Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony-Ericsson k300i: hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is ongelooflijk:

Ik wil iets heel simpels weten, maar ik lijk nergens geholpen te kunnen worden:

Mijn vraag is: Ondersteunt de k300i de Turkse taal?

Antwoord bij Vodafone:
"meneer we hadden net nog een klant die de k300i telefoon kocht, en toen zag ik dat er Italiaans, Portugees, Nederlands, Engels, Duits, Frans en zo in zat.. maar geen Turks volgens mij"
ik: "als u het niet zeker weet, kunt u het dan voor mij testen of uitzoeken?"
"Nee, het zit er niet op hoor, ik weet het wel zeker eigenlijk"

Dixons:
"pff, weten we niet zeker, maar er zit geloof ik alleen Engels en nederlands op." "Nee, we kunnen het helaas niet testen" "Misschien moet u even op de website van Sony Ericsson kijken"
"Oh u had dat al gedaan, en kon niks vinden..." "Nou, wij weten het ook niet sorry"

andere winkels, min of meer zelfde verhaal

Sony-Ericsson website geeft er dus geen uitsluitsel over, (waaronder ook de gebruikshandleiding)

Toen maar het Service punt gebeld van Sony-Ericsson:

"Meneer, telefoons in NL hebben doorgaans alleen NL en Engels, verder niet"
ik "Maar mijn huidige telefoon, weliswaar ander merk, als ook mijn oudere telefoons, en ook de telefoon van mijn vriendin, broer, vader, hebben wel Turks, maar ook Frans, Italiaans, Portugees, Suomi, sommige zelfs Arabisch, en nog wel meer.. Bovendien hoorde ik net nog in de Vodafone winkel dat ze wel wisten dat er Italiaans, Frans, Engels, Duits en dergelijk op stond.."
"Nou meneer, volgens mij staat er alleen Engels en NL op.. Ik kan alleen voor Sony-Ericsson spreken.."

Na al deze drama, waarbij niemand even simpel de telefoon voor mij wilde testen, zoek ik mijn heil maar weer eens op tweakers: weet iemand misschien of de k300i de Turkse taal ondersteund?
Dan kan ik eindelijk eens een prepaid-telefoon-kadootje doen aan mijn pa... duurt nu al erg lang..

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mijn duurdere K700i heeft alleen deens, duits engels frans en nederlands, dus ik denk dat de goedkopere K300i het ook niet heeft, misschien is er een mogelijkheid dat in duitsland wel toestelen met turks er op verkocht worden

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
Hm, mocht er op SE telefoons alleen engels en Nederlands staan zou ik dat toch een beetje vreemd vinden.
Keuzes die ik bij mijn Samsung telefoon heb (Samsung X640): Deutsch, English, Italiano, Français, Español, Nederlands, Português, Türkçe... oke, niet dat dat iets zegt over SE telefoons, maar ik vind het eigenlijk vreemd dat ze het zichzelf moeilijk maken door zo weinig taalpakketten standaard op een telefoon te zetten, ze maken het toch alleen zichzelf moeilijker door in NL alleen telefoons met NL+EN te verkopen :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

K500i hier, en ook geen ondersteuning voor Turks...

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. ik denk dus ook niet dat de SE telefoons alleen NL en EN ondersteunen. En ik had ookk niet het idee dat de persoon van de servicedesk daar echt antwoord op gaf. Wat hierboven niet staat, maar wat ik hem wel vertelde is dat op de verpakking van de k300i aan de zijkant in verschillende talen specificaties staan. Ik herinner me niet precies welke talen allemaal maar in ieder geval ook Frans en Duits. Ik vroeg hem of het dan niet vreemd was om Frans en Duits op de verpakking te zetten terwijl de telefoon alleen maar NL en EN ondersteund. Leek mij niet logisch, en daarom geloofde ik hem ook niet. Ik denk dat hij zichzelf ook niet echt geloofde, maar ik had geen zin om langer aan de lijn te hangen.

In ieder geval denk ik, gezien de reacties van GoldenSamle en Martijn, dat het niet gaat lukken met met SE en de Turkse taal. Ik zal mijn pa maar eens overtuigen dat hij die eis moet laten vallen.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De telefoons in nederland hebben de zogenaamde EU3 (English, Danish, Dutch, French, German) versie van de firmware erin zitten. In wezen is het wel mogelijk om dus een andere taal erin te laten flashen door een servicepunt alleen weet ik niet of ze dat voor je willen doen. Je zou dan EMEA3 [en/el/tr] English, Greek, Turkish erin moeten laten flashen of EU7 Vfe [en/fr/de/it/ar/hu/tr] English, French, German, Italian, Arabic, Hungarian, Turkish. Mail SE ns wat de mogelijkheden zijn zou ik zeggen. Het is iig wel mogelijk!

[ Voor 8% gewijzigd door r0el op 03-06-2005 17:37 ]

Verwijderd

Ik heb zelf sinds kort een sony ericsson k300i (mooi dingetje trouwens) en nee, turks zit er helaas niet op. Wel grieks, spaans, portugees, zweeds, engels en natuurlijk nederlands.
Pagina: 1