Hoe Maxtor SATA schijf testen op nForce4?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:00
Ik ben al een tijdje op zoek hoe ik mijn maxtor s-ata schijf kan testen met een n-force 4 chipset.
powermax van maxtor kan hier namelijk niet mee overweg.

mijn schijf maak namelijk soms een gek geluid.
ik heb al een tijdje gezocht maar kan niets vinden.

hoe zou ik mijn schijf kunnen testen? zijn er universele programma's voor een maxtor schijf die wel met n-force overweg kunnen

alvast bedankt
TheMystery

Verwijderd

Wat bedoel je met testen?

Als het de snelheid testen is kan dat in het apparaatbeheer (eigenschappen van het ide device)

Als het over de fitheid van de schijf gaat zijn er verschillende progamma's op het net te vinden. Maar die draaien allemaal onder windows.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31
Een universeel programma is DataAdvisor van Ontrack, heb echter geen idee of het met nForce controllers werkt. Zit trouwens ook bij de EasyRecovery software van hetzelfde merk.

• TheMystery
ik wil gewoon testen of er wat mis is met mijn schijf fysiek dus

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Hitachi Drive Fitness Test kan met alle merken schijven overweg en is erg betrouwbaar qua resultaten

• TheMystery
dan zal ik die eens proberen

• TheMystery
Heb hem met DFT getest en geeft aan dat ie goed is.
zal dan wel goed zijn alleen dat gekke geluid soms maar mischien is dat normaal bij een maxtor schijf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TheMystery schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:35:
Heb hem met DFT getest en geeft aan dat ie goed is.
zal dan wel goed zijn alleen dat gekke geluid soms maar mischien is dat normaal bij een maxtor schijf
Maxtors zijn goed in staat rare geluiden te maken, daar zou ik je niet te druk over maken.

Verder kun je je schijven natuurlijk ook nog altijd op de oldskool manier gaan testen dmv debug, fdisk, format en evt scandisk (tot nu toe werkte dat op iedere controller).

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik dacht de de nF4 (net als de nF3) de SATA gewoon op normale IDE kanalen mapte zodat je ze op de normale manier kan benaderen.

ikzelf heb powermax gedraaid voor m'n (kapotte) HD en dit liep vlekkeloos op mijn nF3

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• TheMystery
ja bij mij herkend ie hem gewoon niet en de andere schijven trouwens ook niet.
en de bios kan ik ook niets veranderen dat je s-ata insteld als p-ata wat met veel moederborden ook gaat maar met mijn asus a8n-sli deluxe kan ik het niet instellen.
Pagina: 1