Toon posts:

[6800LE] 3d perfect, 2d regelrechte hel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Leadtek A400LE, dus met een 6800LE. Ik heb nog niet geprobeerd om de pipelines te unlocken, maar sinds ik de nieuwste drivers van Nvidia en mijn Mobo heb geinstalleerd (MSI Neo PT880-LSR) doet mn 2d, dus gewoon windows, heel erg vreemd ik kan niet eens een normaal screenshot maken. Als ik scroll blijft de helft van de tekst staan en de rest gaat wel weg... zodra ik het scherm minimaliseer en weer groot maak ziet het er weer normaal uit. Maar zodra ik het scherm naar mijn andere scherm haal (*dual monitor*) gaat alles weer door elkaar staan. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik vind het zelf erg raar omdat 3d alles nog perfect werkt met meerdere spellen en 3dmark05...
De screenshot zien er trouwens niet uit als wat ik zie!

Screenshot van mn bureaublad....
*klik*

Foto's van webcam....
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oei00021/Foto30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oei00021/Foto32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oei00021/Foto33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oei00021/Foto34.jpg

Weet iemand waar het aan kan liggen!?!

Specs:

Intel P4 2,66
2x512mb pc3200
MSI PT880 Neo
Leadtek A400LE 6800LE 128mb
80gb Sata maxtor

380watt Tagan _/-\o_

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Probeer andere drivers, desnoods die van de bijgeleverde CD.

[ Voor 81% gewijzigd door AtleX op 03-06-2005 20:01 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Idd drivers ff proberen maar zier er uit als een brakke 2d filter.

Hmm ik heb zelf een leadtek 6800gt gehad en na 2 dagen kapte
de cooler er mee. Misschien nog meer mensen met problemen
met de leadtek 6** series?

Oh ja probeer hem ook ff in een andere pc, als je daar ook problemen
hebt ben je gelijk klaar met zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de oude drivers doet hij het een stuk beter, maar krijg dan nog af-en-toe het vreemde effect.... en is die 2d filter hardwarematig?!?

edit: als ik nu oude drivers weer installeer gaat het niet weg... pas als ik ook WinXP reinstall..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 20:22 ]

Verwijderd

Dus als je er een schone xp install op zet dan heb je er geen last
meer van?

Wat voor kaart had je hiervoor eigelijk, als het een ATI kaart was heb
je dan wel de oude drivers er goed vanaf gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere schone installs gedaan.. met de 66.xx drivers werkt het allemaal behoorlijk.. maar met de 71.xx dus in 2d absoluut slecht.

Ik heb de kaart net getest in andere pc met AGP 4x ipv mijn 8x en daarwerkte hij, voorzover ik kon zien wel goed. Waar kan het dan aan liggen?! beide pc's hebben VIA chipsets met P4 (M266A en PT880)

:'(

Verwijderd

Oke dus de kaart is in orde, anders had je op de andere
pc ook wel problemen gehad.

Probeer ook AGP 8X op 4X te zetten en functies als
fast writes in de bos uit te zetten. Dit levert wel meer
problemen op.

Ook kun je even de nieuwse chipset drivers downloaden
van de VIA site.

Ik hoor het wel als je deze dingen hebt geprobeert.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:34:
Oke dus de kaart is in orde, anders had je op de andere
pc ook wel problemen gehad.

Probeer ook AGP 8X op 4X te zetten en functies als
fast writes in de bos uit te zetten. Dit levert wel meer
problemen op.

Ook kun je even de nieuwse chipset drivers downloaden
van de VIA site.

Ik hoor het wel als je deze dingen hebt geprobeert.
Ik heb AGP op 4x gezet en al de rest van speciale AGP funcites op disabled. de nieuweste chipset drivers had ik al... Maar het is nog steeds niet opgelost.. Ik weet het nu echt niet meer!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 23:09
Probleem komt voort uit de combinatie via/nvidia die je hebt. De via-chipset in combinatie met de 7x.xx forceware drivers veroorzaken de 2D-corruption. De forceware 76.45 driver is de eerste 7x.xx driver die bij mij geen problemen geeft. (ik heb overigens een athlon platform met een via-chipset dus het kan bij jou weer anders zijn).

Je kunt trouwens alle drivers werkende krijgen door het volgende te doen:
Voor je de installatie start moet je in de 'nv4_disp.inf' het volgende veranderen: zoek naar [nv_SoftwareDeviceSettings] en zet dan het volgende in die selectie neer: 'HKR,, UseUncachedPCIMappings, %REG_DWORD%,1'. Installeer vervolgens de drivers en de corruption bug zou verdwenen moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door BenJoep op 03-06-2005 23:39 . Reden: typo's ]

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Joep schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:38:
Probleem komt voort uit de combinatie via/nvidia die je hebt. De via-chipset in combinatie met de 7x.xx forceware drivers veroorzaken de 2D-corruption. De forceware 76.45 driver is de eerste 7x.xx driver die bij mij geen problemen geeft. (ik heb overigens een athlon platform met een via-chipset dus het kan bij jou weer anders zijn).

Je kunt trouwens alle drivers werkende krijgen door het volgende te doen:
Voor je de installatie start moet je in de 'nv4_disp.inf' het volgende veranderen: zoek naar [nv_SoftwareDeviceSettings] en zet dan het volgende in die selectie neer: 'HKR,, UseUncachedPCIMappings, %REG_DWORD%,1'. Installeer vervolgens de drivers en de corruption bug zou verdwenen moeten zijn.
Ik heb 76.45 geinstalleerd en voor zo ver te zien geen 2d arti's meer :*) :+ Bedankt voor jullie hulp, ik ga straks nog even kijken of agp4 en FastW ook weer aan willen

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33
Die laatste mag je uit laten. Gebruik de zoekfunctie om uit te vinden waarom. :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
AGP 8x staat weer aan en hij werkt weer helemaal goed:D moet alleen nog een nieuwe koeler erop, want er is een blad afgebroken :( Ik denk dat het een Arctic Silencer 5 word. Volgens de site van Arctic pas hij op alle reference modellen van de 6800 serie en volgens mij is het ook een dus :D maak nu nogal herrie namelijk!
Pagina: 1