[Benq T903] Alleen in VGA Modus?!

Pagina: 1
Acties:

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Hoi,

Ik heb gisteren een Benq T903 (19" tft) scherm aangeschaft.

Het scherm doet het en ik heb ook de juiste drivers heb geïnstalleerd.
Tijdens het opstarten geeft ie altijd keurig weer wat ie hoort weer te geven. Als Windows echter gestart is dan gaat het beeld op zwart...

Als ik Windows opstart met 'VGA modus ingeschakeld', dan doet ie het tijdens Windows wel, en hier heb ik dan ook de drivers geinstalleerd. Tijdens die VGA modus is het beeld echter 640*480 met 8-bits.. Als ik dit probeer te wijzigen dan springt het beeld weer op zwart...

Ik heb de juiste drivers van het meegeleverde cd-tje geïnstalleerd.
Ik heb Windows XP met een Nvidia GeForce FX5200.

Inmiddels is het probleem ook op mijn oude CRT monitor, maar dat lijkt mij liggen aan het feit dat de T903 driver geïnstalleerd is.. (maar ik heb geen verstand van grafische dingen, daarom ben ik hier >:) )

Wat moet ik doen om het scherm tijdens 'normaal windows' goed te krijgen.. :?

offtopic:
Ik had een heel verhaal getypt, maar toen ging het beeld weer op zwart doordat ik op 'OK' drukte in de beeldschermconfiguratie (zonder dat ik wijzigingen had aangebracht.. 8)7 )

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 21:12

-ET-

Phone Home

Staat de refresh rate niet te hoog.

TFT's kunnen over het algemeen als max 75hz aan. Echter een CRT staat vaak op 85hz en hoger.

• rjongen
-ET- schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 08:56:
Staat de refresh rate niet te hoog.

TFT's kunnen over het algemeen als max 75hz aan. Echter een CRT staat vaak op 85hz en hoger.
Die staat op 60hz, dat is ook de enige optie die ik kan selecteren.

• rjongen
Inmiddels heb ik geprobeerd de drivers up te daten naar de versie die op de site van BenQ staat. Ook hier komt het probleem: na de update gaat het beeld weer op zwart... :r

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 13:09
Voor een monitor heb je over het algemeen geen drivers nodig. Het kan wel zijn dat drivers een aantal extra mogelijkheden of voordelen bieden (zoals het instellen van de monitor vanuit Windows in plaats van met het OSD), maar ook zonder drivers moet je monitor gewoon werken. Dat je beeld op zwart gaat lijkt me dus niet aan de drivers van je monitor te liggen.

Waar het probleem dan wel door komt weet ik ook niet. Je zou 'ns kunnen proberen de nieuwste drivers voor je videokaartje van de nvidia site te halen. Het moet dan gewoon mogelijk zijn om het beeld op 1280x1024 @ 60 Hz in te stellen.

• rjongen
DJMarcel schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:17:
Voor een monitor heb je over het algemeen geen drivers nodig. Het kan wel zijn dat drivers een aantal extra mogelijkheden of voordelen bieden (zoals het instellen van de monitor vanuit Windows in plaats van met het OSD), maar ook zonder drivers moet je monitor gewoon werken. Dat je beeld op zwart gaat lijkt me dus niet aan de drivers van je monitor te liggen.

Waar het probleem dan wel door komt weet ik ook niet. Je zou 'ns kunnen proberen de nieuwste drivers voor je videokaartje van de nvidia site te halen. Het moet dan gewoon mogelijk zijn om het beeld op 1280x1024 @ 60 Hz in te stellen.
dat was het dan.. :) Hartstikke bedankt!

P.S. Welke refreshrate raden jullie aan? (ik heb nog nooit een TFT gehad :) )

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

rjongen schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:14:
[...]

dat was het dan.. :) Hartstikke bedankt!

P.S. Welke refreshrate raden jullie aan? (ik heb nog nooit een TFT gehad :) )
welke de benQ aankan weet ik niet.
heb zelf een phillips 190s5 en heb in normaal windows op 60 staan en in spellen op 72.
maar zie zelf weinig verschil of dat ik hem op 60 of 72 zet in games.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1