Dit topic is meer serieus bedoeld. Naar aanleiding van het laatst gesloten verwante topic wat ik even snel doorlas en waarin ook aan het einde verwezen werd naar tig andere topics die hierover zijn geweest wil ik hier toch een vraag over stellen. De trend die je eigenlijk bij de meeste mensen ziet (die serieus reageerden op de vraag wat ze zouden doen als ze nog maar kort te leven hadden) is dat ze daadwerkelijk nog dingen wilden doen in hun laatste uren/dagen/weken etc. die eigenlijk echt betekenis hebben in je leven, maar waar je vaak niet bij stil staat. (je familie en vrienden opzoeken, ruzies bijleggen, want ja, waar maak(te) je nou eigenlijk ruzie over? dingen doen die je altijd had willen doen)
Nu is mijn vraag, wat maakt het nou zo moeilijk om niet "gewoon" met het einde voor ogen te leven. Op het moment dat je dat echt lukt, probeer je eens in te beelden hoe je dan in het leven zou staan. Je zal gelijk merken dat je je dan erg vrij voelt en je zal jezelf waarschijnlijk ook betrappen op het feit dat je hier in dit leven geen unfinished business wilt hebben..... (ruzies e.d.)
Nu is mijn vraag, wat maakt het nou zo moeilijk om niet "gewoon" met het einde voor ogen te leven. Op het moment dat je dat echt lukt, probeer je eens in te beelden hoe je dan in het leven zou staan. Je zal gelijk merken dat je je dan erg vrij voelt en je zal jezelf waarschijnlijk ook betrappen op het feit dat je hier in dit leven geen unfinished business wilt hebben..... (ruzies e.d.)