[XP] Problemen met Tweak UI: thumbnails kwaliteit*

Pagina: 1
Acties:

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Naar aanleiding van een Windows XP Tweak document (http://www.tweakguides.com/XPTC.html) heb ik Tweak UI gedownload en geïnstalleerd. Zeer handige tool en ik heb er tot nu toe goede tweaks mee uitgevoerd. Echter, ik heb een probleem met de kwaliteit van de thumbnails.

Om geheugen te besparen en daarmee m'n pc iets sneller te maken, had ik de kwaliteit in Tweak UI via Explorer -> Thumbnails omlaag geschroefd en het aantal pixels verlaagt naar 32. Gevolg: alle icoontjes zagen er niet meer uit! Minder kleuren en minder scherpte.

Nu wil ik weer terug naar de oude situatie. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Het verhogen van de kwaliteit (tot max.) helpt niet, eveneens het verhogen van het aantal pixels (ben al tot 400 pixels gegaan). Wat nu?

Ik heb al via "repair" de optie "rebuild icons" gedaan, maar dat helpt ook niet. Iemand een idee wat ik kan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door kingnbajam op 03-06-2005 19:29 ]

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Probleem opgelost! Het bleek dat m'n beeldscherm instellingen waren veranderd van 32 bits kleur naar 16 bits kleur. |:(

Sorry mods, hier kan een slotje op.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] vooraan in de titel, omdat dit verplicht is in Windows Operating Systems en het maakt het topic in de toekomst wat makkelijker te vinden. Misschien wel handig om iets meer te onderzoeken de volgende keer :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters