[wifi] Compaq laptop wifi niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb een case waar ik zo 1-2-3 niet meer uitkom. Me buurvrouw heeft tijdje geleden een nieuwe laptop gekocht, een Compaq R3000, met AMD 3000+ erin. OS is WIN XP HOME.

Goed, ze kwam hem showen een tijd geleden en omdat ik een accespoint heb wilde ik even snel snel proberen om die laptop aan mijn accespoint te hangen. Lukte zo even niet, geen probleem, ik pakte mijn wireless pcmcia kaartje en na tijdje kloten lukte het me niet om deze aan mijn accespoint te hangen. Maar goed, ze had nog geen eigen accespoint, dus haar toen geholpen met internet account, een motorola kabelmodem kreeg ze en met bedrading internet geen probleem.

Nu heeft ze vandaag (gister) dus een Linksys WRT54G router gekocht. Dus router naast de Motorola modem aangesloten en nu wilde ze wireless en kwam dus mij weer vragen omdat het haar niet lukte.

En het lukte mij dus ook niet :(

Geprobeerd/geconstateerde zaken etc.etc.

- Draadloze netwerkverbindingen; bij de lijst van draadloos netwerkverbinding selecteren en de netwerklijst vernieuwen indrukken lukt niet. Melding over de Wireless Configuration Wizard en dat ik in de knowledge database artikel 871122 moet bekijken maar doorlezen en uitvoeren hiervan werkt niet.
- Probleem is dat je wel ziet het icoontje in je systeemvak, geen kruisje erbij, maar ook geen knipperende icoontje.
- Ik heb al een paar keer de draadloze netwerkadapter (Broadcast adapter) verwijderd en opnieuw laten dedecteren maar geen resultaat.
- Ik heb ook dat artikel gelezen maar op het punt van eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding hebben ze het over een tabblad 'draadloze netwerken' ziet er bij mij XP pro iets anders uit dan wat mijn buurvrouw heeft XP home. Maar aanzetten/uitzetten van die vinkjes werkt niet echt.
- Vervolgens kwam ik erachter dat die Compaq van me buurvrouw een aparte knop heeft om draadloos aan/uit te zetten, die stond dus uit dus ik hallelujah dat was het, maar na alle bovenstaande punten die ik al genoemd had nog steeds geen resultaat :?
- Ik zit nu weer thuis op een semi compaq laptop (hp) maar goed, ik kan de wireless router benaderen, dus daar moet het niet aan liggen. Kan nog niet internetten, kon ik bij de buurvrouw ook nog niet, kreeg wel ip en dhcp staat aan, maar goed misschien motorola modem die daar nog roet aan het eten aan het gooien is, maar dat is stap 2, maar als iemand daar al wat voor heeft (kan ik thuis namelijk wel uitproberen).
- Wat ik vreemd vond dat ik toendertijd mijn eigen pcmcia kaartje erin deed en toen ook al niets gaf, ook drivers geinstalleerd enzo.

Misschien is er iets in WIN XP Home dat in de weg zit. Ik had al de firewall (is SP2 dat wel) en beveiligingscentrum zitten bekijken, maar gewoon alles uitzetten om puur alllen de werking te kunnen zien is nog niet gelukt.

Ik dacht dat ik ooit ergens had gelezen, als je XP home had, dat je dan ergens iets moest instellen om wireless aan de praat te slingeren...ik denk dat ik alles geprobeerd had maar ik ga nu wel twijfelen of de kaart niet stuk is.....

Enig idee? :7

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00090108.pdf

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Niemand, ik ben er nog steeds niet uit.... Is het toevallig een instelling van XP of in combinatie met een 'compaq' laptop, die sommige dingen net weer iets anders moeten doen?!?