Toon posts:

Schijf met XP werkt op de ene pc wel maar de andere niet

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een nieuwe mobo, CPU en voeding (Asus P4S800D-x., P4 3,0 GHZ) Nu wilde ik er een oude schijf (met XP) aan hangen maar dat wil ie dus niet.. Op het moment dat ie Windows XP moet gaan laden krijg ik een BSOD met een foutmelding, er staat dat als dit de eerste keer is dat ik deze error krijg opnieuw moet starten, annders chkdsk doen enz.. 'T gekke is dus dat deze schijf wel perfect werkt op de andere pc, waar ik nu op zit.

Jullie kennen dit scherm wel denk/hoop ik, maar wat doe ik hieraan ;(

Greetings,
Pieter86

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dit gaat helaas niet werken. Die schijf waar windows XP al op staat bevat allemaal drivers voor een ander moederbord, processor en dergelijke. Als hij dir drivers dan probeert te draaien, loopt het fout omdat de hardware niet overeenkomt.

Misschien dat je er met een omweg ooit komt, maar dan blijf je toch met een boel drivers zitten die er niet in horen, heb je grote kans dat je veel problemen hebt met windows en zal hij waarschijnlijk trager zijn dan hij kan, ik raad je dan ook aan om gewoon de windows XP setup op die nieuwe computer te doorlopen :)

Succes!

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is wel redelijk bekend, je kan niet zomaar een harddisk overzetten naar andere hardware, of je moet echt een berg drivers installeren gok ik zo. In Asus 9800 XT werkt niet op moederbord! ben je ook al druk bezig met je nieuwe pc. Heel veel info is te vinden door even te [search=windows xp harde schijf over zetten] :) Aangezien bekend is dat dit niet lekker werkt, en verre van optimale resultaten geeft, sluit ik dit topic :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.