Ik zoek wat advies betreft het upgrade van mijn pc, de voornaamste punten liggen op het gebied van de moederboard/cpu/heugen vandaar dat ik deze thread in deze forum post en niet wel in complete systemen. maar niet in de centrale upgrade topic, omdat ik weet wat ik wil.
In eerste instantie wou ik alleen de videokaart upgraden, maar omdat het een agp kaartje is en pci-e nu de markt lijkt te domineren moet ik dus een nieuwe moederboard aanschaffen die pci-e ondersteunt
Omdat ik ook wel me geheugen wou upgraden naar 1GB maar omdat mijn moederboard alleen RDR ram ondersteunt en het bovendien ook absurd veel kost moedigt me alleen maar meer aan om een nieuwe moederboard te kopen.
Nu volgende probleem bij upgraden ligt bij mijn CPU, ik denk dat mijn CPU nog wel een tijd mee kan maar het is een 478 wat dus betekent dat ik ook een 478 moederbord moet kopen terwijl de toekomst op de 775 ligt.
De videokaart word een pci-e 8600 GT / x800
Totale kosten plaatje op 530 Euro van Upgrade
Huidige Config : (dell 8250)
Upgrade PC :- ASUS Mobo (PCI-E) (478) (915 Chipset)[/b]
Ik probeer qua geld rond de 500 euro te blijven.
Nu zoek ik wat advies op het gebied van me upgrade zoals ik die hierboven voorstel + het amd overstap.
belangrijke vragen zijn, mijn CPU die kan wel even mee ondanks dat het een 478 is?
1GB ddr pc3200 is beter als 512RDR pc1066?, uit eigen onderzoek is namelijk gebleken dat RDR sneller is maar 1GB meer voordelen met zich mee brengt. klopt dit?
ps: Graag niet teveel afwijken qua pc onderdelen zoals ik die hierboven heb voorgesteld tenzij het veel beter zou zijn voor zelfde geld
Note : Ik heb zelf al uitvoerig op google en got gezocht. uitgangspunt van deze upgrade moet spelen aankunnen zoals css, en bf2 met redelijke fps
alvast bedankt voor het nemen van de moeite
In eerste instantie wou ik alleen de videokaart upgraden, maar omdat het een agp kaartje is en pci-e nu de markt lijkt te domineren moet ik dus een nieuwe moederboard aanschaffen die pci-e ondersteunt
Omdat ik ook wel me geheugen wou upgraden naar 1GB maar omdat mijn moederboard alleen RDR ram ondersteunt en het bovendien ook absurd veel kost moedigt me alleen maar meer aan om een nieuwe moederboard te kopen.
Nu volgende probleem bij upgraden ligt bij mijn CPU, ik denk dat mijn CPU nog wel een tijd mee kan maar het is een 478 wat dus betekent dat ik ook een 478 moederbord moet kopen terwijl de toekomst op de 775 ligt.
De videokaart word een pci-e 8600 GT / x800
Totale kosten plaatje op 530 Euro van Upgrade
Huidige Config : (dell 8250)
- - p4 2,8 @ 533 FSB (478)
- - PC1066 rdr ram
- - Custom Dell Mobo (AGP) (478) (850E chipset)
- - ATA 120 GB hd
- - 9700tx videokaart
- - Dell behuizing
Upgrade PC :- ASUS Mobo (PCI-E) (478) (915 Chipset)[/b]
- - 1 GB DDR pc3200
- - PCI-E videokaart ATI x800
- - Nieuwe behuizing
- -> Vernieuwingen [Videokaart/Moederboard/Geheugen/Behuizing]
- -> Nadelen 478 CPU / Mobo (gelimiteerd aan 3,2Ghz voor toekomstige CPU upgrade)
- -> Toekomst Mobo/CPU vervangen wegens 478 + waarschijnlijk geheugen omdat het alleen DDR is en niet DDR2
Ik probeer qua geld rond de 500 euro te blijven.
Nu zoek ik wat advies op het gebied van me upgrade zoals ik die hierboven voorstel + het amd overstap.
belangrijke vragen zijn, mijn CPU die kan wel even mee ondanks dat het een 478 is?
1GB ddr pc3200 is beter als 512RDR pc1066?, uit eigen onderzoek is namelijk gebleken dat RDR sneller is maar 1GB meer voordelen met zich mee brengt. klopt dit?
ps: Graag niet teveel afwijken qua pc onderdelen zoals ik die hierboven heb voorgesteld tenzij het veel beter zou zijn voor zelfde geld
Note : Ik heb zelf al uitvoerig op google en got gezocht. uitgangspunt van deze upgrade moet spelen aankunnen zoals css, en bf2 met redelijke fps
alvast bedankt voor het nemen van de moeite
[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 04-06-2005 13:06 ]
< dit stukje webruimte is te huur >