Toon posts:

Warmte probleem Prescott 3,0GHz

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Intel Prescott 3,0 ghz.
Alleen deze word +- 52 graden al hij "uit zijn neus eet".
Wat is hier het probleem van?

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Opnieuw koelpasta aanbregen
  • Koeler opnieuw plaatsen
  • Koelpasta en Koeler nogmaals opnieuw aanbrengen/plaatsen

Systeem specs:

MoederbordAsus P5GD1 pro
Geheugen2x 512 MB PC3200
VideokaartX600 pro
Hardeschijven:Maxtor 160 GBMaxtor 200 GB
DVD-brandersNec 3500Nec 3520

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 17:48 ]

Verwijderd

Prescott's worden altijd heet dat komt omdat die dingen veel stroom vreten en ook die energie kwijt moeten maar misschien toch maar voor alternatieve koeling gaan :9 Bijvoorbeeld een Zalman ofzo 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:51:
Prescott's worden altijd heet dat komt omdat die dingen veel stroom vreten en ook die energie kwijt moeten maar misschien toch maar voor alternatieve koeling gaan :9 Bijvoorbeeld een Zalman ofzo 8)
p.s. vergeten te vermelden maar die zit er al op :(

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 23:55

Arjan A

Cenosillicafoob

Mja, de temperatuur is inderdaad vrij normaal.
Hier op de warme zolder draait mijn Prescott op 48 graden (overigens wel met de standaard fan omlaaggeklokt)..

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan A op 03-06-2005 18:20 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Yeah, zoals hierboven ook al aangegeven is dit is heel normaal prescotts zijn namelijk heethoofdjes. }:O

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:19

ThunderNet

Flits!

Prescotts zijn warm in vergelijk met northwoods ja. Maar die temp van jou die is gewoon hoog.
Ik draai hier een prescott 2.8 @ 3.04 en die is nu 40c volgens Speedfan, terwijl mn zalman 7000alcu niet eens op volle toeren draait.

's winters zit ik zo rond de 32c :/ hoezo heethoofd?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
eens op zijn laagste stand zetten de zalman

//edit// met de laagste stand even CPU burn-in draaien })

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 18:32 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:19

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:29:
eens op zijn laagste stand zetten de zalman
mjah :/ dan komt ie niet boven de 44c uit nu, bij zo'n 1100/1200 toeren

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:32:
[...]

mjah :/ dan komt ie niet boven de 44c uit nu, bij zo'n 1100/1200 toeren
met +- 950 toeren haalt hij gestresst 74 graden :X

//edit// op laagste toeren (950) is hij +- 58 graden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 18:35 ]

Verwijderd

@TS: En hoe meet je die tempraturen? Als je dat via een programmaatje doet, (dus via ingebouwd sensors) want het is heel vaak zo dat die sensors niet helemaal kloppen

@ThunderNet: Als je die tempraturen ook via de normale sensors( ingebouwd) uitleest kan het ook zijn dat die van jou ook niet de juiste tempraturen uitleest maar gewoon te LAAG! ;)

CYA!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:46:
@TS: En hoe meet je die tempraturen? Als je dat via een programmaatje doet, (dus via ingebouwd sensors) want het is heel vaak zo dat die sensors niet helemaal kloppen

@ThunderNet: Als je die tempraturen ook via de normale sensors( ingebouwd) uitleest kan het ook zijn dat die van jou ook niet de juiste tempraturen uitleest maar gewoon te LAAG! ;)

CYA!
via asus probe & de bios is ongeveer hetzelfde!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:49:
[...]

via asus probe & de bios is ongeveer hetzelfde!
Het kan ook zijn dat Asus Probe en het BIOS dezelfde sensors gebruiken. Stel je voor dat die sensoren nou brak zijn ? ;)

Voel eens aan het heatsink, zo dicht mogelijk bij de CPU. Als die 70 graden is dan pak je 'm niet makkelijk vast. Zet tijdens het voelen wel de ventilator op de laagste stand zodat je het beter kunt voelen. De hoge luchtstroom langs de vingers kunnen dingen veel kouder aan laten voelen :X

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:28:
[...]

Het kan ook zijn dat Asus Probe en het BIOS dezelfde sensors gebruiken. Stel je voor dat die sensoren nou brak zijn ? ;)

Voel eens aan het heatsink, zo dicht mogelijk bij de CPU. Als die 70 graden is dan pak je 'm niet makkelijk vast. Zet tijdens het voelen wel de ventilator op de laagste stand zodat je het beter kunt voelen. De hoge luchtstroom langs de vingers kunnen dingen veel kouder aan laten voelen :X
Heatsink was denk ik een graad of 40.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Is ie instabiel? Nee? Maak je dan maar niet te druk. :)

[ Voor 8% gewijzigd door NNF op 04-06-2005 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
NNF schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:15:
Is ie instabiel? Nee? Maak je dan maar niet te druk. :)
weer een zorg minder,,,, bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Die-Hard Overclocking & Cooling

Dit had je ook geweten wanneer je als rechtgeaarde tweaker netjes de FAQ van het subforum had doorgenomen: PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden?

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Misschien is de zalman cnps 9500 wat voor jou warmte probleem:

zie info:

Zalman cnps9500 Cpu Cooler!

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:51:
Hier eenzelfde probleem met dezelfde CPU als TS.
Ik heb 2 casefans in mijn kast en een Zalman koeler op mijn CPU zitten (dun koelpasta en uitgestreken) en nog presteer ik het om tijdens de hete meidagen de CPU op te stoken naar 68 graden stressed. Zodra ik het zijpaneel eraf haal daalt de temperatuur met 8 graden (en ik heb wel 2 casefans). Kan TS ook eens proberen en dan kijken wat het resultaat is.
Kapot gaat de CPU niet als ie te heet wordt. Hij gaat keurig terug naar 800 MHz :o . Dat gebeurd pas rond de 74 graden. Dat zal ie wel niet halen denk ik.
Idle haal ik 38 a 40 graden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 06:57 ]

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:27

Snippertje

Light up your life

Die dingen worden echt heel heet ja, mijn prescott werd met luchtkoeling ( Zalman 7000B-CU ) op standaardvoltage 53 idle en 69 stres. Nu met waterkoeling en voltage op 1.44 wordt hij 42 idle en 49 stress.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Ik ben net zoals jullie ook in het bezit van een prescott. Nou, de standaardkoeler trok eht echt niet, vloog steeds boven de 70 graden uit!!..pfff...heb toen eerst maar eens een andere koeler gehaald: 7700Cu van zallman. Dat scheelt al stukken. Hij draait nu bij top 60 graden. Maar als ie 24uur aanstaat loopt ie zelfs bij idle al op een 60 graden:S..Ik wordt er raadgek van. Daarbij komt nog eens dat ie steeds uitvalt bij het sluiten of opstarten van een game. Of zelfs spontaan bij een muziekprogramma. De vraag die ik nu heb is of het aan de warmte ligt, of aan de setup van me systeem??..kan iemand mij helpen?

Setup:
Moederbord: ASUS P5GDC Deluxe
Voeding: Fortron 400Watt met maar 150Watt combined power-->ligt het misschien hieraan???
Geheugen: 2x 256Mb Ram Kingston DDR400
HDD: Maxtor Diamondmax 10 200GB
VGA: ASUS EN6600GT TOP 128Mb PCI express
Tv-kaart: Pinnacle PCTV Pro
Samsung DVD-ROM
Samsung DVD-RW
Case: Techsolo--> wil die gaan vervangen voor iets ruimers, zat te denken aan een thermaltake soprano..goede keuze??
In deze case heb ik 2x 80mm ventilatoren zitten, 1 intake, 1 exhaust.

De thermaltake soprano heeft 2x 120mm ventilatoren en 1 90mm. Dit leek me al een stuk betere airflow, --> kan dit ook een oorzaak zijn voor de uitval??

Ik kan natuurlijk wel alles gaan vervangen, maar eigenlijk wil ik ook wel een beetje op m'n portemonee letten als je snapt wat ik bedoel:P..

Wie kan me advies geven?:$

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:22
Ik heb ook dit probleem dat de processor te warm wordt.Ik heb een 3.4Ghz presscot.
Als de case dichtblijft maakt hij echt een irriterend geluid.Nu heb ik enkele reviews gelezen op verschillende sites waaronder een review van de zalman 7700Cu.Deze blijkt helemaal niet slecht te zijn maar ik heb denk ik nog iets beters gevonden => de Artic Freezer 7 :)
Deze lijkt mij vrij goed geschikt omdat hij vrij stil zou moeten zijn.Waarschijnlijk ga ik deze week hem gaan halen en uitproberen en eens zien wat dit voor resultaat geeft.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Verwijderd

Ik zweer het bij Zalman omdat deze ook een passief gekoelde northbridge koelt. De 7700 serie blaast de lucht van alle kanten weg dus ook over mijn northbridge en dat merk je. De northbridge is bij mij 12 graden koeler (stressed dan) met een Zalman koeler dan met de intel stock koeler.
Mijn Presscott krijg ik niet veel koeler met de zijpanelen dicht. Er heerst een duidelijke onderdruk in mijn kast en ik weet niet hoe ik dat opgelost krijg dan het zijpaneel op een kier zetten.
Ik heb 1 92mm intake fan en 2 outtake fans (120mm x1 en 80mm x1 voeding). Er is geen ruimte in de kast voor nog meer fans. Mijn PC is al niet de stilste.
Mijn oplossing is dan ook simpel maar niet superelegant. Tijdens de zeer hete dagen zet ik gewoon het zijpaneel op een kier. Ik weet dat een processor slijt naarmate hij warmer wordt, maar over 2 jaar heb ik toch een andere CPU en zo lang red hij het wel. Volgens mij heeft Intel niet stilgestaan bij dit probleem. In mijn huiskamer (6m2 raam op het zuiden) kan het tijdens hete dagen 32 graden worden. Als ik doorreken is het op zo'n dag noodzakelijk om het zijpaneel op een kier te zetten. Een presscott icm een kamer op het zuiden (of een warme zolder/slaapkamer) vraagt om maatregelen.

Verwijderd

.....

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 13:20 ]

Verwijderd

wat is er 128 graden?!?!?!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Volgens mij is Temp1 de Casetemp
Temp2 de CPU temp
Temp3 een onbekende temp/foute temp
HD0 de hardeschijf temp.
De tweede Temp1 :?. Who knows :P

Maar, bij hoge temperaturen in een PC --> Eerst voelen en uitzoeken of het heatsink goed contact maakt. Sensoren kloppen ook niet altijd B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 08:05
Ik heb een P4 Northwood core en deze werd in het begin ook (te) heet. Bij gamen en downloaden et cetera boven de 70 graden met als resultaat uitvallers.

Nu heb ik de temperatuur wel redelijk onder controle. Alleen bij dit warme weer draait hij warmer dan normaal.

1. Ik heb de pasta vervangen.
2. Ik heb een case fan aangeschaft voor de airflow.
3. Ik heb de kabels netjes geordend ook voor de airflow.

Vooral de extra casefan heeft geholpen. Deze blaast de hete lucht keurig naar buiten. Dus zorg er voor dat de airflow goed is en dat de warme lucht afgevoerd kan worden. Dat scheelt al zo'n 12 a 15 graden.

Sk6.

Emos

Verwijderd

Thandor schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:41:
Volgens mij is Temp1 de Casetemp
Temp2 de CPU temp
Temp3 een onbekende temp/foute temp
HD0 de hardeschijf temp.
De tweede Temp1 :?. Who knows :P

Maar, bij hoge temperaturen in een PC --> Eerst voelen en uitzoeken of het heatsink goed contact maakt. Sensoren kloppen ook niet altijd B)
Meestal zitten ze wel aardig in de buurt uit mijn ervaring

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 08:47 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Ach ik heb een 3.2Ghz Prescott (zonder J) op hetzelfde bord en heb deze via de bios op met q-fan op 66graden staan. Is je standaard fan lekker stil en dat die 66 graden is als je hem belast boeit me niet :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 20:05

Soul__assasin

de Belbelg

Prescot heethoofdjes?????

ik krijg die van mij nu heel gemakkelijk 38° onder load kamer temp is hier 26°
als de kamertemp 19à20 graden is presteerd mijn prescot het onder de 30 graden te duiken mijn record is 28°

het is een
P4 prescot 2.8
1gig take-ms dual channel ram
1 9800pro graka
2*300 gig hdd
dit alles zit in een lian-li PC60 met 2 intake fans op stand 2 en 1outake fan op 12V
het is de standaard intelkoeler daarom haal ik er die nooit van gewoon

www.weefab.com

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 13:18 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik heb waterkoeling en met dit warme weer is het 43 idle en 48 stres... Dit is met dual rad en Hydor L20 pomp, ook heb ik me GPU waterkoelt ( 6800GT ).

Verwijderd

.....

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 00:10 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:43:
:O op een prescott met 3.2GHZ??!
Ik had paar maanden geleden de Coolermaster Hyper48 gekocht maar die werkte slecht. ;(
Ik heb dan de 3 gig... Maar ik heb hem lopen op 3.6 gig default vcore dat wel.

Pagina: 1