Toon posts:

netwerk vraagje over firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus binnekort een thuisnetwerk aanleggen voor 3 computers
(server: 486)
(client: p1 200)
(client2: p2 450)

maar als ik een firewall moet installeren... moet ik die op alle computers installeren of alleen op de server (want daar komt alles binnen en gaat er alles uit...)

who can explain this :?

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik ongeduldig ben maar wil het wel aub weten :P

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:02

Exterazzo

Qeasy

Server is voldoende!

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks
'k weet voldoende :)

Verwijderd

Als je de server goed installeerd heb je geen firewall nodig op de clients.

1 en ander staat uitgelegd op http://www.linuxdoc.org/
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO.html

Wel moet je een virusscanner op je clients hebben (tenminste als die windows zijn), oa om trojans tegen te gaan.

Verwijderd

Geh tja, je gebruikt niet voor niets een firewall .. dus ook al heb je dan een trojan op je windows computertje staan, niemand kan er bij. Firewall remember ;]

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zemnova, we weten nu wel dat linux fantastisch is. Dit is zijn vraag helemaal niet.

ps: als je winroute gebruikt zit standaard alles dicht. Je moet dan nog wel ff de security options instellen, al je poorten zijn dan stealth en je kan niet gepingt worden.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op donderdag 11 januari 2001 22:43 schreef RainbowBears het volgende:
Geh tja, je gebruikt niet voor niets een firewall .. dus ook al heb je dan een trojan op je windows computertje staan, niemand kan er bij. Firewall remember ;]
als je een trojan op je pc hebt, kunnen ze net zo goed in het systeem... een firewall kijkt alleen naar het verkeer wat erdoor gaat. Als een trojan een poortje open zet op je outside nic, kunnen ze er nog in !!!

ik zou geen windows pakken voor firewall... misschien win2k als je niet goed bent met linux, maar pak anders zeker een linux firewall...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Ik ga er wel van uit dat de firewall inderdaad geen Windows machine is ;]

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 08:32 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]
als je een trojan op je pc hebt, kunnen ze net zo goed in het systeem... een firewall kijkt alleen naar het verkeer wat erdoor gaat. Als een trojan een poortje open zet op je outside nic, kunnen ze er nog in !!!

ik zou geen windows pakken voor firewall... misschien win2k als je niet goed bent met linux, maar pak anders zeker een linux firewall...
Dan heb jij je firewall niet goed geinstaleerd.

Als je firewall rules op je machine zet, doe dat dan ook aan de binnenkant, je weet je verkeers stroomen aan de binnen kant,

Gebruik ook geen plugs in je firewall, maar
proxy's

http proxy
ftp proxy
irc
irq
quake enz

bij plugs staan er poorten open op je fire wall aan de buiten kant.

en bij proxy's niet. Want daar zet je hem open aan de binnenkant.

Greetz,
Tha SeMt-X :r

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat eeuwige gezeur over een firewall. Als jij een goeie virusscanner draait en je gaat geen vage progjes draaien (niet op de server en niet op de client(s)) dan is er toch niks aan de hand. Gewoon zelf een beetje oppassen.
Ik zou wel een firewall draaien als er mensen op de clients werken waar jij geen controle op hebt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt geen firewall op de client nodig als er één op de server staat...
Verder ben ik het wel met je eens, zet een goede virusscanner op de clients, want er komt natuurlijk een hele hoop binnen via cd en floppy.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Pagina: 1