Toon posts:

Soundmax AC97 + SB PCI128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ja het gaat hier over 2 geluidskaarten, 1 onboard en 1 op het PCI. Ik weet dat er meerdere topics zijn, maar die gaan allemaal over geluid krijgen UIT alle 2 de kaarten. Mijn probleempje is toch wat anders en is niet op te lossen met kabeltjes, zover ik weet.

Het zit namelijk zo; ik heb dus die AC97 onboard chip, waar ik een 5.1 set op heb aangesloten. Automatisch worden dus alle uitgangen gebruikt. Maar nou heb ik dus een microfoon die ik wil aansluiten, wat niet lukt dus. Ik dacht kom laat ik eens mijn oude Soundblaster AudioPCI 128 uit het stof halen en installeren.

Dit heb ik gedaan, maar nu wil Windows alleen mijn SB zien onder Sounds and Audio Devices. Onder Apparaatbeheer staat mijn AC97 chip nog wel geinstalleerd en ook kan ik verschillende devices kiezen onder de MIDI opties. Verder komt mijn AC97 chip nergens tevoorschijn, ik kan NIET kiezen tussen geluidskaarten.

Nou dacht ik dus, hey Windows gebruikt mijn SB als default dus ik heb onder de devices properties de vink aangezet bij "Do not map through this device". Maar als ik dit doe, dan doet 'ie dit niet alleen voor mijn SB, maar ook voor mijn AC97 terwijl ik daar niks heb ingesteld.

Verder heb ik nog naar mijn IRQ's gekeken, mijn AC97 gebruikt IRQ 22 en mijn SB gebruikt IRQ 19.

Wat ik dus wil is door mijn SB mijn microfoon kunnen gebruiken, en verder niks, en voor mijn AC97 gewoon mijn 5.1 geluid horen.

Is er een mogelijkheid voor? Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 21:30 ]