Toon posts:

Divx/Xvid/OGM/etc. op PII ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eergister kreeg ik een éxtréém klein moederbordje, perfect om een zelfgemaakte-barebone mee te maken. De specs van het systeempje hoe ze nu zijn, is:

Pentium II 400MHZ
256MB Ram geheugen
Etc.

Ik vroeg mij af; kun je hierop makkelijk Divx, Xvid, Ogm, Mp3, etc. draaien?

Het moet gaan functioneren als een soort van HTPC.

Gaan deze bestanden lukken in combinatie met Videolan en Windows 2000? (XP lijkt me nogal zwaar?)

Alvast bedankt! _/-\o_

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

OGM is in ieder geval te zwaar, verder denk ik dat de meeste DivX en Xvid bestanden ook problemen gaan krijgen

Sometimes human's are...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Als het mogelijk is kun je er nog een P3 op zetten.
Dan moet er wel voldoen rekenkracht zijn om OGM en dergelijke te vloeiend af tespelen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Qua CPU usage zal Windows 2000 of XP niet uit maken hoor, hooguit qua geheugen verbruik. :)

🌞🍃

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier is al redelijk wat over bekend op Got, zoals:
[rml][ divx] op matige pc.[/rml]
[rml][ DIVX]Afspelen op lagere kwaliteit[/rml]
k6-2 450 Te traag voor divx?

Ik denk dat het op jouw p2 400 nog wel moet lukken. Misschien kun je het met een redelijk gestripte win 98 of 2k wel redden. XP zou ik niet aan beginnen. Er zijn ook nog enkele linux opties, zoals Movix. Dat is een distro ingericht als mediaplayer. Volgens mij kun je daar op een k6 ook nog divx mee kijken, dus, dat beloofd wat.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Ik heb op een PIII 800Mhz met 256MbRam (en een GeForce 2MX) BSplayer staan en die kan met moeite full screen (1024*768) AVI en OGM afspelen (met ondertiteling, originele grootte films meestal +/- 700x500 oid). Het hapert meestal nèt niet..

leoaq.fm // Jeune Loop

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn god Leo, er is wel een verschil tussen een p2 400 en een p3 800. Die bak van jou zou het helemaal zonder haperingen moeten afspelen, of je moet een hele brakke installatie hebben.
Pagina: 1