Toon posts:

lilo.conf 'luistert niet'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de NVIDIA drivers proberen te installeren onder Slack 10.1
Lukte in eerste instantie niet, maar na het zelf compileren van de kernel kreeg ik het draaiend.
Nu ben ik (qua slackware) behoorlijk een newbie, en dit was dan ook de eerste keer dat ik m'n Slackware kernel zelf compileerde. Dat ging overigens prima :). Maar nu het probleem:
Ik heb m'n lilo.conf aangepast zodat ik mocht het fout gaan ik terug kon vallen op de oude werkende kernel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# Windows bootable partition config begins
other = /dev/hda1
  label = Bill's brew
  table = /dev/hda
# Windows bootable partition config ends
# Linux bootable partition config begins
image = /boot/vmlinuz
  root = /dev/hdb2
  label = Homebrewed kernel
  read-only
# Linux old kernel
  image = /boot/vmlinuz.old
  root = /dev/hdb2
  label = Pre-compiled kernel
  read-only
M'n configuratie:
Windows XP (hda1 & hdb1)
Slackware (hdb2)
Lilo op MBR (was de enige manier om het draaiend te krijgen)
M'n probleem is dat ik nog steeds m'n oude lilo te zien krijg. Nu heb ik voorheen altijd met grub gewerkt en heb geen ervaring met lilo. Ik zou dus graag willen weten hoe ik de gegevens van lilo.conf naar m'n MBR krijg. Ik heb hier @NOS diverse topics over gezien, maar de meest recente was uit 2002, vandaar dit nieuwe topic.

p.s. ik heb gecompileerd m.b.v. deze handleiding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 08:43 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Gewoon het commando "lilo" uitvoeren dacht ik..

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

lilo -w

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan het leven af en toe heerlijk simpel zijn! Bedankt!! (tsja na een nachtje compilen en vechten zie je het af en toe niet helemaal helder meer...;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Misschien ook wel handig om te vermelden: Als je bij het booten ziet dat lilo aan de beurt is, kun je op je linkershift toets drukken, je krijgt dan het menu van lilo te zien waarin je kunt kiezen wat je gaat booten, want standaard wordt datgene gekozen waar "default=...." bijstaat in /etc/lilo.conf.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip, maar je kunt toch zelf bepalen wat je default boot is d.m.v. van het lilo.conf script?
Mijn bootvolgorde is grafische BIOS, systeem BIOS en pats gelijk het lilo scherm. Ik krijg volgens mij nergens de tijd om m'n linkershift toets in te drukken, of begrijp ik je verkeerd?

Verwijderd

Mis je niet het gedeelte waar je lilo moet installeren?
Bijvoorbeeld:
code:
1
boot=/dev/hda

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:01:
Bedankt voor je tip, maar je kunt toch zelf bepalen wat je default boot is d.m.v. van het lilo.conf script?
Klopt..zoals Osiris het al aangeeft.
Mijn bootvolgorde is grafische BIOS, systeem BIOS en pats gelijk het lilo scherm. Ik krijg volgens mij nergens de tijd om m'n linkershift toets in te drukken, of begrijp ik je verkeerd?
Dan zou je nog de optie "delay=20" ofzo erin kunnen zetten, dan geeft ie je 2 seconden de tijd ervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, m'n delay staat op 600, maar wat ik uit Osiris zijn tip begreep is dat je voordien al kon kiezen. Ik had in het [code] gedeelte van m'n post alleen het relevante gedeelte gepost.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:41:
Mis je niet het gedeelte waar je lilo moet installeren?
Bijvoorbeeld:
code:
1
boot=/dev/hda
Staat er ook in, maar zoals net vermeld, had ik voor de topicstart alleen ff het relevante gedeelte ge c/p 't :)
Pagina: 1