NAPT ranges op Thompson Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb hier thuis een Thompson Speedtouch 510 staan, die me internet geeft. (lief he!) De firmware versie is 4.2.3.0.0

Nu zou ik een hele range van port-maps willen toevoegen (net nfsu2 gekocht, om het online te kunnen spelen). Maar in de webinterface van m'n Speedtouch kan ik maar 1 portmap per keer toevoegen. Dat is nogal omslachtig als ik de range van 20900 tot 20999 wil toevoegen.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/main.php/d/5709-1/portmap.jpg

Is er misschien een GoTter aanwezig die een kleine tip heeft om die portmap range te configureren?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Shaidar
Niemand?

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 16:48
moet je ff via telnet doen

inloggen op je modem en dan typ je Nat
en dan create volg dan de stappen.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 16:26
Dit is niet mogelijk. Ik heb de .ini wel al eens opgeslagen met 1 regel van een range erin en handmatig de rest toegevoegd alleen de 510 pikt maar max 100 regels ofzo.

Daarom ga ik dus ook een ander modem kopen, meteen wireless router ook. Linksys laat namelijk wel portforwarding met ranges toe.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 16:26
diehard889 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:42:
moet je ff via telnet doen

inloggen op je modem en dan typ je Nat
en dan create volg dan de stappen.
Zeker weten? Zover ik weet kan je in thompson speedtouches geen portranges laten forwarden.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

De speedtouch 510 zit met een ingebakken limiet van 64 poorten.

Er zijn wel programma's waarmee je een port-range kan opgeven en die ze dan automatisch 1 voor 1 erin zetten. Maar dan nog blijf je die limiet van 64 poorten houden.

Enige oplossing die ik kan bedenken is die zoals ik hem thuis heb.

Modem -> Router -> PC's
In de modem staat de router als Def-Server zodat alle pakketjes naar de router gaan. In mijn router (Sitecom dc-202) kan ik wel portranges aangeven zonder limiet.

Een andere oplossing is jouw eigen pc in de modem als Def-server in te stellen. Zorg er dan wel voor dat je computer goed beveiligd is met een firewall, want alle pakketjes zullen dan bij jouw pc aankomen, ook de pakketjes waar je niet om gevraagd hebt.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kan inderdaad nog niet(wel via default server) . Goed in de gaten houden of er nog nieuwe versies firmware uitkomen want volgens taxan komt het in de volgnede versie (5.x) wel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Shaidar
Yup, via default server kan het ook, k kan het ook forwarden naar m'n Server, en daar een software router op installeren ... maar dat wil ik niet, ik zou graag enkel en alleen deze modem/router gebruiken...

Ja, wat ik al ondervonden heb is dat Firmwares wat moeilijk te vinden zijn ...

Iemand bijvoorbeeld al ooit beta-firmwares gezien?

[ Voor 45% gewijzigd door Shaidar op 06-06-2005 14:02 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

shaidar schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:01:
Ja, wat ik al ondervonden heb is dat Firmwares wat moeilijk te vinden zijn ...

Iemand bijvoorbeeld al ooit beta-firmwares gezien?
de laatste firmware is te vinden op speedtouch.nl. (die heb je dus, of in ieder geval geen neiuwe feature)

Nee. die zitten blijkbaar (netjes?) achter slot. het enige wat ik erover gehoord heb is van taxan, en die werkt blijkbaar bij een of ander dsl bedrijf. Als ik naar de cli guide kijk van de speedtouch 516 (adsl2+ modem, staat sinds kort op speedtouch.nl) dan zie ik geen neiuwe opties op het eerste gezicht. terwijl dit toch de 5.2.x software draait.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 06-06-2005 14:29 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1