Toon posts:

Problemen met Linksys WAP54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de hele dag bezig geweest om het Linksys PCMCIA kaartje (WPC54G) en het Access Point aan de praat te krijgen. De verbinding is uiteindelijk, na veel gepruts en geprobeer, tot stand gekomen.
Maar nu de volgende stap: het Access Point aan het Chello modem koppelen. Type Euro DOCSIS.

Als ik gewoon een UTP kabeltje tussen de twee knoop werkt het niet; natuurlijk denk ik weer veel te simpel. Hier zal ook wel weer veel kunst en vliegwerk voor nodig zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb dringend hulp/ondersteuning nodig!!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

En je wil de internet verbinding delen of niet?
Je zal het mac-adres van je WAP54G bij Chello moeten registreren, aangezien dat het eerste apparaat is dat momenteel aan internet gekoppeld zit.
Echter! Een WAP54G kan geen verbinding voor je delen (hence: meerdere clients), mocht je dit dus willen dan heb je een router nodig.
Hier heeft Linksys in voorzien met de WAG54G.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:28

Jimbolino

troep.com

misschien moet je ook een crosscable gebruiken om je wap54 te verbinden met je kabelmodem (weet niet welk type je heb). Gaan de "link" lampjes op bijde apparaten wel branden?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
r0b schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 04:01:
En je wil de internet verbinding delen of niet?
Je zal het mac-adres van je WAP54G bij Chello moeten registreren, aangezien dat het eerste apparaat is dat momenteel aan internet gekoppeld zit.
Echter! Een WAP54G kan geen verbinding voor je delen (hence: meerdere clients), mocht je dit dus willen dan heb je een router nodig.
Hier heeft Linksys in voorzien met de WAG54G.
De WAG is een ADSL Modem Router volgens mij. Denk dat de TS de WRT54G nodig heeft, om een router te hebben (wat je volgens mij ook bedoelt).

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

BredeP schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 07:42:
[...]

De WAG is een ADSL Modem Router volgens mij. Denk dat de TS de WRT54G nodig heeft, om een router te hebben (wat je volgens mij ook bedoelt).
Excuus, die bedoel ik inderdaad.
* r0b haalt de WAG en WRT de laatste tijd wel vaker doorelkaar op late tijdstippen. :X

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Vandaag weer de hele dag geprobeert maar zonder succes. Ik wil de verbinding niet delen; m'n laptop aan het internet en ik ben tevreden. Ik heb ergens iets gelezen over het 'clonen' van het MAC adres dus heb ik dat geprobeerd en het MAC adres van m'n netwerkkaart in het WAP gezet maar dat werkt ook niet.

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry; vergeten.... De link lampjes op beide branden dus dat zou goed moeten zijn... toch?

Verwijderd

Topicstarter
Even naar chello bellen. Daar kunnen ze het modem resetten en dan accepteert het een nieuw MAC-adres. Probleem opgelost!
Pagina: 1