Toon posts:

Geen internet! Draadloze laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 790 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb gegoogled en alles, wat topics gevonden en gelezen. Geen van alles lukte. Dus ik denk ik kan vast wel hier terecht. :) Ik ga geen van die technische dingen opnoemen, ik ben een "n00b". :P
Ik heb dus een ADSL-router die ook draadloze functies heeft (Siemens Gigaset S515 dsl). Ik heb een PC die daaraan verbonden is via een LAN kabel (CAT5). Deze doet het zonder problemen zonder ook maar iets in te stellen, alles ging automatisch. Ik kan daarmee dus het internet op.

Ik heb ook een laptop (Sony Vaio K425S) met een WiFi (LAN Express IEEE 802.1 miniPCI Adapter). Ik heb een draadloos netwerk opgezet en de laptop kan er makkelijk mee verbinden. Maar, als ik de internet browser opstart, krijg ik een foutmelding van dat hij de pagina niet kan weergeven.
WTF is hier aan de hand. Ik heb alles volgens het boekje gedaan, de instellingen zijn correct en ik kan pingen met de router en PC (beide 100%).

Als iemand mij kan helpen, bedankt, dat is heel erg op prijs gesteld.

Ian

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Ga eens naar start, uitvoeren en tik dan in CMD gevolgd door enter. Je krijgt dan als het goed is een command prompt venster.

Daar tik je in ipconfig /all, en de uitkomst zet je hier neer. Ik gok op dns/gateway ip die fout staan.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
En als je dan toch in cmd.exe zit kan je dan ook even pingen naar www.tweakers.net en 213.239.154.35, als www.tweakers.net het niet doet maar 213.239.154.35 wel dan heb je wel verbinding met internet maar is er iets mis met je dns instellingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou kom tie dan hé?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v190/idebo/wtf.jpg

Ik heb die dingen gepingt, en alles komt 100% terug... :*) Ik ben nu al veel verder, dank!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Dus je kan wel pingen naar tweakers.net, maar de site zelf niet openen?

Je settings zien er ook goed uit overigens... Voor de gein, kijk eens of een alternatieve browser als firefox wel werkt... En check ook eventjes of je niet een proxy aan heb staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad raar. Ik zal Firefox even downloaden, op cd branden en installeren. Met proxy bedoel je de proxyserver onder LAN-instellingen? Deze heb ik uit staan, net als in de handleiding staat beschreven.

Edit: Als ik een site probeer te openen in Firefox, zegt hij dat hij geweigerd is (in het engels dan he).

Oh ja, ik heb hem beveiligd nu, dat is geen punt. Maar heb probleem blijft. Iemand nog een idee?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles opnieuw ingesteld van de fabrieksinstellingen, maar hetzelfde probleem blijft. Hoe kan ik het kanaal van mijn draadloze laptop veranderen? Of kan ik alleen het kanaal van mijn router veranderen via de intsellingen want daar ben ik nu mee bezig.

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 11:11 ]

Verwijderd

Surf eens naar de router, dus gewoon explorer openen en 192.168.1.1 en kijk wat er daar bij DNS instellingen staat.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zoek ik naar? Ik weet dat er iets fout met the DNS is, maar wat? Het IP-adres van de DNS is toch die van de router? Wat is dan het probleem? Hij staat op automatisch instellen.

Kan ik het IP-adres van de primaire DNS-server voor de ADSL op mijn laptip toepassen? Want dit IP-adres is anders.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 23:00 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:32:
Waar zoek ik naar? Ik weet dat er iets fout met the DNS is, maar wat? Het IP-adres van de DNS is toch die van de router? Wat is dan het probleem? Hij staat op automatisch instellen.

Kan ik het IP-adres van de primaire DNS-server voor de ADSL op mijn laptip toepassen? Want dit IP-adres is anders.
ja, je mag @ je laptop ook dns-ip van je provider invullen bij dns (195.121.1.34 en 195.121.1.66 zijn van planet, maar die zijn als het goed is gewoon door iedereen te gebruiken) die kun je dus evt. ook ff mee testen als dns servers

[Signature]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Winsocket probleem?

www.winsockfix.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:57:
Nou kom tie dan hé?
[afbeelding]

Ik heb die dingen gepingt, en alles komt 100% terug... :*) Ik ben nu al veel verder, dank!
Misschien overbodig maar eu... als je pingt en je ziet dan iets met 100% ziet staan dan is het 100% mislukt en zie je ook 4 keer 'time-out' onder elkaar staan. Dit zeg ik alleen omdat je zegt dat je alles 100% terug krijgt terwijl ping nooit zegt hoeveel procent je terug krijgt.

Als ik naar je ipconfig output kijk zouden er geen problemen moeten zijn. Wil je eens posten wat ifconfig /all zegt op de pc die met een netwerkkabel is aangesloten? Misschien kunnen we daar mee vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
woest85 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:43:
[...]

ja, je mag @ je laptop ook dns-ip van je provider invullen bij dns (195.121.1.34 en 195.121.1.66 zijn van planet, maar die zijn als het goed is gewoon door iedereen te gebruiken) die kun je dus evt. ook ff mee testen als dns servers
Geprobeerd en ook dat werkt niet.
Heeft ook niet geholpen :'(
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 02:29:
[...]

Misschien overbodig maar eu... als je pingt en je ziet dan iets met 100% ziet staan dan is het 100% mislukt en zie je ook 4 keer 'time-out' onder elkaar staan. Dit zeg ik alleen omdat je zegt dat je alles 100% terug krijgt terwijl ping nooit zegt hoeveel procent je terug krijgt.

Als ik naar je ipconfig output kijk zouden er geen problemen moeten zijn. Wil je eens posten wat ifconfig /all zegt op de pc die met een netwerkkabel is aangesloten? Misschien kunnen we daar mee vergelijken.
Ja sorry, ik bedoel dat hij 4 van de 4 paketten terugkrijgt. Hieronder het ipconfig /all van de PC met netwerkkabel:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v190/idebo/wtf2.jpg

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zie bij DNS-Achtervoegselzoeklijst HOME staan... Haal die eens in je instellingen van draadloze netwerkverbinding weg.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
The Real Falcon schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:59:
Ik zie bij DNS-Achtervoegselzoeklijst HOME staan... Haal die eens in je instellingen van draadloze netwerkverbinding weg.
Ik heb hem weggehaald bij TCP/IP instellingen onder geavanceerde DNS instellingen bij mijn draadloze netwerk verbinding op mijn laptop. Toch krijg in nog steeds dezelfde dingen te zien als in mijn allereerste plaatje die ik postte.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
bij jou dns server staat 192.160.1.1 ipv 192.168.1.1
Probeer dit te veranderen bij de instellingen van jou newerk kaart.

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:12:
bij jou dns server staat 192.160.1.1 ipv 192.168.1.1
Probeer dit te veranderen bij de instellingen van jou newerk kaart.
Ik had het gecheckt, maar alles staat op automatisch, toen deed ik weer een ipconfig /all op mijn laptop:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v190/idebo/wtf3.jpg

En kan iemand mij uitleggen hoe ik precies die "home" DNS achtervoegsel weg kan halen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 13:20 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

En je kan http://213.239.154.35 dus ook niet openen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, pagina kan niet worden weergegeven.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
En als je de laptop via een utp aansluit op de router?
Als die het wel doet is het een alleen draadloos probleem.

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:04:
En als je de laptop via een utp aansluit op de router?
Als die het wel doet is het een alleen draadloos probleem.
UTP? Je bedoeld dat ik de laptop met een LAN-kabel op de router zet? Dat heb ik al geprobeerd, en dat werkt ook niet... helaas... :(

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oh maar dan sta je nu bijna op het punt om de shotgun te pakken? :) .. wat een k* probleem... succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
The Real Falcon schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:13:
Oh maar dan sta je nu bijna op het punt om de shotgun te pakken? :) .. wat een k* probleem... succes!
Geen shotgun, met een bux een spijker door de monitor heen rammen. Moet ik dat winsock fix ding ook op mijn laptop draaien? En hoe kan ik die DNS achtervoegsels weg krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 21:52 ]

• cryforhelp
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:51:
[...]

Geen shotgun, met een bux een spijker door de monitor heen rammen. Moet ik dat winsock fix ding ook op mijn laptop draaien? En hoe kan ik die DNS achtervoegsels weg krijgen?
Ehm, dat was wel de bedoeling ja, waar heb jij het dan op uitgevoerd?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Natuurlijk moet je die winsock fix draaien op je laptop. Daar zit het probleem, daar zul je dus ook de oplossing op los moeten laten.

Als het probleem niet in de winsocket zit, dan misschien in je firewall / anti-virus? Beiden even deinstalleren, opnieuw opstarten: kun je nu wel het www op?

Verwijderd

Als het windowsxp is probeer het dan is in veilige modus met netwerkomgeving.

( na het aanzetten van de laptop F8 in blijven drukken dan optie 2 )

als het dan wel gaat moet je je windows nakijken,misschien virus of firewall half gedeinstalleerd.
of potdicht.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 01:00:
Als het windowsxp is probeer het dan is in veilige modus met netwerkomgeving.

( na het aanzetten van de laptop F8 in blijven drukken dan optie 2 )

als het dan wel gaat moet je je windows nakijken,misschien virus of firewall half gedeinstalleerd.
of potdicht.
OK! YES! Dat werkt! Bedankt! Maar, hij staat in veilige modus, met enorm klein beeld enzo, kan ik dat nog veranderen want ik vindt dat behoorlijk vervelend... En is een manier om wel die netwerk-omgeving aan the hebben zonder veilige modus?

Ik heb alleen Service Pack 2 erop zitten, en Norton Internet Security... zou het daar aan kunnen liggen dan?

Iets anders: mijn WiFi kaart ondersteund 802.11g, ik zal dan ook die instellingen van de router daarop moeten laten aansluiten? Hij staat namelijk nu op gemengd.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 08:55 ]

Verwijderd

Dan zou ik beginnen met norton te verwijderen.
en het dan nog eens proberen

nu je toch in veiligemode zit ga dan even naar
http://housecall.trendmicro.com
en scan effe op virussen.

• cryforhelp
Norton internet security is bekend om het blokkeren van internetverbindingen. Daar heeft ie wel vaker last van :(.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Norton probeer to verwijderen krijg ik een bericht van dat ik aangemeld met een supervisoraccount... wat is dat? Ik heb maar 1 account.. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook iets gehoord van dat iedere connectie ook een aparte IP heeft:

Antenne router
LAN poort(en)
De aangesloten computers

Verwijderd

alshet in veilige modes wel lukt betekent dat gewoon dat je ip;s wel goed zijn maar dat je in de software een fout hebt.

Zet de pc is een terug naar de datum vooor norton , bij systeemherstel.
probeer dat eens

Verwijderd

Topicstarter
Norton stond er al op toen ik hem kocht...

Verwijderd

kijk dan effe op de site bij symantec daar vind je een progje waarmee je norton verwijderd.
is het soms een packard bell want dan heb je aparte software nodig
zie deze link > : http://support.packardbel...arent=platform_Weasel-P4M

http://service1.symantec....nDocument&src=bar_sch_nam

lees anders dit even

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT NU!

Ik ben terug gegaan naar de instellingen toen ik hem kocht met systeemherstel. Toen heb ik Norton en al die troep eraf getieft. Ik moet nu wel alles weer opnieuw doen, maarja dat heb ik er wel voor over. :D

BEDANKT IEDEREEN!
Pagina: 1