Toon posts:

cybershot als webcam werkt voor de "helft"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers,

Na de topics hier doorgespit te hebben en een uurtje of 4 google spitten kom ik er nog niet uit
vandaar dit topic

Ik heb mijn cybershot via de tv out functie aangesloten op mn radeon x850xt, deze heeft vivo.
Nu kan ik via windows messenger deze camera (via WDM) als webcam gebruiken en dit werkt ook goed zonder additionele software. Ik moet wel eerst het analoge apparaat initialiseren via het pakket Powerdirectorpro van cyberlink (zat bij de Graka) daarna is de cam opperationeel.
Maar als ik dit probeer via MSN messenger loop ik tegen een probleem aan namelijk het volgende:
Je kunt onder tools kiezen voor audio/video tune up wizard (binnen MSN messenger) en als ik deze doorloop krijg ik netjes een preview met mijn eigen hoofd :D Maar nadat ik op finish klik en gebruik wil maken van de functie video gesprek starten komt MSN messenger vrolijk met de medeling dat hij geen webcam kan dedecteren.

dus....
Waarom werkt het wel in windows messenger en niet in MSN messenger?
Al wat ik vind zijn opmerkingen als "I'ts possible I've seen it working" en meer van dat soort. Maar niemand die verteld hoe het werkt

Iemand een idee?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien is msn gewoon niet compatible met dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
met dat ding bedoel je de WDM driver? in basis zijn allebei de messengers toch hetzelfde? ze gebruiken beide dezelfde wizard voor het configureren van je webcam en audio volgens mij. de een werkt wel en de ander niet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het was maar een gokje, in ieder geval zou je het ns op een andere pc kunnen proberen, dan kun je uitsluiten dat het aan msn ligt.

Verwijderd

Topicstarter
begrijp me niet verkeerd ben blij dat je reageerd
dat is een optie die nog niet in me op was gekomen, maar helaas is de videokaart pci-e en de 2de pc die ik heb heeft dit niet.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb geen kant-en-klare oplossing voor je, maar bij een oom heb ik laatst ook een webcam-probleem gefixt. Hij had een toucam pro oid, en daarvoor de bijgeleverde drivers geïnstalleerd. Dat hele zaakje werkte niet, dus moest ik op zoek naar andere drivers.

Misschien dat je op zoek kan gaan naar alternatieve uitgekleedde drivers? Nogmaals, veel verstand heb ik er niet van, maar bij hem lag het aan de drivers. (Die waren wel windows xp compatible, maar ze werkten om een duistere reden niet.)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Volgens mij zit het zo dat msn het kwaliteit wat uit je camera komt niet kan coderen naar een minder kwaliteit. Vandaar dat die het niet doet. Want ik heb wel is geprobeert een DV-cam te gebruiken als een webcam en had toen hetzelfde probleem dat jij nu hebt. Moet je maar is voor de gein een normaal webcam aanzetten bij je 2e msn account ofzo. Dan zal je zien dat bij je 2e account een veel slechter kwaliteit te zien krijgt dan wat jij ziet in je eigen scherm.

Verwijderd

Topicstarter
zal eens testen
Pagina: 1