Ik ben bezig met een script aan het schrijven dat doormiddel van een formulier gegevens wegschrijft in mijn MySQL.
Ook zit er in dat formulier een optie om een bestandje te uploaden naar mijn webserver(Apache).
Hier gaat het dus fout , het formulier schrijft de gegevens wel weg in de database maar het plaatje word niet ge-upload naar mijn map op mijn webserver.
Ik ben er echt al heel de dag mee bezig en heb allerlei tutorials doorgelezen en steeds kom ik op hetzelfde script uit.
hieronder het uploadformulier
en met onderstaand script word een query uitgevoerd(die overigens wel succesvol word uitgevoerd) en daarna word het bestandje ge-upload(hier gaat het dus fout )
volgens mij is dit script wel juist alleen ik krijg het bestand niet in mijn map "upload" . mijn vermoeden doet denken dat zodra er op submit word geklikt er niks meer geupload word.dat het bestand gewoon pleite is zeg maar
hopelijk kunnen jullie mij weer een beetje opweg helpen
Ook zit er in dat formulier een optie om een bestandje te uploaden naar mijn webserver(Apache).
Hier gaat het dus fout , het formulier schrijft de gegevens wel weg in de database maar het plaatje word niet ge-upload naar mijn map op mijn webserver.
Ik ben er echt al heel de dag mee bezig en heb allerlei tutorials doorgelezen en steeds kom ik op hetzelfde script uit.
hieronder het uploadformulier
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| <?php //pagina: invoeren.php //actie: invoerdata.php //doormiddel van dit formulier worden gegevens in de database gestopt session_start(); if(!isset($_SESSION['username'])) { header("Location: ../index.php"); } echo "<p>welkom $_SESSION[username]</p>"; echo '<p>voer de gegevens in het formulier in en klik op <b>"OK".</p></b>'; echo '<p>velden met een * zijn verplicht in te vullen.'; ?> <form name="invoerformulier" method="post" action="invoerdata.php" ENCTYPE="multitype/form-data"> <TABLE CELLSPACING="2" CELLPADDING="2" BORDER="0"> <TR> <TD>Biernaam:*</TD> <TD><input type="text" name="biernaam"></TD> </TR> <TR> <TD>biertype:*</TD> <TD><input type="text" name="biertype"></TD> </TR> <TR> <TD>brouwerij code:*</TD> <TD><input type="text" name="code"></TD> </TR> <TR> <TD>alcoholpercentage:*</TD> <TD><input type="text" name="alcpercent"></TD> </TR> <TR> <TD>klasse:</TD> <TD><input type="text" name="klasse"></TD> </TR> <TR> <TD>gisting:</TD> <TD><input type="text" name="gisting"></TD> </TR> <TR> <TD>kleur:</TD> <TD><input type="text"name="kleur"></TD> </TR> <TR> <TD>verpakking:</TD> <TD><input type="text"name="verpakking"></TD> </TR> <TR> <TD>prijs:</TD> <TD><input type="text"name="prijs"></TD> </tr> <tr> <td>Etiket:</td> <td><input type="file" name="bestand"></td></tr> </Table> <input type="submit" name="submit" value="submit"> <input type="reset" name="reset" value="reset"> </form> |
en met onderstaand script word een query uitgevoerd(die overigens wel succesvol word uitgevoerd) en daarna word het bestandje ge-upload(hier gaat het dus fout )
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| //de verplichte velden worden op invoer gecontroleerd if(isset($_POST['submit'])) { if(strlen($bier) < 1) { echo "Het veld Biernaam vereist een invoer"; exit(); } else { //SQL Query maken die alle gegevens in de database invoeren $query = "insert into tbl_bieren (naam , brouwerijcode, type, klasse, gisting, kleur, alcoholpercentage, verpakking, prijs) values('$bier' ,'$code' , '$type' , '$klasse' , '$gisting' , '$kleur' , '$alcpercent' ,'$verpakking' , '$prijs')"; $result = mysql_query($query) or die("kan de gegevens niet in de database plaatsen"); if(isset($result)); { echo "query is succesvol uitgevoerd"; } } //een etiket uploaden naar een map if(is_uploaded_file($bestand)); { echo "er is een bestand ge-upload"; $uploadmap = "upload/"; $bestand_type = $HTTP_POST_FILES['bestand']['type']; $bestand_size = $HTTP_POST_FILES['bestand']['size']; move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], $uploadmap); } } ?> |
volgens mij is dit script wel juist alleen ik krijg het bestand niet in mijn map "upload" . mijn vermoeden doet denken dat zodra er op submit word geklikt er niks meer geupload word.dat het bestand gewoon pleite is zeg maar
hopelijk kunnen jullie mij weer een beetje opweg helpen
[ Voor 21% gewijzigd door degroot op 03-06-2005 16:54 ]
www.degroot-it.nl