mijn ogen het beste in staat om zo'n ding logisch in elkaar te zetten.

Verwijderd

Heb voor dezelfde keuze gestaan als jij, ben voor de M3L gegaan, gisteren besteld op mp3man.nl...

De x5 kan ook video e.d. maar dat is zo'n optie die ik toch niet ga gebruiken, wil gewoon GOED en LANG muziek kunnen luisteren.

Heb 'm besteld en een Senheizer ...201 besteld, check audio forum voor info, 29,95 euro top ding!

Sony schijnt ver onder te doen bij de iAudio's, en veelal omzetten door bijgeleverde software...

Als je usb-on-the-go wil is de x5 wel de optie..

Ik ga nu wachten op m'n m3l, kan niet wachten! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:07:
Tja, ik vraag me af wat je met een kleurenscherm moet als je gewoon muziek wilt luisteren 8)7

http://www.mp3man.nl/product/12647 <-- Dit leuke apparaatje lijkt me voor jou een veel betere keuze, niet al te duur en dat ding doet gewoon precies waar ie voor gemaakt is. Ik heb zelf ervaring met zijn kleinere broertje en ik vind hem zijn geld dubbel-en-dwars waard. Qua gebruiksvriendelijkheid springt hij eruit (vind ik tenminste). Bovendien is het zo dat Creative de MP3-speler practisch heeft uitgevonden, dat is een niet te onderschatten gegeven. Ze hebben inmiddels veel ervaring opgedaan en zijn in mijn ogen het beste in staat om zo'n ding logisch in elkaar te zetten.
De rede waarom ik Creative tot nog toe niet als optie heb opgenomen, is dat ik al redelijk veel slechte reacties over Creative heb gehoord. Software en hardware fouten, vandaar dat ik kijk naar andere merken. Die fouten waren dan weliswaar bij andere types, maar toch..

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:11:
De rede waarom ik Creative tot nog toe niet als optie heb opgenomen, is dat ik al redelijk veel slechte reacties over Creative heb gehoord. Software en hardware fouten, vandaar dat ik kijk naar andere merken. Die fouten waren dan weliswaar bij andere types, maar toch..
Ik heb ook zoiets meegemaakt een vriend heeft een mp3 speler van dat merk gekocht en had dezelfde dag nog een crash. Geen idee hoe hij het heeft opgelost. :P ( RoD weet wel wie ik bedoel ;) )

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:57:
Ik zoek een nieuwe mp3-speler en dan wel ééntje met veel ruimte. De belangrijkste eisen zijn eigenlijk dat ie zeer goed geluid moet geven, grote opslagcapaciteit en een goede accu. Films en/of foto's erop bekijken is leuk, maar de speler z'n hoofdtaak is dat hij muziek afspeelt. ?
M3L :9~ Go for it !!! Deze is nu erg gunstig geprijsd bij Mp3man.nl
Tussen X5L en M3L is er geen verschil in geluidskwaliteit. Ik zit al een paar weken te zoeken maar kan echt geen verschil in geluidskwaliteit constateren. De accu-speelduur van de X5L is ongeveer 5 uur korter dan bij de M3L, waarschijnlijk vanwege het display. :/

Verwijderd

Grootste nadeel van de M3(L) vind ik zelf dat ie alleen een LCD heeft op de AB. Dat heeft voordelen, namelijk dat ie minder snel stuk is bij een val, maar ook nadelen, namelijk dat ie geen LCD heeft op de unit zelf (:z).
Persoonlijk vind ik het onprettig om voor alles de remote te moeten gebruiken.

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
ff een kick, ik wil zelf voor de iriver h320se gaan, aangezien die maar 20 euro duurder is dan de m3l en de iriver wel een lcd heeft op het spelertje zelf. Of is de iriver in kwaliteit slechter?

• RoD
  • Niet online

RoD

mtlife schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:40:
ff een kick, ik wil zelf voor de iriver h320se gaan, aangezien die maar 20 euro duurder is dan de m3l en de iriver wel een lcd heeft op het spelertje zelf. Of is de iriver in kwaliteit slechter?
Lees ns wat reviews, dan kom je er wel achter.

Verwijderd

Ik heb nu paar maanden de iAudio M3L, ben er redelijk tevreden mee. De features spreken erg voor
deze unit, maar de bruikbaarheid van de remote is niet geweldig. Ook is het jammer dat je niet
simpelweg een unit als een iPod uit je zak kan halen en gewoon even lekker ermee kan spelen.
Spelen is er namelijk niet bij, het is helemaal niet interessant.

Ook is de opstarttijd van de unit erg lang, vooral als je nieuwe files erop hebt gezet, het ding gaat
dan alles weer opnieuw indexeren, waardoor de boottime soms wel oploopt tot een seconde of 20.
Irritant!

Leuke features zijn wel de opnamefunctie natuurlijk, er zijn al redelijk wat bootlegs mee gemaakt, en toch wel aardige kwaliteit, zelfs met de onboard mic. De transfersnelheden via USB2.0 blijven met ook verbazen, schrijven ongeveer 4000kb/s en lezen tot wel 18000kb/s.

Toch blijft het zo, de perfecte mp3 speler bestaat op dit moment gewoon niet, wat de keuze akelig
lastig maakt. De X5 komt in de buurt, maar ik had een test exemplaar bij MediaMarkt in mn handen,
en dan knuppeltje is ZO kut, doodzonde. Anders was dat waarschijnlijk de beste keuze ooit
geweest, ondanks de prijs.

• mtlife
RoD schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:47:
[...]

Lees ns wat reviews, dan kom je er wel achter.
is dat als in "lees dan kom je erachter dat hij k*t is", of gewoon meer als informatie bedoeld?

• RoD
  • Niet online

RoD

mtlife schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:58:
[...]

is dat als in "lees dan kom je erachter dat hij k*t is", of gewoon meer als informatie bedoeld?
Informatie ja :P
de iRiver en de iAudio zijn beide van hoogwaardige kwaliteit, zo hoog dat een gemiddelde gebruiker qua geluidskwaliteit bijna geen verschil zal merken.
Er zit alleen wat verschil in de spelers zelf, dus een kwestie van prioriteiten stellen, waarbij reviews je wel kunnen helpen :>

• mtlife
ik heb net paar reviews gelezen, schijnt dat de navigatie niet echt helemaal top is van de iriver. Maar ook de iaudio heeft slechte navigatie. Ipod rulez gewoon, maar ik wil een fm tuner :) dus tja.. Ik ga voor de iriver, toch vanwege het scherm dat niet op de m3l zit.

Verwijderd

Geinig dat steeds de IAudio geadviseerd wordt. Vlgs een CNet luister test zou de HD5 het beste klinken :?

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens Cnet wel ja.
Maar het is ook iets persoonlijks.

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 15:41
Ik twijfel ook heel erg tussen deze spelers (de iriver niet meegerekend). Mijn voorkeur gaat zowiezo uit naar de X5, maar die is zo duur en zonder AB, daarna de M3L, maar die heeft dan weer geen scherm op de speler maar wel een AB. Daarna nog de Sony die ik eigenlijk om zijn prijs en speeltijd nog meereken. Dit is echt zo moeilijk... Maar met de Sony moet je Sonicstage gebruiken, wat op zich geen probleem is maar het is zo omslachtig ipv alles via 'verkenner' te slepen en geen OGG support. *zucht*
En dan moet je nog de cradles/AB (mooie dingen) van de X5/M3L er nog apart bij bestellen, waardoor de Sony heel aantrekkelijk wordt...

Of als ik een samsung e720/SEk750i neem, ben ik van alles af (heb ook nog telefoontje nodig, niet dringend though)! :P

[ Voor 16% gewijzigd door Nacho_Man op 01-07-2005 15:57 ]

Verwijderd

mtlife schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:06:
ik heb net paar reviews gelezen, schijnt dat de navigatie niet echt helemaal top is van de iriver. Maar ook de iaudio heeft slechte navigatie. Ipod rulez gewoon, maar ik wil een fm tuner :) dus tja.. Ik ga voor de iriver, toch vanwege het scherm dat niet op de m3l zit.
de navigatie van de h3x0 went wel ;)

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:40
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:34:
[...]

M3L :9~ Go for it !!! Deze is nu erg gunstig geprijsd bij Mp3man.nl
Tussen X5L en M3L is er geen verschil in geluidskwaliteit. Ik zit al een paar weken te zoeken maar kan echt geen verschil in geluidskwaliteit constateren. De accu-speelduur van de X5L is ongeveer 5 uur korter dan bij de M3L, waarschijnlijk vanwege het display. :/
op www.mobileplaza.nl is ie 10 E duurder, maar dan krijg je'r wel een docking station van 20E bij. Mijn M3L staat er nu in de bestelling, komende week krijgen ze weer een lading nieuwe M3(L)-etjes binnen, en gaat de mijne op de post.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Pagina: 1