Toon posts:

Welke surround speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil surround speakers gaan kopen alleen ik wil graag weten welke het beste zijn. Ze moeten gewoon goed geluid geven maar niet erg groot zijn.

Verwijderd

Ik gebruik zelf Tannoy Mercury M2 speakers voor achter (vroeger de M1). B&W heeft ook mooie speakers. Volgens is JBL ook wel aardig.

Je moet is op www.audioreview.com kijken

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de url gaan we ff bekijken maar meer reacties zijn welkom.

Verwijderd

Waar je rekening mee moet houden is ga je Dolby Digital/DTS kijken of gewoon Dolby Surround/Pro Logic. Bij digital heb je wat zwaardere speakers nodig omdat alle kanalen gelijk worden aangestuurd...mijn verterker (Yamaha 595a) stuurt 75 watt rms per kanaal aan.

Verwijderd

Topicstarter
Dolby Ditgital heeft toch een beter geluid? Zo ja dan neem ik die, natuurlijk ;)

Verwijderd

Wie kent de Sony SS J90-AV speakers?

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

mwah, Sony ben ik al niet zo weg van, en Sony en speakers?!? nee, liever niet!

kijk/luister ook eens naar Mission speakers!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Oja...vergeten te zeggen |:(
Magnat speakers zijn ook toppertjes.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Ikzelf gebruik de JBL STS 135 Surround speakers...en deze bevallen mij wel.

http://www.jbl.com/home/jbl_html/product.asp?ProdId=TRIO135&Ext=gif&sSerId=SCS&SynId=

Deze waren F500, bij MediaMarkt

Werkt goed icm een Dolby Digital set en JBL LX 22 boxen

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige probleem is dat er geen Mediamarkt in de buurt is hier.

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met de Q-serie van Kef, je zou dan bijvoorbeeld eens kunnen gaan luisteren naar de Q35.2 of Q55.2 als fronts (resp 750 en 950 gulden) en de Q15.2 als rears (hoewel die ook als front gebruikt kunnen worden bij surround, kosten 425), als center heb ik de Q85.2, die kost 800 gulden.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Er zit een gepatenteerde technologie in die een breder stooïngsveld van het geluid heeft waardoor de surround overtuigender overkomt en het wat makkelijker te plaatsen en in te stellen is.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Mijn moeder heeft KEF's en inderdaad, dat zijn de beste boxen die ik ooit gehoord heb...voor jazz en klassiek die ik daar gehoord heb, heersen die boxen iig behoorlijk :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

ik zou dipole of bipole surround speakers nemen, die hebben 2x een tweeter en 2x een mid/bas speaker die allebei een andere kant op richten.
Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/70dsb.gif
Afbeeldingslocatie: http://www2.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/Ds6s2.jpg

Dus een tweeter en een mid/bas speaker die (schuin) naar achteren richten, en een tweeter en een mid/bas speaker die (schuin) naar voren richten. Hierdoor krijg je niet geluid dat van 1 richting komt, maar van een gebied, wat een beter effect geeft.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

HARDWAREINFO: Surround Speakersets Vergelijkingstest
(Tien 4.1- en 5.1-kanaals speakersets vergeleken) -->
www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110
Pagina: 1