MSI 875P Neo FIS2R USB/SATA Controller Conflict

Pagina: 1
Acties:

• SirFly
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09-2016

SirFly

Mach .84

Topicstarter
Hey allemaal,
Ik heb deze plank nu een jaar en nog nooit een probleem mee gehad, maar nu heb ik een conflict tussen de USB controller en de SATA/RAID Controller. :( In het kort, ik kan er maar één tegelijk aan zetten in de bios. Zodra ik ze allebei enable, blijft het systeem hangen bij het booten.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen ? Alvast bedankt :)
(Probleem trad op toen ik IDE3 in gebruik nam, gisteren dus)

ServerConfig:
Pentium 4 3,2Ghz HT 1MB
2x512MB Corsair DDR3200 Dual Channel
Asus 9800XT gfx
IDE1 2x200GB HDD, IDE2 DVDR+CDR, IDE3 2x250GB HDD
PCI 2x IDE Controller (8x200GB HDD), 1xPCTV Pro, 1x 100Mbps Netwerkadapter, 1x 56K Modem
550W PSU

[ Voor 5% gewijzigd door SirFly op 04-06-2005 05:03 ]

It's not the fall that kills you, it's the sudden stop....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Laatste BIOS? Zo ja, probeer eens één of twee BIOS versies eerder.

De IDE3 poort hangt aan dezelfde controller als voor de twee S-ATA poorten, zo'n Promise toch?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:10

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Maby is je voeding te slap ...... is het mischien een qtec ? ( die zijn vaak niet sterk genoeg )

en ik heb geleerd dat je op 1 ide kabel 1 hdd en 1 cdrom moet doen om te zorgen dat ze elkaar niet storen ........................of is dat nu niet meer zo ?

Vake bei te bange

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

angerfist-yentl schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:51:
en ik heb geleerd dat je op 1 ide kabel 1 hdd en 1 cdrom moet doen om te zorgen dat ze elkaar niet storen ........................of is dat nu niet meer zo ?
Vroeger misschien.

Ik heb al heel wat DVD's en CD's gebakken on-the-fly aan één IDE kabel, dus dat valt wel mee denk ik. :)
Timmyboy_ schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:15:
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat het een probleem is als je 2 HDD's aansluit. :)
Aan één kabel? Dat mag al helemaal niets uitmaken, zolang de jumpers maar goed staan.

[ Voor 37% gewijzigd door PD2JK op 04-06-2005 20:39 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat het een probleem is als je 2 HDD's aansluit. :)

• SirFly
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09-2016

SirFly

Mach .84

Topicstarter
Probleem nu tijdelijk opgelost, als ik alle USB devices disconnect, dan start het systeem (en de controllers) wel normaal. Als ik dan de External USB HDD's weer connect, is er niets aan de hand en doet alles het weer 8) Wel vervelend, maar aangezien het systeem toch 24/7 draait kan ik er wel mee leven :*)

It's not the fall that kills you, it's the sudden stop....

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
SirFly schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:29:
Probleem nu tijdelijk opgelost, als ik alle USB devices disconnect, dan start het systeem (en de controllers) wel normaal. Als ik dan de External USB HDD's weer connect, is er niets aan de hand en doet alles het weer 8) Wel vervelend, maar aangezien het systeem toch 24/7 draait kan ik er wel mee leven :*)
Ik denk dat het in je boot volgorde zit.. kijk eens naar wat er bij de harde schijf zit, als je hdd en je externe hdd eraan zitten, ik denk dat ie je usb hdd wil gaan pakken als boot schijf, dat gaat niet werken :)
Pagina: 1