Toon posts:

Network Storage / Tapedrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een idee om met een printerserver(1 paralelle poort) een netwerkgeschikt opslagsysteem te maken door er een Zip drive aan te koppelen ipv een printer, om zo via het netwerk de drive aan te kunnen sturen.

klinkt dit haalbaar? zijn er al eerder zulke combinaties verzonnen, ervaringen?
Ik bind er namelijk bijzonder weinig informatie over op de bekende searchsites.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is een NAS dan niet interessanter? ik bedoel, zipdrive is 250MB ofzo (de parallelle variant), niet echt gewldig om te backuppen. Daarbij denk ik niet dat het echt mogelijk is om zonder aansturing het ding te kunnen laten werken.

Verwijderd

wil je per-se die zip-drive aansturen? er zijn namelijk wel handige manieren om te backupen, maar ik neem aan dat je reeds in het bezit bent van de zipdrive en die gewoon wil gebruiken.

heb je al geprobeerd om het aan te sluiten?

ik ben bang dat het niet werkt, op de manier zoals je wilt,, je kan het proberen, maar het zal vrij omslachtig zijn

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al wel aangesloten gehad echter heeft dit weinig zin gezien ik het idee heb dat het softwarematig een probleem gaat worden.(iomega soft is er niet op voorbereid)

uiteraard wil ik wel die zipdrive gebruiken omdat dit in mijn geval zowieso genoeg capaciteit heeft en uiteraard gaan we voor het uitdaging.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 00:13 ]