Netwerk maken met één corsscable

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Hoi
Ik wou het netwerk met 2 pc's maken, maar het probleem is dat ik 1 crosscable heb, nou vraag ik me af of het mogelijk om netwerk tot stand te brenegen met 1 cc.
Ik heb gehoord dat je bij de crosscable een draadje moet wisselen, maar verder weet ik er niet veel van, op google heb ik geprobeerd om het te vinden maar heb helaas nix kunnen vinden. Weet iemand hier meer van? :/

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je kan gewoon een cross kabel aan beide kanten met de netwerkkaart van de computers verbinden. Ik snap je vraag dan ook niet. Het draadjes verhaal is misschien een geval van de klok horen luiden dat een crosscable een normale netwerkkabel is met de draadjes aan beide kanten ongelijk ten opzichte van elkaar.

[ Voor 45% gewijzigd door sdomburg op 03-06-2005 23:03 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Steek die kabel in beide pc's werkt het dan heb je een goede crosscable, werkt het niet maak een nieuwe maar dan volgens het schema in de FAQ :)
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Erkens op 03-06-2005 22:57 ]

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb je de sticky topics hier ook gelezen ..... denk het niet ...
voor het gemak FAQ - Network Troubleshooting

[ Voor 0% gewijzigd door hessel op 03-06-2005 23:00 . Reden: Erkens is me voor ]

Grutte Pier fansels

Verwijderd

bij een cross kabel zijn die twee draadjes al omgewisseld ,dat is dus puur een uitleg wat een cross cable nou is.
steek de kabel in de twee netwerkkaarten van de pc's en stel het tc/ip protocol bij je netwerkverbinding statisch in (ipv automatisch toe laten kennen door dhcp)met een zelf gekozen ip adres.
Doe dit bij beide pc's maar geef ze niet allebei hetzelfde ip adres.

dus bijvoorbeeld:
pc1:192.168.0.1
pc2:192.168.0.2

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 23:03 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips, dit stata allemaal letterlijk in de FAQ

Tijd voor een nieuwe sig..