Welke CPU-cooler voor Lanparties?

Pagina: 1
Acties:

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Ik ben op zoek naar een geschikte CPU-cooler voor m'n 3500+ socket 939. Ik ga vaak naar lanparties en ik heb vaak gelezen dat bijv. de zalman CNPS700 alluminium en coper te zwaar zijn of dat je heel voorzichtig moet doen.
Wat ik wil is een goede, stille koeler die op m'n CPU past en waarbij er nauwelijks gevaar is voor beschadeging ervan.
NB. Heb geen doorzichtig zijpaneel dus de looks van de koeler doen er niet toe.

[ Voor 3% gewijzigd door kemphaas op 04-06-2005 08:28 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

de alu koper kan best hoor ik heb zelf de volledige koper versie op een socket a mobo en ik heb er nog geen problemen mee gehad gewoon niet mee gaan gooien ofzo.

edit: met 438 gram valt ie zelfs nog binnen de gewichts limiet van amd voor socket 754/939/940 processors welke is vastgesteld op 450 gram het enige waar je op moet letten is of je mobo voldoende ruimte biedt (kun je een overzicht van vinden op de zalman site

de koper versie is 773 gram wat volgens amd te zwaar is maar in mijn ervaring komt het erop neer dat je gewoon een beetje moet nadenken met wat je doet als je hem verplaatst
koelprestaties liggen overigens heel dicht bij elkaar dus prijstechnisch zou ik nu voor de cnps7000b-alcu gaan.

[ Voor 72% gewijzigd door snooze op 04-06-2005 08:48 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Koop je gewoon een XP120 met een 120mm Enermax. Lekker stil voor thuis, en lekkere prestaties voor op LAN's als je de Enermax luider zet via de bijgeleverde potmeter. En weegt maar rond de 350GR :Y)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Ik ben naar lans geweest met 500 gram aan 2 van die haakjes van socket A.....
Nooit wat mis gegaan ;) gewoon niet vallen :+

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 18:34

Garrett

Watercooler

@topicstarter
De Zalman te zwaar? LOL
Als jij die eraf krijgt, vooral met een socket 939, dan ben je wel heel lomp :+

I love watercooling

• PilatuS
  • Niet online
is het dan niet een optie om de kast met vervoer plat op z'n kant te leggen, niet dat ik dat zelf doe want mijn swiftech mcw462-b zit door de 4 mouting holes in het mobo vast

maar het lijkt mij voor vervoer een prima optie om em plat te leggen ivm. alle schokken van het auto rijden enzo

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43

sapphire

Die-hard pruts0r

kemphaas schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 08:22:
of dat je heel voorzichtig moet doen.
lijkt mij dat je altijd voorzichtig met je pc om meot gaan ;)
Als je gewoon normaal je PC verplaatst zonder te gooien/ruig te doen kan die zalmen er gewoon op, helemaal op een 3500+ omdat ie daarmee met schroeven vast zit :P (S754/S-A ook maar goed :P)

Gabriël AM5

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03
Je krijgt er gewoon een backplate meegeleverd van Zalman, als je die erop zet kan er weinig gebeuren. Ik ben ook vaak genoeg lomp met mijn pc, dus don't worry. Heb er trouwens ook nog een Zalman v700 op me videokaart hangen, cpu cooler = 7000B-cu

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
Ik ga ook vaak naar LANS, gebruik gewoon een Swiftech MCX 6400 i.c.m. een 80 naar 120 mm fanduct en een Thermaltake Smart Case fan erop. Gaat imho prima in een Lian-Li V2000 behuizing. Gewoon kast liggend vervoeren in de auto, en dan is er niets aan de hand. En uiteraard gewoon voorzichtig doen.

Zo gaat ik de LANS af. In juli is er weer Drome b.v. :D

..::System Specs::..

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 17:53
Ik denk dat de richting hoe je je PC vervoert veel belangrijker is. Dus liggend met het moederbord plat onderop. Dan kan die 500 gram absoluut géén probleem. Pas bij een verkeersongeluk komen er onbenullige krachten los, dus dat zul je moeten voorkomen.

Met het oog op je draaimoment (functie van massa en afstand).. kun je het beste een serve 1U koeler kopen. Deze zijn behoorlijk plat. Daarmee kunnen ze onafhandelijk van hun massa weinig kracht uitoeffenen op de socket bevestiging. Daarnaast raad ik je aan koeler te kopen die niet aan de socket vast zit. Maar dat is bij alle 939 koelers volgens mij al het geval

@ metten,
dat heb je goed. Ik zal voortaan géén verkeersongelukken meer begaan :+

[ Voor 50% gewijzigd door BovenHond op 04-06-2005 13:20 ]

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-12-2025

Metten

ik hou het graag simpel

BovenHond schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:52:
Ik denk dat de richting hoe je je PC vervoert veel belangrijker is. Dus liggend met het moederbord plat onderop. Dan kan die 500 gram absoluut géén probleem. Pas bij een verkeersongeluk komen er onbenullige krachten los, dus dat zul je moeten voorkomen.

Met het oog op je draaimoment (functie van massa en afstand).. kun je het beste een serve 1U koeler kopen. Deze zijn behoorlijk plat. Daarmee kunnen ze onafhandelijk van hun massa weinig kracht uitoeffenen op de socket bevestiging. Daarnaast raad ik je aan koeler te kopen die niet aan de socket vast zit. Maar dat is bij alle 939 koelers volgens mij al het geval
Lijkt me sowieso wel fijn om een verkeersongeluk te voorkomen, pc of niet :D

• snooze
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

BovenHond schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:52:
nadeel van de meeste 1u koelers is de zeer nadrukkelijk aanwezige akoestiek die ze met zich meebrengen :)

weet iemand nog een leuke signature?

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Hmm, misschien is de zalman cnps 9500 wat? Lijkt mij wel een koeler die zijn werk doet...

Kijk voor meer info op:

Zalman cnps9500 Cpu Cooler!

[ Voor 34% gewijzigd door winter200 op 04-06-2005 19:54 ]

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ja hehe dan heb je helemaal het gevoel dat hij erafvalt :+

Verwijderd

Ik zou gewoon voor de Thermalright XP-120 gaan.
Die is niet zwaar en lekker stil en koelt ook nog eens super.
Zoek maar eens op google, de reviews over deze koeler zijn erg goed =)

Verwijderd

De Nexus is een zeer zeer mooie koeler met goede koelprestaties; en 19dba. Nexus AXP-3200 Quiet AMD CPU Fan

Verwijderd

Iemand enig idee hoe zwaar deze cooler is??

Ik wil 'm zetten op een s939 van amd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 18:28 ]

Pagina: 1