Toon posts:

Waarom rest veestapel dood bij BSE ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me echt af waarom de rest van de veestapel van een boer dood moet als er 1 koe gevonden is met BSE.

Zover ik weet is BSE niet overdragelijk, niet door contact/lucht iig.

Is het omdat de rest van de veestapel hetzelfde voer heeft gehad en dus ook grote kans op BSE heeft ?
Dan reist bij mij de vraag of je BSE pas kan constateren als de koe het daadwerkelijk heeft of ook als het nog in de incubatie-fase(?) zit.

Als dit laatste niet het geval zou zijn, dan zou het dus net zo goed kunnen zijn dat alle koeien BSE hebben, maar we weten het alleen van de gevallen waar het naar boven is gekomen.

(Ik heb de andere topic over BSE niet helemaal gelezen, dus het kan zijn dat ik iets gemist heb)

Iemand ?

Verwijderd

Om mensen gerust te stellen, en omdat beleid gemaakt wordt door mensen die niet gehinderd worden door al te veel kennis van zaken. Het is inderdaad zo dat als een koe bse heeft dat er geen enkele kans is dat een andere koe door dit dier besmet wordt. Alle koeien op dat bedrijf kunnen blootgesteld zijn aan dezelfde risicofactor als die ene koe, zoals voer met beenderenmeel, maar dat geldt ook voor andere koeien buiten het bedrijf. Waarschijnlijk ontstaat bse bij een dier enkel als deze genetische aanleg heeft voor deze ziekte.

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:48
Onnodig dierenleed.
Wanneer je een koe EKO behandeld gebeurt dit niet.
Een EKO-koe krijgt geen dierlijk materiaal te eten, maar zuiver biologisch verantwoorde voeding.
Ben je geen vegetarier en wil je dat ook niet worden, ga dan aan het EKO-vlees.
Weet je tenminste zeker dat de koe een fatsoenlijke behandeling heeft ondergaan. Tot aan het slachthuis dan.:'(

Make everyday a good day!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
zucht
waarom worden er niet wat oude topics over BSE gelezen. Daar heb ik bijzonder breed de feiten over BSE verteld.

sorry, heb net 3 of 4 glazen vodka peach op, beetje dizzy dus... :z

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 20:39 schreef Hustla het volgende:
(Ik heb de andere topic over BSE niet helemaal gelezen, dus het kan zijn dat ik iets gemist heb)
I rest my case...

Verwijderd

waarom de hele veestapel omgelegd word ??
omdat de hele veestapel hetzelfde 'besmette' voer heeft gegeten
aangezien BSE zich via voer verspeid

dus als 1 koe dan met BSE besmet is dan zijn ze allemaal met BSE besmet

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:48
Als jullie te horen zouden krijgen dat de E-nummers in jullie voedsel bepaalde ziektekiemen bevatten.
Dat je daardoor een ongeneeselijke zeer besmettelijke ziekte krijgt.
En dat de overheid dan iedereen met die ziekte wil doodmaken omdat het een bedreiging vormt voor de volksgezondheid!!

De mens vindt dat hij te hoog geevolueerd, is ten opzichte van het dierenrijk, om kanibalisme toe te staan. Maar zet andere soorten er wel toe aan dit te doen.
Wie is er dan idioot bezig:?

Make everyday a good day!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 11:26 schreef coolgoza het volgende:
Als jullie te horen zouden krijgen dat de E-nummers in jullie voedsel bepaalde ziektekiemen bevatten.
Dat je daardoor een ongeneeselijke zeer besmettelijke ziekte krijgt.
En dat de overheid dan iedereen met die ziekte wil doodmaken omdat het een bedreiging vormt voor de volksgezondheid!!

De mens vindt dat hij te hoog geevolueerd, is ten opzichte van het dierenrijk, om kanibalisme toe te staan. Maar zet andere soorten er wel toe aan dit te doen.
Wie is er dan idioot bezig:?
"Als jullie te horen zouden krijgen"
Jullie ?
Je doet net alsof 'wij' een ander ras zijn...

"En dat de overheid dan iedereen met die ziekte wil doodmaken omdat het een bedreiging vormt voor de volksgezondheid!!"

Iets teveel naar de X-Files gekeken ?

Het is me inmiddels wel duidelijk dat je een fanatiek vegetarier bent, maar om dat nu in elk topic nog ff duidelijk te willen maken..

Dood gaan we allemaal en ziektes kun je overal van krijgen, ook van die al dan niet bespoten groentes/fuit die jij eet.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

E nummers zijn niet meer dan dat...NUMMERS

Ze geven gewoon ieder voedselcomponent een nummer omdat een Italiaan dan ook weet wat een Zweed bedoelt.

En mensen vinden het prachtig om te weten dat ergens citroensap in zit. Want dat is 'zuiver plantaardig' Maar als dat zelfde spul dan antioxidant Exxx heet, gaat iedereen ineens gillen. Omdat het chemisch zou zijn. Natuurlijk is het chemisch ALLES is chemisch.

Ter info: De meest sterke allergenen zijn 'zuiver plantaardig' En probeer voor de gein eens een paardenbloem op te eten. Doe dat wel op de stoep van de eerste hulp afdeling. Dan hoeven ze niet zover te rijden om je te helpen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

sterke allergenen?
dat kan beter. ook de meest dodelijke dingen komen zo uit de natuur. (bijzonder giftig, enge ziektes enz)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Mensen zijn trouwens helemaal geen vegetariers, anders had ie geen hamburgers gegeten :)

Verwijderd

ook vega voedsel is niet zo veilig als je zou denken. bepaalde vleesvervangers zouden nu niet eens meer door de keuring heen komen om in de eu verkocht te kunnen worden. helaas voor alle vega's die ervan overtuigd zijn dat ze geen enge ziektes kunnen krijgen, het is er al door, en dat willen de producenten houden zo natuurlijk.
Pagina: 1