Toon posts:

videokaart prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik vroeg me af of iemand me kan helpen/adviseren met het volgende:
Ik heb net een nieuwe videokaart in mijn pc gedaan, de asus ax850xt. Geinstalleerd en wel enzo maar als ik een spel start maakt mijn videokaart of mobo vreemde piepjes.(niet via speakers) Behoorlijk irritant dus.

Dit gebeurd bij het laden van games maar ook soms bij het refreshen van all seeying eye, en het surfen online.

Mijn mobo is ook van asus (P4PE)

Ligt dit aan mijn mobo? videokaart niet goed ingestoken (pc pakt em wel overigens) of wat kan ik er aan doen?

tia

Roel

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 22:43 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

Thandor

SilverStreak

Probeer eens heel goed te luisteren. Misschien met een koker tegen je oor zodat je op een specifieke plaats kunt luisteren. Probeer het dus met een koker van een pleerol of van keukenpapier o.i.d.
Het kan nl. goed zijn dat de spoelen dat doen. Hierover is meer te vinden :)

Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
Sissende moederborden

Deze spoelen bedoel ik dus :
Afbeeldingslocatie: http://img135.echo.cx/img135/5364/spoelen3dc.jpg

Factoren m.b.t. pieptonen o.i.d. :
• Kwaliteit voeding (juiste voltages)
• Temperaturen
• Bij gebruik van onderdelen die veel energie verbruiken meer kans op pieptonen
• Kwaliteit van de gebruikte onderdelen op het moederbord

De videokaart kan dus een mogelijkheid zijn. (zie optie 3)

Wat je kunt doen is ervoor zorgen dat de spoelen niet meer vibreren. Dit doormiddel van een elastiekje eromheen of een beetje lijm erop van een lijm pistool :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ty voor reply....

uit onderzoek kwam naar voren dat het mijn luidsprekertje in mijn pc was die de piepjes maakte.

kan ik gewoon dat speakertje loskoppelen of is dat een risico? want hij piept neem ik aan niet zomaar....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

Thandor

SilverStreak

Is het een constant piepje of zitten er ook verschillende tonen en/of losse piepjes in ?
Misschien is het handig om het geluid op te nemen ? ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Het kan natuurlijk zijn dat je mobo via dat speakertje probeert aan te geven dat er iets fout zit.

Is dat het niet, dan kan je dat speakertje idd zomaar loskoppelen, kan helemaal geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
tsja t is geen constante piep maar meer losse piepjes...op 2 toonhoogtes en daarna hoor je weer een tijd niks. Gebeurd vooral bij t laden van bijv saved games, maar ik weet niet of daar bepaalde "krachten"bij komen kijken :p

Ik test wel wat zonder speaker en als ik probs hou dan weet ik dat mijn moederbord iets aangeeft en kan ik evt ff t geluid opnemen.

grtz

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij doet het dus vooral als er zware taken uitgevoerd worden? Wat is de temperatuur? Wordt die niet te hoog? Dat had ik namelijk pas met een pc, die werd te warm en ging ook piepen op 2 toonhoogtes (hoog-laag-hoog-laag). Toen we die pc beter koelden was het probleem weg.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

mm lijkt gewoon op hoogfrequente storing die je onboard versterker voor de pc speaker oppakt en die je zo hoort. Ik heb dit zelfde prob maar dan gewoon over mijn main speakers.

gewoon draadje eraf en klaar ! :)
Pagina: 1