Toon posts:

Bandbreedte server

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik draai op dit moment een servertje bij me thuis (700mHz), die aan een ADSL-lijn hangt met +/- 20 kb/s upload. De http-software = Abyss WebServer en de ftp = BulletProof FTP server
Als ik van ergens op een computer (buiten het netwerk welteverstaan) download van mijn server kan ik maximaal 2 bestanden tegelijk downloaden. Deze gaan allebei tegen +/- 15 kb/s dan. Maar hoe komt het dat ik geen 3 bestanden of meer tegelijk kan downloaden?
Als ik op een derde link klik, begint hij gewoon niet te downloaden...
Aan wat kan dit liggen? Op internet vind ik hier niets over!

Hoop dat mijn uitleg duidelijk is! :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:15:
Hoi,

ik draai op dit moment een servertje bij me thuis (700mHz), die aan een ADSL-lijn hangt met +/- 20 kb/s upload. De http-software = Abyss WebServer en de ftp = BulletProof FTP server
Als ik van ergens op een computer (buiten het netwerk welteverstaan) download van mijn server kan ik maximaal 2 bestanden tegelijk downloaden. Deze gaan allebei tegen +/- 15 kb/s dan. Maar hoe komt het dat ik geen 3 bestanden of meer tegelijk kan downloaden?
Als ik op een derde link klik, begint hij gewoon niet te downloaden...
Aan wat kan dit liggen? Op internet vind ik hier niets over!

Hoop dat mijn uitleg duidelijk is! :)
Aantal bestanden tegelijkertijd kan je meestal op ftp-servers instellen. 20kByteps upload kan natuurlijk niet veel uploaden en het heeft weinig zin om bv 10 bestanden tegelijkertijd tegen 2kByteps up te loaden

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Denk echt dat het aan je instellingen van BPFTP ligt. En wat voor verbinding heb je..?

[ Voor 25% gewijzigd door MasterMike op 03-06-2005 18:24 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

MasterMike schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:24:
Denk echt dat het aan je instellingen van BPFTP ligt. En wat voor verbinding heb je..?
20kb/s upload dus 20 * 8 = 160 kbps dus zal wel een economy/budget abonnement zijn?!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 18:54

TeeDee

CQB 241

Doe je dit via Internet Explorer? Zo ja, die kan maar 2 files tegelijk neerhalen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-04 14:07
het downloaden van bestanden doe je vanuit je browser neem ik aan.

dat maximum ligt waarschijnlijk aan de gebruikte browser (IE max = 2)

probeer eens met meerdere computers te downloaden, waarschijnlijk zit het server-side wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties, idd ik download met Internet Explorer, MAAR ook met mozilla firefox en daarbij hetzelfde resultaat.
Bij mijn weten kan je met FTP slechts 1 file tegelijk downloaden, maar ik laat dat even ter zijde.
Is er geen enkele manier om meer dan 3 files tegelijk te downloaden?
Dat mijn algemene downloadsnelheid dan naar beneden gaat weet ik ook wel hoor. Maar ik wil dit toch even weten omdat ik binnekort VDSL ga aansluiten -> 60-70 kb/s upload :)

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Lijkt me geen IE probleem. Kan anders hier met IE6 gewoon makkelijk 7 verschillende downloads tegelijk starten en laten gaan.

Met ftp kan je meer files tegelijk downloaden mits dit op de ftp server is ingesteld. Meerdere threads per connectie dus. En het lijkt mij ook gewoon dat je wat settings in je ftp server moet aanpassen.

[ Voor 47% gewijzigd door C00KW4US op 03-06-2005 19:37 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

C00KW4US schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:35:
Lijkt me geen IE probleem. Kan anders hier met IE6 gewoon makkelijk 7 verschillende downloads tegelijk starten en laten gaan.
7 verschillende van dezelfde server??
Want dat is namelijke de beperking.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Er is een registry setting dat je met ie max 2 concurrent downloads kunt doen.
Uiteraard kun je dit tweaken.

En met ftp is het nog veel simpeler, dan start je gewoon meerdere threads.
(Smartftp kan dit bijvoorbeeld) Dit is in je ftp server te beperken.

Abort, Retry, Quake ???

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
job schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:36:
[...]

7 verschillende van dezelfde server??
Want dat is namelijke de beperking.
Ja kan gewoon.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Eerst dus FF testen of het een client restrictie is of een server restrictie: How to configure Internet Explorer to have more than two download sessions

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1