[Spam Appliance] Op zoek een appliance die spam 'earmarkt'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Ik zie letterlijk door de appliances het bos niet meer.

We zoeken een apparte appliance die eigenlijk enkel spam kan earmarker in het subject (dus bv [SPAM ] toevoegd aan het begin) , de detectie moet natuurlijk wel zo goed mogelijk zijn, en bv graylisting kunnen ondersteunen, dns mx lookup ec en ook in HA opgezet kunnen worden.

Omdat het hier om een isp achtige mail dienst gaat mag er absoluut niets echt tegengehouden worden, enkel gemarkeerd. De eind gebruiker zal dan dmv andere instellingen zelf kunnen beslissen of hij spam wil door laten gaan of niet. Dit allemaal ivm liability en legal dingen.

Ik zoek echt ervarings aanbevelingen, proven technology dus.
Ivm de beheers inspanningen en investeringen het liefste 'dozen' en geen zelf opbouw servers.
Aanbevelingen ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Greylisting voor een ISP (of bedrijf) zou ik zeer voorzichting mee zijn - de techniek werkt erg goed maar imho moet je er pas mee beginnen als andere methodes niet afdoende meer helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:55

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ReLight schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:27:
Ik zie letterlijk door de appliances het bos niet meer.

We zoeken een apparte appliance die eigenlijk enkel spam kan earmarker in het subject (dus bv [SPAM ] toevoegd aan het begin) , de detectie moet natuurlijk wel zo goed mogelijk zijn, en bv graylisting kunnen ondersteunen, dns mx lookup ec en ook in HA opgezet kunnen worden.

Omdat het hier om een isp achtige mail dienst gaat mag er absoluut niets echt tegengehouden worden, enkel gemarkeerd. De eind gebruiker zal dan dmv andere instellingen zelf kunnen beslissen of hij spam wil door laten gaan of niet. Dit allemaal ivm liability en legal dingen.

Ik zoek echt ervarings aanbevelingen, proven technology dus.
Ivm de beheers inspanningen en investeringen het liefste 'dozen' en geen zelf opbouw servers.
Aanbevelingen ?
Dergelijke vragen stel je aan een accountmanager die dergelijke meuk verkoopt, wat heb je zelf allemaal al uitgezocht en getest ?
Wat is je budget, welk platform ?
etc etc.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

zoek maar eens op barracuda.

vooruit: een link http://www.barracudanetworks.com/products/spam_over.php

[ Voor 58% gewijzigd door JackBol op 04-06-2005 13:36 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

zoek ook maar eens op eSafe van Aladdin

http://www.aladdin.com/esafe/default.asp

Barracuda en eSafe zijn hele fijne appliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Movinghead schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:10:
zoek ook maar eens op eSafe van Aladdin

http://www.aladdin.com/esafe/default.asp

Barracuda en eSafe zijn hele fijne appliance
ik heb nog nooit met hun spam producten gewerkt, maar als de kwaliteit vergelijkbaar is met hun tokens, zal ik er vast wel over te spreken zijn! goede kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Koffie schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:09:
[...]

Dergelijke vragen stel je aan een accountmanager die dergelijke meuk verkoopt, wat heb je zelf allemaal al uitgezocht en getest ?
Wat is je budget, welk platform ?
etc etc.
Dat is nu net het probeel koffie, er zijn er gewoon te veel, en ik was dus nieuwsgierig naar eventueel producten waar de mede tweaker hier ervaring mee heeft.
Platform: is niet relevant, appliances had ik gezegd.
Budget: Komt vaak wel op 10K euro uit met een fatsoenlijk service level voor HA opzet, 3 jaar.
Leverancier: Nederlandse vertegenwoordiging liefst
Licentie vorm : geen- geen 'per seat/per mailbox' achtige opzetten en limitaties.
Geprobeerd/bekeken : Baracuda, Spamassasin, google...

Baracude hebben we een hoop info over maar er waren een hoop bezwaren ivm enkele bugs etc, wij als provider krijgen al koude rillingen als we 'quarantine' queues zien.Ik kan nu nergens duidelijk zien of die apparaten ook gewoon doen wat wij willen (markeren en doorsturen).
Ik ben ook bezig een RFP te maken met de volle lijst,

Ik zou graag willen weten welke spam appliances mede tweakers gebruiken, of ze kunnen 'earmarken' en of ze er happy mee zijn. >:)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.astaro.com/fir...security/anti_spam_filter

license gaat per ip connectie. als het ding in een dmz staat valt dat dus mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 21:53
GFI Mailessentials kan het ook

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een leuk apparaat om te overwegen is de symantec 8200 serie.

Edit. Maar maakt wel gebruik van licenties op basis van het aantal gebruikers. Niet echt geschikt voor de TS dus

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 19:33
ReLight schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:22:
[...]
Platform: is niet relevant, appliances had ik gezegd.
Budget: Komt vaak wel op 10K euro uit met een fatsoenlijk service level voor HA opzet, 3 jaar.
Leverancier: Nederlandse vertegenwoordiging liefst
Licentie vorm : geen- geen 'per seat/per mailbox' achtige opzetten en limitaties.
Geprobeerd/bekeken : Baracuda, Spamassasin, google...

Baracude hebben we een hoop info over maar er waren een hoop bezwaren ivm enkele bugs etc, wij als provider krijgen al koude rillingen als we 'quarantine' queues zien.Ik kan nu nergens duidelijk zien of die apparaten ook gewoon doen wat wij willen (markeren en doorsturen).
Ik ben ook bezig een RFP te maken met de volle lijst,

Ik zou graag willen weten welke spam appliances mede tweakers gebruiken, of ze kunnen 'earmarken' en of ze er happy mee zijn. >:)
Zonder je hiermee aan te willen vallen: een beetje ISP heeft vodoende geschoold personeel in dienst dat in staat is zelf op basis van open source oplossingen een anti-virus dienst in elkaar te zetten. Bijna alle grote ISP's maken gebruik van een van de standaard MTA's (Postix, Exim, Sendmail, Qmail) en die bieden allemaal zeer goede integratiemogelijkheden met OS spamoplossingen (Spamassassin, bijv. met Amavis, Amavisd oid). Voordeel van dit soort oplossingen is dat ze compleet configureerbar zijn, dus ook alleen voor tagging.

Voor een klein bedrijf - zeker indien er verder geen unix/linux/bsd gebruikt wordt - niet verstandig, vandaar de keur aan appliances. Maar van een ISP mag je toch verwachten dat ze de kennis in huis hebben om een dergelijke dienst zelf te bouwen op basis van de beschikbare bouwstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Maarten.O schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 07:50:
[...]

Zonder je hiermee aan te willen vallen: een beetje ISP heeft vodoende geschoold personeel in dienst dat in staat is zelf op basis van open source oplossingen een anti-virus dienst in elkaar te zetten. Bijna alle grote ISP's maken gebruik van een van de standaard MTA's (Postix, Exim, Sendmail, Qmail) en die bieden allemaal zeer goede integratiemogelijkheden met OS spamoplossingen (Spamassassin, bijv. met Amavis, Amavisd oid). Voordeel van dit soort oplossingen is dat ze compleet configureerbar zijn, dus ook alleen voor tagging.

Voor een klein bedrijf - zeker indien er verder geen unix/linux/bsd gebruikt wordt - niet verstandig, vandaar de keur aan appliances. Maar van een ISP mag je toch verwachten dat ze de kennis in huis hebben om een dergelijke dienst zelf te bouwen op basis van de beschikbare bouwstenen.
dat was vroeger jah... tegenwoordig kan iedereen een ISP worden, en geloof mij... ik heb al wat trieste dingen gezien.

btw. ook de grotere ISPs gaan steeds meer over op appliances met SLA's. Daar heeft he bedrijfsleven veel meer aan dan aan een linuxbak die tot in den treure configureerbaar is. Boven elke IT manager zit wel een corporate manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 13:56
Als je weet wat je doet is Postfix en SpamAssassin icm een goede virusscanner en de nodige tools (Pyzor, Razor etc.) geconfigureerd in MySQL veel beter dan de gemiddelde appliance en ook nog eens veel goedkoper. Wij hebben in ieder geval hier een cluster draaien van die machines en dat werkt machtig snel en goed (200 berichtjes/minuut/server).
Voordien hebben wij een Windows applicatie gehad (MailEssentials) en dat ding ging niet vooruit noch was het enigszins goed te noemen om nog niet van de prijs te spreken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
We zijn ISP, maar dan INMARSAT (=Satellite) service provider. het stukje Internet.SP is maar heel klein schalig. En ik wil je fantasie niet in het water doen vallen, maar veel isp's (echte, ook grotere) zijn inderdaad geheel uitgekleed. Volledige vervanging van de MTA's met spam spul erin is overwogen maar gaat dus niet door helaas, dus dan maar zo.
De bouw en in productie name van volledige postfix MTA's etc wordt uitbesteed aan project aannemers en groter jongens (Atos, HP Consultancy etc).
Op een beetje fatsoenlijk bedrijf zal je 1, of misschien 2 mensen hebben die zoiets echt geheel zelf ook zouden kunnen bouwen. Maar deze kennis is veel te vluchtig, en dus duur in onderhoud. Deze mensen zijn de brandblusser...Alleen Hype technologieen worden tijdelijk aan boord gehouden, zoals nu VOIP.
Er is meer werk voor koppelaars & intergrators, mensen die dus uitzoeken, weten waar info te halen, project te doen, en te implementeren met genoeg kennnis om in te kunnen schatten hoe een beslissings vraag effect heeft op het eind resultaat.
voil'a = ik >:)

-Ik heb inmiddels Astaro toegevoegd, goede duidelijke uitleg welke redelijk compleet lijkt.
-Baracuda had ik al.
Bedankt zover.

[ Voor 3% gewijzigd door ReLight op 07-06-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Kijk ook eens naar Boarderware Mxstreme's
www.boarderware.com

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Is die url wel goed ? hij doe't nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10
kijk eventueel eens naar Spam Prevention Solution van trend micro. Zit meteen een virusscanner en een goede spam filter is. Hoe de licentie precies is weet ik niet, maar daar kun je snel achter komen. Trendmicro heeft een goede virusscanner en deze spam filter staat ook goed aangeschreven, beide zitten in deze applicatie. Draaid op verschillende platforms, configueerd je via het web. Eventueel is het ook nog per domain te configueren hoe en wat die precies moet doen, met spam en of virussen.
Support is ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 16:28
Kijk eens bij Ironport, eigenaar van oa spamcop :). http://www.ironport.com.
Het draait een custom "AsyncOS" wat alleen maar MTA doet (denk een soort hardened linuxachtige) op een gestripte Dell 2650. Kan modulair worden uitgebreid met Brightmail AntiSpam (symantec tegenwoordig) en Sophos antivirus. Kan zo geconfiged worden dat tie precies doet wat jij wil. Verschillende configuraties per domein, taggen van headers \ subject, redirecten, alias tables alles is mogelijk. Support vanuit Europa (UK) en Amerika

Wij pakken er samen met de Brightmail module ongeveer 85% van al het inkomende SMTP verkeer mee (40.000 per uur)

Geef maar een brul als je wat meer info wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door rfoppen op 09-06-2005 21:39 . Reden: typo ]

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
Thanks, de C60 lijkt veel te vervullen wat wij voor ogen hebben. kon er enkel niet echt uit opmaken of dat apparaat in HA mode (dus 2 met failover actice/standby, of config schare-ing) opgezet kan worden.

Enig idee waar we het over hebben qua prijs voor deze dingen? C60+spam+virus incl service contract
Ik kan natuurlijk even bellen tegen die tijd, maar misschien weet je het, ander kan je't ook mailen.
(profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 16:28
De apparaten kunnen in een soort van cluster worden opgesteld. Dit is bv configuratie wijzigingen die op bak A worden gedaan pushen naar bak B, geloof maximaal 8 machines in een cluster (Centralized Management zoals ze het zelf noemen)
Een failover cluster is niet aanwezig maar de hele config is een XML file die makkelijk omgezet kan worden
Wat wij hier hebben gedaan is simpelweg meerdere MX records aan maken. We hebben 1 zo'n bak hier in NL staan en 1 in de US. Ieder SMTP domein wat we hosten heeft 1 MX naar de ene bak en 1 met een hogere cost naar US (per domein verschillend waar het primair wordt afgehandeld.)

De prijzen van de C60 weet ik zo niet.(C10 C30 en C60 zijn overigens allemaal hetzelfde alleen de een kan wat meer hebben aan volume dan de ander)
We hebben vorig jaar twee C30 devices aangeschaft met 3 jaar Brightmail en 3 jaar Gold Support (en shipping en dat soort gebeuren). Dit was toen in totaal ~100K $ (Sophos had ik wel in m'n project plan meegenomen, kwam op 8K $ per device per jaar maar vond Management te duur |:(
1 Virus uitbraak verder heb al kunnen aantonen dat we dat geld hadden kunnen besparen doordat Sophos eerder een signature file had dan Mcafee wat op onze exchange bakken draaid :Y) gna gna gna

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Topicstarter
100K $ 8)7 8)7
Da's heel pittig, kan je aangeven wat het service contract deel was ?(Opex)

Voor dat geld mag ik zelf een jaar uitzoeken hoe zo'n ding zelf te bouwen.
2 dell 1550's heb ik nog wel..
We moeten in ieder geval toch met marge weten wat voor doorvoer we nodig hebben op BHT, de C30 zou voor ons ook al goedkunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met Dirk-Jan eens. Ik heb een barracuda gehost bij een isp en diverse klanten hierop gezet. Het apparaatje filtert zo'n 96% van alle spam rommel eruit, en doet precies wat je wilt. Als je voor het 400 model gaat kan je per domeinnaam specificeren wat je wel en niet wilt doen met de spam.. Markeren, quarantine, blokkeren etc..

Persoonlijk vind ik de quarantine functie op de box heel erg gaaf. 1 keer in de week krijgt een user een mailtje met daarin een overzicht van alles wat is tegengehouden. In dit mailtje kan hij vervolgens aangeven wat hij alsnog wil ontvangen en wat allemaal verwijderd moet worden.

suc6.
Pagina: 1