Ik heb tot voor kort altijd Windows Media Player gebruikt om video bestanden op mijn laptop te bekijken totdat WMP opeens met een rare foutmelding kwam "Er is een interne toepassingsfout opgetreden" en daarna afsluit
Nieuwste updates, re-installs etc hielpen allemaal niet, maar aangezien ik toch niet zo'n fan van WMP was heb ik hier wat topics afgestruind maar andere mediaplayers.
Mijn keuze was om Media Player Classic te gaan gebruiken. Ik heb de laatste versie gedownload en toen ik toch bezig was al mijn huidige codec(-packs) ge-deinstalleerd (het was zo langzaam aan een rommeltje geworden)
Daarna heb ik ffdshow (van 2004/10/12) geinstalleerd met alles default in de install. Het lukt mij nu alleen niet meer op een video af te spelen.
Als ik naar GSpot kijk zegt ie ook dat mijn codec niet geinstalleerd is. (XviD, DivX5.0). Vervolgens kijk ik bij 'installed codecs' en daar staat FFD Video Codec wel tussen, echter met de foutmelding "Unknown VFW Driver file missing".
In Media Player Classic staat bij "Filters" alles aan. En bij "Overrides" heb ik alle ffdshow filters toegevoegd en op prefer gezet. Bij de ffddhow configure staan ook de benodigde filters op libavcodec.
Echter komt MPC altijd met de foutmelding:
Weten jullie hoe ik mijn systeempje weer video's kan laten afspelen?
Nieuwste updates, re-installs etc hielpen allemaal niet, maar aangezien ik toch niet zo'n fan van WMP was heb ik hier wat topics afgestruind maar andere mediaplayers.
Mijn keuze was om Media Player Classic te gaan gebruiken. Ik heb de laatste versie gedownload en toen ik toch bezig was al mijn huidige codec(-packs) ge-deinstalleerd (het was zo langzaam aan een rommeltje geworden)
Daarna heb ik ffdshow (van 2004/10/12) geinstalleerd met alles default in de install. Het lukt mij nu alleen niet meer op een video af te spelen.
Als ik naar GSpot kijk zegt ie ook dat mijn codec niet geinstalleerd is. (XviD, DivX5.0). Vervolgens kijk ik bij 'installed codecs' en daar staat FFD Video Codec wel tussen, echter met de foutmelding "Unknown VFW Driver file missing".
In Media Player Classic staat bij "Filters" alles aan. En bij "Overrides" heb ik alle ffdshow filters toegevoegd en op prefer gezet. Bij de ffddhow configure staan ook de benodigde filters op libavcodec.
Echter komt MPC altijd met de foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Media Player Classic could not render some of the pin(s) in the graph. You may not have the needed codecs or filters installed on the system.
The following pin(s) failed to find a connectable filter:
ffdshow MPEG-4 Video Decoder::Out
------------------------------------------------------------
Stream 0
ffdshow MPEG-4 Video Decoder
Media Type 0:
--------------------------
AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Video {73646976-0000-0010-8000-00AA00389B71}
subtype: MEDIASUBTYPE_YV12 {32315659-0000-0010-8000-00AA00389B71}
....
etc. |
Weten jullie hoe ik mijn systeempje weer video's kan laten afspelen?