[98se] Iexplore download screen klopt niet*

Pagina: 1
Acties:

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 13:31
Ik heb al ff zitten rondkijken in de search, maar kon er niets over vinde.

Xit met het volgende probleem:

kennis van me download nogal eens wat van het internet. Bij het downloaden krijg je het welbekende download venster van Iexplore ervoor. Alleen ziet hij nu dus niet de bestanden die hij eerder al gedownload heeft. Iemand enig idee hoe ik dit wel weer zichtbaar kan krijgen?

Even ter voorbeeld: map X heeft 3 .jpg bestanden. Als ik nu iets download naar map X, zouden deze 3 bestanden in het downloadvenster zichtbaar moeten zijn (mits het bestand wat ik download van dezelfde extensie is). Maar deze bestanden zijn dus niet zichtbaar!

Systeem configuratie: Windows 98 SE met Iexplore 6.xxx

Anyone got a clue?

whatever..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Uh, die 3 bestanden die zichtbaar zouden moeten zijn... Je bedoelt zichtbaar in het "Opslaan" dialoogvenster? Het lijkt net alsof je een Mozilla FireFox achtige downloadmanager schetst ofzo...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
enige wat ik me kan bedenken is dat ofwel jullie ofwel zijn pc brak is! :P

zeer vaag

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [98se] in de titel, dat is conform de Windows Operating Systems - Policy verplicht in Windows Operating Systems :)

Downloadt Windows ze niet gewoon naar een andere map, bijvoorbeeld het bureaublad?

Anders voor zover ik weet een regkey voor IE:
code:
1
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer]

Voeg een 'string value' met als naam 'Download Directory' toe, met als waarde de map waar je standaard je docs op wil slaan

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• NLSchutP
Nee dit is allemaal niet het geval.. ff opnieuw proberen uit te leggen:

Windows 98 SE en Iexplore 6.xx
Ik ga plaatjes downloaden. Er staan 3 plaatjes in de map X. Ik klik op het internet op de rechtermuisknop: plaatje opslaan. Het venster wat dan verschijnt bedoel ik. Je krijgt een venster waar je aan kunt geven waar je je bestand wil opslaan. In dit venster zie je normaalgesproken ook alle bestanden die je eerder al hebt gedownload (van dezelfde extensie dan). Maar deze bestanden (stel ik download een jpg) zie ik niet meer.

En de goeie grap is, dat de bestanden er wel degelijk zijn....

Iemand een idee?

whatever..

• Xander
  • Nu online
Pskutte schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:54:
Nee dit is allemaal niet het geval.. ff opnieuw proberen uit te leggen:

Windows 98 SE en Iexplore 6.xx
Ik ga plaatjes downloaden. Er staan 3 plaatjes in de map X. Ik klik op het internet op de rechtermuisknop: plaatje opslaan. Het venster wat dan verschijnt bedoel ik. Je krijgt een venster waar je aan kunt geven waar je je bestand wil opslaan. In dit venster zie je normaalgesproken ook alle bestanden die je eerder al hebt gedownload (van dezelfde extensie dan). Maar deze bestanden (stel ik download een jpg) zie ik niet meer.

En de goeie grap is, dat de bestanden er wel degelijk zijn....

Iemand een idee?
Wat ik zei dus, dat is het opslaan dialoogvenstertje... heeft niets met het downloadscherm opzich te maken.

Wat staat er in die bestandstype dropdownlist? Zie je de bestanden wel als je bij de bestandsnaam '*.jpg' intypt en op enter drukt?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:04

Mentalist

[avdD]

Waarschijnlijk zit je tóch in een andere map, of je wil een .jpeg downloaden terwijl in die map alleen .jpg bestanden staan (of omgekeerd).

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 03-06-2005 22:34 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• NLSchutP
Ik heb zitten kijken, maar hij laat in geen geval de bestaande bestanden zien. Als ik dan .jpg selecteer en doe wat je zegt, laat ie nog niets zien.

En het allervreemdste is nog wel, dat ie dat eerder allemaal wel goed deed..

whatever..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:04

Mentalist

[avdD]

Als het echt is zoals je zegt zou ik een scannen op spyware e.d. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Type in de filename box eens '*.*' (zonder quoptes) in? Krijg je dan wel alles te zien? :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het kan zijn dat Internet Explorer misschien de extensie niet meer herkent en dat ook niet meer ziet in het "opslaan" venster. Een ander probleem zou kunnen zijn als je dus een dubbele extensie dus bestand.xls.jpg hebt of bestand.1.2.3.xls hebt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• NLSchutP
itsalex schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:26:
Het kan zijn dat Internet Explorer misschien de extensie niet meer herkent en dat ook niet meer ziet in het "opslaan" venster. Een ander probleem zou kunnen zijn als je dus een dubbele extensie dus bestand.xls.jpg hebt of bestand.1.2.3.xls hebt.
Het eerste lijkt mij de enige optie... extensie niet meer herkennen... maar hoe kun je dit wel weer herstellen.. Spyware kan het haast niet zijn... microsoft antispyware, spybot en adaware.. mag toch voldoende zijn...

whatever..

• Xander
  • Nu online
Pskutte schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:06:
[...]

Het eerste lijkt mij de enige optie... extensie niet meer herkennen... maar hoe kun je dit wel weer herstellen.. Spyware kan het haast niet zijn... microsoft antispyware, spybot en adaware.. mag toch voldoende zijn...
heb je deze al geprobeerd :
elevator schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:22:
Type in de filename box eens '*.*' (zonder quoptes) in? Krijg je dan wel alles te zien? :)
?

• NLSchutP
Ik ga het even uitzoeken :) die computer staat niet bij mij thuis namelijk. Ik kom er nog op terug.

edit:

Ik heb het er even over gehad, maar als hij *.* intyped, dan geeft het venster nog geen bestanden weer... iemand misschien een ander idee??

[ Voor 45% gewijzigd door NLSchutP op 15-06-2005 22:45 ]

whatever..

• NLSchutP
niemand enig idee wat hier een oplossing zou kunnen zijn? Het probleem is namelijk nog steeds niet opgelost (zie post hierboven).

whatever..

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Ahh... a good oldie windows 98se, altijd weer problemen ermee :P euhm eens kijken...

Dus als ik het goed begrijp zeg je dat je het downloadvenster niet meer fatsoenlijk krijgt waar je de bestanden kan downloaden? en je ziet de bestanden niet wanneer je dezelfde bestandsextensie gebruikt. Je wilt dus zeker weten dat alle bestanden door hetzelfde programma herkend en geopend kan worden. Probeer dan eens shift en rechterklik en kies je voor openen met... (of was dit voor latere windows versies?, damn ken win98 al niet eens meer goed :P) Als je dat hebt gedaan zeg je dat al die bestanden met die extensie door de hele computer met dat programma wordt geopend. Zou dit misschien een antwoord zijn op je vraag?

Of men zoekt even op internet ==> klik hier en waarschijnlijk een oplossing gevonden ;)
of klik hier
of hier

en ga zo maar door...

[ Voor 9% gewijzigd door Creegfire op 21-06-2005 08:40 ]

//Creegfire

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Creegfire schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:38:

Dus als ik het goed begrijp zeg je dat je het downloadvenster niet meer fatsoenlijk krijgt waar je de bestanden kan downloaden?
Nee, hij krijgt het downloadvenster wel te zien en het save-as dialog ook. Alleen ziet hij op dat moment via deze 'mini-verkenner' geen bestanden staan
en je ziet de bestanden niet wanneer je dezelfde bestandsextensie gebruikt. Je wilt dus zeker weten dat alle bestanden door hetzelfde programma herkend en geopend kan worden.
Hij ziet de bestanden nooit en het gaat er niet om met welk programma hij iets wil openen.
Probeer dan eens shift en rechterklik en kies je voor openen met... (of was dit voor latere windows versies?, damn ken win98 al niet eens meer goed :P) Als je dat hebt gedaan zeg je dat al die bestanden met die extensie door de hele computer met dat programma wordt geopend. Zou dit misschien een antwoord zijn op je vraag?
Dit heeft er dus niks mee te maken he ;) En ja, shitf+rclick is een combo voor Win98SE om "openen met..." te kunnen kiezen.
Of men zoekt even op internet ==> klik hier en waarschijnlijk een oplossing gevonden ;)
of klik hier
of hier

en ga zo maar door...
Of men leest de TS wat beter ;) :P

Maar goed.

In welke DIR sla je het bestand op?
- Download eens een plaatje met een unieke naam. Iets als 2134rijrgj.jpg (whatever).
- Start -> Zoeken -> bestanden of mappen zoek op alle hardeschijven naar: 2134rijrgj.jpg
- Wacht tot hij klaar is.
- Ga nu naar die map waar hij gevonden is.
- Kopieer de padnaam van de dir waar je nu inzit. (bijv: c:\downloads\plaatjes\)
- Start IE
- Doe nogmaals "opslaan als" bij een willekeurige pic op het web en tik dan eens c:\downloads\plaatjes\*.* in en druk op enter.

Wat zie je nu? Nu weten we iig zeker dat je in de goede map zit :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• NLSchutP
Ik heb dit al eens geprobeerd. De eigenaar is een vrachtwagenfan :) dus die download die plaatjes. Dat zijn allemaal .jpg bestanden. En hij gaat een hele lijst aan foto's langs, welke hij allemaal opslaat.
Vervolgens kan hij niet meer zien welke bestanden hij al heeft gedownload. *.* intypen gevolgd door "enter" werkt niet, dat heeft hij ook al geprobeerd.

Het opslaan gebeurd altijd in dezelfde map (neem even als voorbeeld: d:\Mijn documenten\Henk\Vrachtautos\)

whatever..

• NLSchutP
Isser dan niemand die me kan helpen met dit probleem? Moet ik dan voor zoiets Windows 98 SE opnieuw gaan staan installeren?Is wel een beetje jammer eigenlijk...

whatever..

Pagina: 1