Ik heb gisteren de NVIDIA drivers proberen te installeren onder Slack 10.1
Lukte in eerste instantie niet, maar na het zelf compileren van de kernel kreeg ik het draaiend.
Nu ben ik (qua slackware) behoorlijk een newbie, en dit was dan ook de eerste keer dat ik m'n Slackware kernel zelf compileerde. Dat ging overigens prima
. Maar nu het probleem:
Ik heb m'n lilo.conf aangepast zodat ik mocht het fout gaan ik terug kon vallen op de oude werkende kernel.
Windows XP (hda1 & hdb1)
Slackware (hdb2)
Lilo op MBR (was de enige manier om het draaiend te krijgen)
M'n probleem is dat ik nog steeds m'n oude lilo te zien krijg. Nu heb ik voorheen altijd met grub gewerkt en heb geen ervaring met lilo. Ik zou dus graag willen weten hoe ik de gegevens van lilo.conf naar m'n MBR krijg. Ik heb hier @NOS diverse topics over gezien, maar de meest recente was uit 2002, vandaar dit nieuwe topic.
p.s. ik heb gecompileerd m.b.v. deze handleiding.
Lukte in eerste instantie niet, maar na het zelf compileren van de kernel kreeg ik het draaiend.
Nu ben ik (qua slackware) behoorlijk een newbie, en dit was dan ook de eerste keer dat ik m'n Slackware kernel zelf compileerde. Dat ging overigens prima
Ik heb m'n lilo.conf aangepast zodat ik mocht het fout gaan ik terug kon vallen op de oude werkende kernel.
code:
M'n configuratie:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| # Windows bootable partition config begins other = /dev/hda1 label = Bill's brew table = /dev/hda # Windows bootable partition config ends # Linux bootable partition config begins image = /boot/vmlinuz root = /dev/hdb2 label = Homebrewed kernel read-only # Linux old kernel image = /boot/vmlinuz.old root = /dev/hdb2 label = Pre-compiled kernel read-only |
Windows XP (hda1 & hdb1)
Slackware (hdb2)
Lilo op MBR (was de enige manier om het draaiend te krijgen)
M'n probleem is dat ik nog steeds m'n oude lilo te zien krijg. Nu heb ik voorheen altijd met grub gewerkt en heb geen ervaring met lilo. Ik zou dus graag willen weten hoe ik de gegevens van lilo.conf naar m'n MBR krijg. Ik heb hier @NOS diverse topics over gezien, maar de meest recente was uit 2002, vandaar dit nieuwe topic.
p.s. ik heb gecompileerd m.b.v. deze handleiding.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 08:43 ]