Toon posts:

[XP] WAVjes worden niet herkend...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik twijfel of dit onderwerp niet in een software-subforum moet, maar dit subforum gaat tenminste echt over audio...)

Ik heb een grote hoop samples (veelal WAVjes), maar 99% ervan doet het niet. Ik heb ze in diverse programma's geprobeerd te openen (WinAmp, WMP, CoolEdit) maar het gaat gewoon niet. Kunnen jullie erachter komen of ze aan de praat te krijgen zijn? Hier is een voorbeeld, en hier nog een.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

En die WAV'jes werken bij een ander wel? Hier doen ze het namelijk ook niet.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:24
r0b schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:15:
En die WAV'jes werken bij een ander wel? Hier doen ze het namelijk ook niet.
Idem hier

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het nog niet bij een ander getest, maar dat is dus nu al tweemaal gebeurd :) en met enig falen. Als ik het goed begrijp van CoolEdit ontbreken de headers, maar misschien zijn de headers gewoon niet herkend door CoolEdit. Kan iemand met verstand van WAVjes dit ophelderen? Anders vraag ik me af hoe het kan dat er zoveel WAVjes zijn die het stuk voor stuk niet doen, maar wel elk andere namen hebben en andere groottes (het lijkt dus geen samplepack die expres corrupt gemaakt is..)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier zegt hij: ACM Codec Not Installed 'UnKnown 26447'

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verander de .wav eens in .ogg van de bestandnamen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

-Rob- schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:20:
Verander de .wav eens in .ogg van de bestandnamen.
Ik wou 't net zegge... Het zijn inderdaad Ogg vorbis files.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 03-06-2005 23:27 ]

Alles kan stuk.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
remco_k schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:27:
[...]

Ik wou 't net zegge... Het zijn inderdaad Ogg vorbis files.
Haha, ja hier de dezelfde conclusie.

Carpe Diem

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04-2025
Dit zijn inderdaad .OGG bestanden. Hernoem de extensie van .wav naar .ogg en in bijvoorbeeld Winamp kan je deze .ogg bestanden prima afspelen of via de in Winamp aanwezige "Disk Writer plug-in" te selecteren bij de Output instellingen weer gemakkelijk te schrijven naar je harddisk en zo ook gelijk terug te converteren naar .wav bestanden die dan weer op hun beurt te converteren zijn met CoolEdit naar .MP3 bestanden... Kijk, zo heb je dan ook gelijk een keer al je sound-software écht gebruikt :P

P.S. nog een extra tip, open een (onbekende) file een keer met kladblok (notepad) en kijk in de header, daar staat namelijk vaak de informatie die je nu juist zoekt:

Voorbeeld van jou Sample1.wav in kladblok (lees het vet gedrukte)

-knip-
RIFF|\ WAVEfmt Og D¬ €> 1 fact ]Û dataþ[ OggS Qå^qvorbis D¬ ÿÿÿÿô ÿÿÿÿ¸OggS )ÌŒ_Fÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ’vorbis Xiphophorus libVorbis I 20011231 ENCODER=vorbis.acmvorbis%BCV @ €`Ú6Ť”RžqX*):夔R²Ã";MÊ'¥”RJ)¥|RÊcŒ1‚ÐU Ae
-knip-

[ Voor 83% gewijzigd door MaximumPower op 03-06-2005 23:54 ]

Minimum to the MaximumPower!

Verwijderd

Topicstarter
:/ Als ik dat had geweten... gewoon ogg vorbis! |:( Mensen, heel erg bedankt... _/-\o_

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04-2025
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:20:
Hier zegt hij: ACM Codec Not Installed 'UnKnown 26447'
Voor jou geldt dat je de voor OGG Vorbis benodigde codec niet aan boord van je computer/mediaspeler hebt, even Winamp ophalen want die heeft de Vorbis decoder input plug-in wél aan boord.

[ Voor 10% gewijzigd door MaximumPower op 04-06-2005 00:03 ]

Minimum to the MaximumPower!

Pagina: 1