Programma om processor gebruik in te stellen

Pagina: 1
Acties:

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 02:20
Ik vroeg me af of er een programma is om verschillende programma's een soort maximum te geven wat ze mogen gebruiken van de processor.

als ik bijvoorbeeld winrar iets laat uitpakken en tegelijk quickpar iets laat reparen vergt dit veel van m'n CPU, is er een mogelijk heid om deze (en andere programma's) zo in te stellen dat ze bijvoorbeeld maximaal 25 of 50% (of what ever) gebruiken.

Ik weet wel dat je prioriteiten via ctrl+alt+del kan instellen, maar dit is nog niet helemaal wat ik zoek :)

bedankt!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Ik neem aan dat je al hebt gegoogled? Check bijvoorbeeld de 2e hit, lijkt me een prima programma, maar verderop tussen de hits zitten ook nog leuke oplossingen.

Verwijderd

Extera schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 04:19:
Ik vroeg me af of er een programma is om verschillende programma's een soort maximum te geven wat ze mogen gebruiken van de processor.

als ik bijvoorbeeld winrar iets laat uitpakken en tegelijk quickpar iets laat reparen vergt dit veel van m'n CPU, is er een mogelijk heid om deze (en andere programma's) zo in te stellen dat ze bijvoorbeeld maximaal 25 of 50% (of what ever) gebruiken.

Ik weet wel dat je prioriteiten via ctrl+alt+del kan instellen, maar dit is nog niet helemaal wat ik zoek :)
Je kan gewoon in Quickpar en Winrar instellen dat ze beide bijvoorbeeld in een Idle-stand draaien. Het is dus niet nodig om dit via de taskmanager te doen.

Je CPU-activiteit kan best 100% zijn en toch dat je systeem soepel draait.

Ik denk eerder dat de bottleneck zit in je harde schijf!
Als je zowel Quickpar en Winrar iets laat uitvoeren op dezelfde harde schijf dan vertraagt dan enorm.

Overigens schijnt het vrij lastig te zijn om zo'n programma te vinden voor je harde schijf. Dit zou alleen met kernel drivers kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 10:44 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een max. percentage heeft geen zin, je wilt inderdaad met prioriteiten werken. Is ook in te stellen via ctrl-shft-esc -> rechtermuisknop op het proces maar dat wist je al. Die prioriteien regelen prima hoe snel alles gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 04-06-2005 10:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 02:20
oke, bedankt :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1